Tenkrát v Hollywoodu: Rozbor hravého a sofistikovaného Tarantina v životní formě

Tarantino je výrazný a sebejistý, ale i lehce kontroverzní tvůrce, přinejmenším co se politické nekorektnosti a užívání násilí jako...

Underwater: Podmořské běsnění monster s Kristen Stewart

Režisér William Eubank (Ztracen ve vesmíru, Signál z neznáma) se znovu pouští do žánru sci-fi ve snímku Underwater. Trailer...

Připravte své peněženky na pořádný závan, protože nový rok bude po filmové stránce opravdu silný. Vybrali jsme třicet nejočekávanějších filmů a v žebříčku jim přidělili své vlastní místečko.

30. Godzilla 2: Král monster

V tento moment máme k dispozici nespočet filmů o Godzille, proč bychom se tedy měli těšit na další díl? Král monster spadá pod vesmír, v němž figurují právě Godzilla z roku 2014 a gigantický King Kong. A ještě předtím, než se nám tihle ti dva pobijí, dostáváme godzillí pokračování se vším všudy. Již teď máme zaručenou monumentální přehlídku všemožných monster od radioaktivní můry po trojhlavého draka. Jestliže se z druhé Godzilly nevyklube totálně digitální bordel ve stylu Transformers, máme tu jasného kandidáta na nejlepší film s touhle obludou v hlavní roli. (napsal David Kučaj, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 6. června

29. Všechno nejhorší 2

Všechno nejhorší byla přes na první pohled nepříliš zajímavé obsazení a námět nesmírně zábavnou a povedenou jednohubkou s prvky hororu. Časová smyčka, v níž na konci dne hlavní hrdinku pokaždé zabil maskovaný vrahoun, jen aby se toho samého dne ráno zase probudila a začala celý den nanovo, byla svěžím scénáristickým nápadem, který se podařilo skvěle využít. Snímek zaznamenal slušný úspěch a tak tu máme chystaný sequel. Je ovšem otázka, jak se na povedenou jedničku podaří navázat a případně ji i překonat. Očekávání bychom měli rozhodně nemalá. (napsal Tomáš Lesk, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 28. února

28. Muži v černém: Globální hrozba

Oblíbená série Muži v černém přichází s dalším pokračováním, tentokrát ale neuvidíme oblíbené agenty K a J v podání Tommy Lee Jonese a Willa Smithe, ale novou dvojici agentů v oblecích, kteří chrání naší Zemi proti mimozemšťanům. Agent H, jehož ztvárnil Chris Hemsworth je jeden z nejlepších agentů současnosti a musí najít dvojitého agenta v organizaci MiB. K tomu si našel parťačku agentku M, role se ujala Tessa Thompson, a společně vyrážejí na rychlou a zběsilou jízdu za mimozemšťany. Ve čtvrtém pokračování uvidíme několik nových tváří včetně Liama Neesona, ale vrátí se nám i agentka O v podání Emmy Thompson. Zveřejněný trailer ke snímku vypadá velice slibně, hlavní otázkou ale zůstává, jestli nebudou filmu scházet K a J. (napsala Tereza Filounková, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 13. června

27. Annabelle 3

S duchařskými příběhy pocházejícími z univerza V zajetí démonů je to jako na horské dráze. Některé můžeme vychvalovat k nebesům (V zajetí 1 a 2), druhé zas ztrhat ostrou kritikou (Annabelle 1, Sestra). Třetí hororový film o hrůzostrašné panence Annabelle s sebou přinese nejen ji, ale taktéž dvojici manželů Warrenových, tedy lovce duchů, démonů a všeho nadpřirozeného. O film se postaral scénárista prvních dvou dílů a loňského hitu To. (napsal David Kučaj)

Uvedení v českých kinech: 4. července

26. Dumbo

Filmové studio Walta Disneyho zjistilo, že live action předělávky starých a oblíbených animovaných filmů opravdu vydělávají, proto není žádným překvapením, že se je studio rozhodlo naplánovat na několik let dopředu. V roce 2019 nás čeká fantasy snímek o létajícím slůněti jménem Dumbo. Příběh je samozřejmě pozměněný, aby se přizpůsobil i reálným hercům, takže neočekávejte stejný příběh, jako v původní kreslené variantě. Režie se ujal extravagantní Tim Burton, jenž nám určitě dodá nádhernou fantastickou podívanou. Ve filmu se můžeme těšit na známé herecké tváře jako Evu Green, Michaela Keatona, Colina Farrella nebo Dannyho DeVita. (napsala Tereza Filounková, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 28. března

25. My

Jordan Peele nedávno překvapil se svěží hororovou podívanou Uteč, která mu vynesla Oscara za nejlepší scénář. Na příští rok si pro nás přichystal další žánrovku s prostým názvem My (Us), která oproti předchozímu znepokojivě děsivému projektu nebude mít jakožto ústřední motiv rasovou tématiku. Naopak jím bude zdánlivě béčkový nápad s rodinou dvojníků, která své protějšky chce jednoduše zabít. Tak to tedy alespoň vypadá v prvním traileru, který sice leccos ukázal, ale příhodně příliš ze zápletky nevyzradil. Nicméně se i přesto dle našeho názoru rozhodně můžeme těšit na originální a skvěle propracovaný horor, jenž bude bezesporu aspirovat na jeden z nejlepších počinů roku. (napsal Tomáš Lesk, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 28. března

24. Panství Downton

V roce 2010 se na televizních obrazovkách začal vysílat britský seriál Panství Downton, který ovládl nejen Spojené království, ale mnoho příznivců si získal i u nás. Seriál byl tak úspěšný, že se dočkal šesti sérií. Spousta fanoušků volala po pokračování a to nakonec přijde, ale v podobě filmového zpracování. Režie se ujme Michael Engler, který pro seriál natočil několik epizod. Fanoušky jistě potěší návrat známých tváří a oblíbených postav. Samotná dějová linka se drží přísně pod pokličkou, nicméně scénáře se ujal Julian Fellowes, který je tvůrcem seriálu a držitelem Oscara za Gosford Park. Můžeme tedy očekávat kvalitní drama, které nás určitě v mnohém překvapí i rozpláče. (napsala Tereza Filounková)

Uvedení v českých kinech: 12. září

23. La Llorona: Prokletá žena

Pověra z mexické kultury o ženě, jež přišla o své děti, se dočká hororového zpracování. Herečka Linda Cardellini (Zkrocená hora, Avengers: Age of Ultron, Zakladatel) coby sociální pracovnice Anna García příliš nevěří na pověry, ale v mexické komunitě se neustále skloňuje jméno tzv. Plačící ženy alias La Llorony, která má údajně ze žalu přinášet neštěstí a topit děti, které jí zkříží cestu. A co osud nechtěl, Annin syn tajemnou postavu potká, a tak se celé jejich rodině obrátí život vzhůru nohama. Režisér Michael Chavez snímek časově zasadil do Los Angeles 70. let minulého století, aby přidal prvek tajemna, jehož podle něj nelze dosáhnout v dnešní „době Googlu“. (napsala Lenka Hrůzová, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 18. dubna

22. Captain Marvel

První sólový snímek MCU s ženskou hlavní hrdinkou je očekávaný zejména kvůli tomu, že postava Captain Marvel se objeví v nejočekávanějším snímku roku 2019 – Avengers: Endgame. Zápletka nové sólovky se odehrává v 90. letech minulého století a prozradí nám, jak se z pilotky amerického letectva stála jedna z nejsilnějších postav ve vesmíru. K tomu ji mimo jiné bude pomáhat i mladý Nick Fury. Do role Carol Danvers alias Captain Marvel byla obsazená oscarová Brie Larson. (napsal Lukáš Vaněk, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 7. března

21. Alita: Bojový Anděl

Alita si nemůže dovolit propadnout. Už delší dobu nás zásobuje luxusními trailery, fantastickým a nevídaným vizuálem a příjemným hudebním doprovodem. Doufejme, že tomu tak bude i v případě finálního produktu. Režie se uzmul Robert Rodriguez, který stojí například za vyšperkovaným Sin City – město hříchu, ale zároveň i za totálními průšvihy jako Dobrodružství Žraločáka a Lávovky. Alita: Bojový anděl je adekvátním sci-fi filmem i pro odpůrce science fiction. Původ bychom hledali v manze od Yukito Kishira, která se ztotožnila s úspěchem. (napsal David Kučaj, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 14. února

20. Favoritka

Režisér Yorgos Lanthimos bezesporu patří k tvůrcům s velice osobitým rukopisem. Z poslední doby o tom svědčí ku příkladu jeho Zabití posvátného jelena nebo Humr. Oba zmíněné počiny sklidily rozporuplné odezvy, málokoho, kdo je viděl, ale nechaly chladným. Není tedy divu, že režisérův nejnovější počin Favoritka vzbuzuje velká očekávání. Lanthimos se tentokrát rozhodl zpracovat příběh posledního britského panovníka z rodu Stuartovců, královny Anny, a hlavně souboje dvou jejích poddaných o její přízeň, o post královniny favoritky. Snímek láká mimo jiné i výborným obsazením – královnu hraje Olivia Colman, “favoritky” Rachel Weisz a Emma Stone. (napsala Barbora Dršková, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 24. ledna

19. Hobbs and Shaw

Spin-off populární franšízy Rychle a zběsile dá prostor svalnatému vyšetřovateli Lukovi Hobbsovi, kterému bude parťáka dělat bývalý záporák Deckard Shaw. Role Hobbse se popáté ujme Dwayne „The Rock“ Johnson, jenž kvůli této roli absolvoval extrémně náročný osmnáctitýdenní program silového tréninku, aby se dostal do co nejlepší formy. V plánovaném snímku se dále objeví Jason Statham aka Shaw, a také nový padouch v podání Idrise Elby. Diváci budou mít navíc příležitost poznat dalšího člena rodiny Shawů, tentokrát půjde o Deckardovu sestru, jejíž role připadla Vanesse Kirby. Režisérem filmu Hobbs and Shaw bude David Leitch, který má na kontě blockbustery jako je John Wick a druhý Deadpool, což by pro fanoušky závodnické famiglie mohl být dostatečný příslib kvalitní podívané. (napsala Lenka Hrůzová)

Uvedení v českých kinech: 1. srpna

18. Jak vycvičit draka 3

Třetí díl animovaného snímku Jak vycvičit draka na motivy knižní série od britské autorky Cressidy Cowell čítající dvanáct knih by měl být podle tvůrců poslední. Kritiky chválené předešlé dva filmy působily totiž dospělým dojmem, ve kterém dokonce umíraly důležité postavy. V posledním díle hlavní hrdina a jeho společník Bezzubka najde skrytý svět draků, o kterém nikdo neměl dosud ponětí. Tento svět a svůj ostrov Blp, jenž se proměnil v útočiště draků však budou muset ubránit, protože jeden obávaný drakobijec nemá draky vůbec v lásce a pro jejich ulovení je schopný čehokoli. Podaří se obyvatelům ostrova Blp draky zachránit? (napsal Lukáš Vaněk, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 21. února

17. Pokémon: Detektiv Pikachu

Květen roku 2019 obšťastní všechny fandy dnes již kultovního japonského seriálu, který asi netřeba nikomu představovat. Detektiv Pikachu ukáže svět pokémonů tak, jak jsme jej dosud neviděli, o něco vtipnější, zábavnější a hlavně ujetější. Hlavnímu CGI hrdinovi propůjčil hlas Ryan Reynolds alias Deadpool a tentokrát se podíváme do Spojených států amerických, kde žijí reální pokémoni. Celé to nadšení ovšem lehce kazí ne úplně uspokojující herec Justice Smith (Jurský svět: Zánik říše), který bude našeho žluťáska doprovázet během jejich společného dobrodružství a honbou za spravedlností. (napsal David Kučaj, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 9. května

16. X-Men: Dark Phoenix

X-Men jsou opět tu a podle prvních ukázek to vypadá, že ve výborné formě. Tentokrát se budou muset postavit mocnému nepříteli, nepříteli z vlastních řad –  Jean Grey (Sophie Turner). Jean je po návratu ze záchranné mise, kde byla téměř zabita jakousi kosmickou silou, velice nevyrovnaná a mnohem mocnější než kdy dříve. Sama se silou bojuje, ale tento souboj odnáší špatně i její okolí. Zvládnou se X-Meni včas spojit, aby pomohli nejen Jean, ale celé planetě ohrožované vesmírnými bytostmi? Kromě Sophie Turner se můžeme těšit na známé tváře, svých rolí s opět ujmou James McAvoy, Michael Fassbender nebo Jennifer Lawrence. (napsala Barbora Dršková, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 6. června

15. John Wick 3: Parabellum

Nikdo nemohl tušit, jakou stopu v kinematografii po sobě zanechá první John Wick. Regulérní, ale fantasticky natočené béčko totiž upoutalo pozornost senzačními akčními scénami a skvělým Keanu Reevesem v hlavní roli zabijáka v důchodu, který pomstí smrt svého psa. Dvojka svět zabijáků ještě více rozšířila a přidala nové postavy. Třetí díl však bude o tom, jak John Wick najde cestu z New Yorku, protože je na jeho hlavu vypsána odměna 14 milionů. Na konci druhého dílu totiž zabil v hotelu Continental jednoho člena organizace, což se neodpouští. Očekáváme tedy opět hektolitry krve a výbornou choreografii akčních scén. (napsal Lukáš Vaněk)

Uvedení v českých kinech: 16. května

14. Hellboy

Hellboy, který bude více vycházet z výborného a temného komiksu kreslíře a scénáristy Mikea Mignoly a jenž bude erko? Inu, to by mohlo být fajn i bez ikonického Rona Perlmana, kterého zde vystřídal David Harbour. První teaser trailer zatím příliš nenalákal ani na drsnější a vážnější pojetí (hudbou a vtipkováním spíš připomínal slabší variaci na třetího Thora či Strážce galaxie) a příliš neoslnily ani masky či efekty. Potěšilo jen pár odkazů na předlohu. Snad se tvůrci pochlapí a zdání nás s příštími ukázkami a konečným filmem zklame. Protože Hellboy si povedený film zaslouží. Záporačky se zde má zhostit Milla Jovovich. (napsal Tomáš Lesk, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 11. dubna

13. To Kapitola 2

První část nového zpracování slavného Kingova hororu budila loni po svém uvedení na velká plátna velmi pozitivní ohlasy z řad diváků i novinářů, není tedy divu, že jsme všichni natěšeni na pokračování. Dějově se posuneme o 27 let dopředu, všichni známí hrdinové vyrostli, odstěhovali se a žijí si své životy. Dokud je jeden telefonát nesvede zpět dohromady… Role děsivého klauna Pennywise by se opět, stejně jako v prvním díle, měl ujmout brilantní Bill Skarsgård. (napsala Barbora Dršková)

Uvedení v českých kinech: 5. září

12. Once Upon a Time in Hollywood

Snímek, který režíruje Quentin Tarantino a v hlavních rolích se zde objeví Brad Pitt a Leonardo DiCaprio. A pokud by toto bylo málo, zahraje si zde i Margot Robbie, Al Pacino, Tim Roth, či Kurt Russel. Co dodat… Snad jen že strukturou vyprávění má být devátý Tarantinův snímek nejbližší kultovnímu Pulp Fiction a bude založen na skutečných událostech, tedy konkrétně na vraždách fanatické sekty Charlese Mansona, přičemž se tedy logicky bude odehrávat v kulisách Los Angeles na přelomu 60. a 70. let. Očekáváme potenciální film roku! (napsal Tomáš Lesk)

Uvedení v českých kinech: 8. srpna

11. Shazam!

Shazam! je na poměry DC asi nejpodivnější a zároveň spolu se Supermanem nejstarší postava, jakou mají k dispozici. Kouzelnými silami opředený superhrdina, jehož tělo má na povel malý kluk, který musí pro proměnu vyslovit ono kouzelné slůvko, slibuje už v úvodních trailerech příjemně odlehčenou podívanou. Vtipnou, hravou a navíc umístěnou do Worlds of DC. Shazam! dle nás aspiruje na překvapení roku, čemuž s úspěchem Aquamana věříme každý den víc. Protože DC má skvělé postavy a Shazam! je rozhodně jednou z nich. (napsal Tomáš Lesk, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 4. dubna

10. Spider-Man: Daleko od domova

O pokračování poslední sólovky pavoučího muže toho zatím moc nevíme. Kromě faktu, že se snímek natáčel v České republice, a že v roli hlavního padoucha Mysteria se můžeme těšit na Jakea Gyllenhaala, je Daleko od domova ve stínu „důležitějších“ marvelovek roku 2019 a Captain Marvel a Avengers: Endgame. Studia Sony a Disney však mohou být v klidu. Spider-Man je natolik oblíbená postava sama o sobě, že by snad i stačilo poslat film do kin bez jediného traileru a sály všude po světě by stejně praskaly ve švech. Síla značky je v tomto případě absolutně nezpochybnitelná. Léto příštího roku bude plně v režii Petera Parkera a jeho kumpánů. (napsal Marty Steinbach)

Uvedení v českých kinech: 4. července

9. Řbitov zvířátek

Stephen King vždycky představoval vděčnou látku ke zfilmování, po každé s nejistým výsledkem. To ale ukázalo, že kingovka může znamenat úspěch, a tak tu brzy budeme mít adaptaci další pecky hororového mistra – Řbitov zvířátek. Kniha je příběhem rodiny, která se v novém prostředí musí vyrovnat s tím nejhorším, co může rodinu potkat. Zatímco první půle knihy je v zásadě rodinné drama, kde se jen v náznacích objevují prvky nadpřirozena, od poloviny dál začnou mystické prvky vstupovat čím dál víc do popředí a mysteriózní drama se změní v brutální horor o starodávném zlu, živých mrtvých a destrukci lidské duše. Trailer na filmovou adaptaci trochu upouští od dramatické roviny a soustředí se na hororovou linku, přesto do nového Řbitova vkládáme velké naděje. (napsal Filip Šula, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 11. dubna

8. X-Men: Noví mutanti

X-Meni měli vždy trochu kolísavou kvalitu, ať byl ale výsledek jakýkoli, vždycky si zasloužili pozornost experimentováním s žánrovou formou a nacházením nových přístupů. Vůbec první  filmoví X-Men udělali v komiksovém superhrdinském filmu regulérní revoluci, První třída okouzlila kombinací retra, velkofilmu a psychologického dramatu, Deadpool předvedl, že i eRko může hodně vydělat a seriál Legion je artový surrealistický horor, jaký na poli superhrdinských seriálů nemá obdoby. Na hororovou notu budou hrát i Noví mutanti, příběh další skupiny mutantích vyvrhelů z x-menovského světa, která se v odlehlém léčebném středisku potýká s neznámým nadpřirozeným zlem. Film se dočkal dvojích přetáček, nejdříve se studio leklo hororového vzhledu a nařídilo otupení hran. Poté se zase leklo naštvaných fanoušků a hrany nechalo v docela krátkém čase zase naostřit, takže výsledný film dost možná nebude fungovat úplně hladce. Kombinace hororu a sympatického superhrdinského světa je ale tak lákavá, že se těšíme stejně. (napsal Filip Šula, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 1. srpna

7. Skleněný

Shyamalanovská série je zatím jediná superhrdinská série, která se nestihla přejíst. Nejen kvůli tomu, že čítá jen tři filmy, mezi kterými jsou velké rozestupy, ale hlavně kvůli netradičnímu pojetí superhrdinské látky jako takové a značnému filmařskému umu. Jak Vyvolený, tak Rozpolcený působily jako delší epizody Akt X. Sázely na napětí, vyplývající z postupného odhalování tajemna. Vyvolený pracoval s otázkou, zda je existence superhrdiny a nadpřirozena obecně v normálním světě vůbec možná, a Rozpolcený pracoval s existujícím jevem jako s neprobádaným vědeckým fenoménem. Skleněný bude vyvrcholením obou příběhů a dovrší cestu obou hrdinů v jednom finále. A protože Shyamalanovy filmy se opět vrátily na špičku kvality, nemůžeme se téhle pecky dočkat. (napsal Filip Šula, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 17. ledna

6. Toy Story 4: Příběh hraček

Téměř čtvrt století uběhlo od premiéry prvního dílu Příběhu hraček roku 1995, kdy se naši dva hlavní hrdinové Woody a Buzz Rakeťák poprvé setkali. Nyní je to již 9 let, co čekáme na další pokračování a dle všeho by mělo jít o stejně povedenou jízdu na vlně třetího dílu. Tvůrci se totiž zapřisáhli, že Toy Story 4 vznikne pouze za předpokladu, že bude dosahovat podobných (ne-li lepších) kvalit jako již zmíněná trojka. A jak už to u Pixaru bývá zvykem, tyto dětské příběhy dost často nebývají cílené pouze na malá dítka, připravme si proto do kina raději pár kapesníků. (napsal David Kučaj, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 8. srpna

5. Lví král

Disneyho klasika z roku 1994 se dočká svého live-action přepracování a vzhledem k úspěchu předchozích hraných adaptací (např. Maleficent, Kráska a zvíře, Kniha džunglí) je tento nový film o Simbovi očekáván s mírným napětím. Populární režisér, který s Disneym spolupracuje již mnoho let, Jon Favreau, dokázal pro snímek získat hvězdy jako je Donald Glover, Beyoncé, Alfre Woodard nebo Setha Rogena. Nový Lví král přitom podle studia nemá být přesnou kopií původního snímku, takže se diváci mohou kromě propracovanějších detailů a nových hlasů zvířecích hrdinů těšit na další přidané prvky. (napsala Lenka Hrůzová, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 18. července

4. Kingsman 3

Série o anglických gentlemanech, kteří pracují jako tajní špioni, se dostala do srdcí mnoha diváků po celém světě. Série se v roce 2017 dočkala druhého pokračování, které nebylo sice tak kvalitní jako první díl, ale finančně bylo úspěšné. Proto není divu, že se dočkáme pokračování a dočkáme se rovnou dvou filmů. První film, který by se měl do kin podívat v roce 2019, je prequel k celé sérii, ve kterém si zahrají herci Ralph Fiennes, Harris Dickinson nebo Charles Dance. Ve stejný rok se můžeme těšit ještě na závěrečný díl série, ve kterém se objeví staré obsazení, včetně Collina Firtha a Tarona Egertona. Režie obou filmů se opět ujme Matthew Vaughn, takže můžeme očekávat stejný humor a kvalitu příběhu. (napsala Tereza Filounková)

Uvedení v českých kinech: 24. listopadu

3. Joker

Joker je jeden z nejočekávanějších filmů roku 2019. Joaquin Phoenix byl vybrán do role usmívajícího se padoucha v polovině tohoto roku. Díky fotkám z natáčení jsme mohli vidět, jak bude Joker tentokrát vypadat. Zápletka filmu se bude zabývat samotným zrozením oblíbeného padoucha z DC comics, aneb jak se z neúspěšného komika stal psychopatický vrah, a sama věřím, že právě Phoenix se této role zhostí na výbornou. Vedle něj se ve filmu objeví herec Robert De Niro, jenž ztvární roli moderátora Murrayho Franklina, který by měl být katalyzátorem k Jokerově šílenství. Role Jokerovy matky se zhostí seriálová herečka z American Horror Story Frances Conroy. Už teď je jasné, že se máme na co těšit a uvidíme, jestli Phoenix svým hereckým výkonem předčí i některé herce, kteří si v minulosti postavu šíleného klauna z Gothamu zahráli. (napsala Tereza Filounková)

Uvedení v českých kinech: 3. října

2. Star Wars: Episode IX

Na Hvězdné války nedám dopustit a nic na tom nezmění ani vlažně přijaté poslední dva snímky tohoto legendárního filmového universa. Zatím nepojmenovaná devátá epizoda by měla velkolepě zakončit téměř půlstoletí táhnoucí se dějovou linii rodu Skywalkerů. Za režisérské kormidlo se vrací hitmaker sedmé epizody J. J. Abrams, což by samo o sobě měla být záruka špičkové kvality a pevně věřím, že si studio Disney nechalo své největší trumfy na Vánoce 2019, kdy se nové Star Wars dostanou do kin. Film, na jehož úspěchu bude záviset celé budoucí směřování značky jako takové. Držme palce. (napsal Marty Steinbach)

Uvedení v českých kinech: 19. prosince

1. Avengers: Endgame

Nemá smysl chodit kolem horké kaše. Čtvrtý díl komiksových Avengers s podtitulem Endgame bude zcela jednoznačně nejočekávanějším filmem roku 2019. Každý, kdo tvrdí opak, ztrácí kontakt s realitou. Faktické završení první desetiletky MCU nabídne rozuzlení letošního megahitu Infinity War, který se s kladnými hrdiny vůbec nepáral a nebýt parádní potitulkové scény, většina hardcore fanoušků by jen marně hledala důvod k vlastní existenci. Nečekejme nic menšího než útok na největší a nejvýdělečnější film všech dob (tržby Avatara však i nyní zůstanou nepokořeny), ale také emocionální rozlučku některých herců se svými ikonickými rolemi. (napsal Marty Steinbach, trailer ZDE)

Uvedení v českých kinech: 25. dubna