To nejlepší ze Živých mrtvých! Čekání na návrat Ricka a Michonne se vyplatilo

Zdroj: AMC

Seriál The Walking Dead skončil po jedenácti sezónách, ale vesmíru plnému oživlých mrtvol se daří díky četným spin-offům, kterými stanice AMC pálí jako z brokovnice. Na mateřský seriál navázaly Daryl Dixon, odehrávající se ve Francii, a Dead City o dobrodružstvích Maggie a Negana v New Yorku. Není však pochyb o tom, že ten nejočekávanější, The Ones Who Live, dorazil až nyní.

Přestože jsme se nedočkali plnohodnotné 12. řady seriálu, už o Maggie a Neganovi jsem psal, že Dead City vypadá spíše jako přímé pokračování než spin-off. V případě The Ones Who Live je tento dojem ještě silnější, protože se zde vrátila hlavní postava prvních sérií. Uplynuly však roky a Rick Grimes, který byl násilně odloučen od své rodiny a přátel, se změnil k nepoznání. Už to není ten samý vůdce.

Rick Grimes byl unesen záhadnou vojenskou organizací CRM, o níž se konečně dozvídáme trochu víc. Stále se však jedná o záhadný kolektiv lidí, jejichž cíle a snahy jsou nejasné: proč tají svou existenci před ostatními přeživšími? Doufejme, že nám budoucí díly konečně poskytnou uspokojivé odpovědi.

Zdroj: AMC

I když se samotný Rick v průběhu let změnil, jeho přítomnost na obrazovce je stejně potěšující, jako byla ve všech těch předchozích sezónách The Walking Dead. AMC udělala velmi dobré rozhodnutí, že tuto postavu nezabila a uložila ji do pomyslné chladničky, kde se docela dobře zachovala.

Samozřejmě se vrátila také Michonne, kterou hraje Danai Gurira. Její postava čekala na nalezení svého milého a otce svého dítěte stejně dlouho jako diváci a její trpělivost byla odměněna. Bohužel to vůbec neznamená, že jejich společná budoucnost bude posetá růžemi, protože kdyby všichni žili šťastně až do smrti, nebylo by co vyprávět.

Zdroj: AMC

Tvůrci si dali záležet i na detailech prostředí. Předměstí jsou plná zombíků a od samého začátku na nás dýchá temná postapokalyptická atmosféra, která se mísí s nově nabytým řádem moci. Děj slibuje být opravdu zajímavý a není daleko od linie událostí, které se odehrály v původním seriálu. Motiv skrytého města má velký potenciál a prostředí kolem něj buduje zajímavou intriku. Nová skupina zaujme svou hierarchickou strukturou nebo jednotlivými vlivy postav, které jsme poznali v prvním díle.

The Walking Dead: The Ones Who Live je pro začátek dobrým pokusem o rozšíření univerza o další příběhy. Na to, že jsme teprve v polovině první sezóny, je i přes některé umělé natahování příběhů opravdu příjemný na sledování. Dobrou zprávou je, že děj nepolevuje, a některé zvraty nás možná ještě překvapí. Doufejme, že si spin-off udrží úroveň až do konce.

Zdroj: AMC