Loki 2 se rozjíždí pomalu, ale dobrým směrem. První dvě epizody jsme viděli v kině

Druhá řada Lokiho začíná už dnes na Disney+.

Zdroj: Marvel

První řada Lokiho patřila k nejzajímavějším projektům v rámci MCU seriálů. A v konečném důsledku byla i nejlepší. Představila divákům jednak koncept multiversa (který se pak objevil ještě třeba v druhém Doctoru Strangeovi a třetím Spideym), jednak nové postavy, záporáka Kanga (filmový debut pak měla jiná jeho verze v posledním Ant-Manovi) a organizaci TVA, operující mimo dohled kohokoli, strážící tok času. Jak se první epizody 2. série vydařily?

Dosud vydané recenze na celou řadu se aktuálně dosti rozcházejí. Jelikož jsme na speciální projekci viděli ve fanoušky a cosplayery nabitém sále jen první dva díly, těžko soudit. To proto, že se zde vše jen rozjíždělo. A rozjezd to tedy byl slušný, s příslibem potenciálně velmi zajímavé zápletky. Na rovinu musím říci, že s každým novým projektem mě směřování MCU zajímá méně a méně.

Zdroj: Marvel

Loki měl zajímavě našlápnuto, ale vyvrcholení první řady tak nějak vyšumělo do ztracena a jeho vliv na MCU jako takové je minimální. Těžko říci, nakolik za to může fakt, že filmy musí cílit i na diváka, který seriál neviděl. A taky fakt, že jako fanoušek Doctora Who mám u seriálu, kde jsou časové hrátky možná nadsazená očekávání. Tvůrci celkově multivesmír zatím omezili jen na nějaká ta camea a jeho potenciál vlastně není příliš využit (snad so to zlepší s třetím Deadpoolem). Plus věci řečené v Lokim jsou někdy v přímém prostoru s jinými projekty sdíleného fikčního universa.

Zdroj: Marvel

Pokud ale Lokiho bereme jako samostatný celek, jde o slušný seriál, který stojí především na hereckých výkonech, kde nejlépe funguje chemie právě mezi Lokim (Hiddleston), Sylvií (Sophia Di Martino) a Mobiusem (Owen Wilson). No a vlastně se z toho co jsem měl možnost vidět totéž zatím dá říci i o druhé řadě, kde ovšem trojlístek hrdinů doplňuje nová postava technika časové policie jménem Ouroboros, přezdívaného O.B. Toho hraje Ke Huy Quan (Všechno, všude, najednou) a mně nezbývá než dodat, že doufám, že se mu ve zbytku řady dostane prostoru, protože mě rozhodně bavil a dialogy s ním působily jako velmi příjemné osvěžení.

První řadu považuji za lehce nadprůměrný seriál s rozpačitým koncem, který rozhodně neměl takový význam a vazbu na MCU, jako jsem čekal. I proto jsem na projekci vyrazil s nevelkými očekáváními (ale i čistou hlavou) a vlastně jsem se bavil. Rozhodně pak sérii zhlédnu celou. Loki (nepřekvapivě) navazuje přímo na závěr první série a připravuje prostor pro nové zvraty a zápletku. Vše je díky předešlým událostem velice zamotané, místy i lehce zmatené a divák je tak zvědavý na to, kam se příběh posune.

Opět nechybí hrátky s časem a alternativními liniemi, ani osobitý humor. Dá se tedy říci, že pokud vás bavila předešlá série, bude vás pravděpodobně bavit i tato. První dvě epizody jednak rozehrávají pomalu, ale jistě novou hlavní linku, ale i dokreslují vztahy mezi postavami. Jednoznačně nejsilnějšími momenty jsou scény, kde mají vše „pod palcem“ tahouni Hiddleston a Wilson, jejichž postavy jsou zkrátka sympaticky sehrané duo a parťáctví, výslech, i třeba vážnější momenty jim zbaštíte i s navijákem.

Pokud bych měl začátku 2. řady udělit nějakou známku, bylo by to asi solidních 70% s rezervou pro to, co nabídne zbytek seriálu…

Loki se vrací ve druhé řadě na Disney+ od 6. října.

Loki se vrací na Disney+.