Léto je už za námi a právě tak jako odzvonilo prázdninám a sluncem prosvíceným dnům, máme za sebou řadu povedených filmů. Z toho, co nám kina za letní měsíce nabídla, jsme vybrali sedm blockbusterových filmů, které opravdu stály za to, ba v nejednom případě dokonce i předčily všechna očekávání. Pojďme se tedy poohlédnout za tím nejlepším, co nám dovolenkové měsíce nabídly…
Wonder Woman
Po zklamáních, plynoucích z budování rozšířeného filmového universa, se studiu DC spolu s Warner Bros podařilo přinést pořádné překvapení v podobě více než povedeného filmu o Dianě, princezně Amazonek. Film, který vešel do našich kin začátkem června, zaznamenal obrovský úspěch jak u fanoušků, tak u kritiky a převedl jednu z nejstarších a nejznámějších superhrdinek na plátno se správným drivem.
„Ještě než se stala Wonder Woman, podstoupila princezna Amazonek Diana trénink, který z ní udělal neporazitelnou bojovnici. Vyrůstala v chráněném ostrovním ráji až do doby, kdy na jejich pobřeží havaroval americký pilot a vyprávěl jim o masivním konfliktu zuřícím v okolním světě. Diana opouští bezpečí domova s přesvědčením, že dokáže hrozbu zastavit. Diana bojuje po boku mužů ve válce, která má ukončit všechny konflikty, a objevuje plný potenciál svých schopností… a svůj skutečný úděl.“
Hodnocení redakce: 83.3%
Naši recenzi si můžete přečíst zde. Snímek jsme zároveň zařadili mezi největší filmová překvapení první půle tohoto roku.
Spider-Man: Homecoming
Ani podstatně úspěšnější filmový svět Marvelu v létě nezahálel a naservíroval nám v červenci sólovku dost možná nejoblíbenějšího hrdiny, kterého má k dispozici. Díky spolupráci se studiem Sony se totiž mohl milovaný pavoučí lezec přidat mezi ostatní superhrdiny a po roličce ve filmu Captain America: Občanská válka definitivně stvrdit svou účast ve vesmíru vlastním dobrodružstvím, definitivně jej začleňujícím po bok starších kolegů. Peter Parker v podání Toma Hollanda je co se týče vzhledu a charakterových vlastností asi nejblíže komiksové předloze. Ve filmu fungovalo vše jak mělo, a záporák Vulture s tváří Michaela Keatona byl už jen obří třešničkou na dortu pro zábavný film…
„Mladý Peter Parker / Spider-Man (Tom Holland), který velkolepým způsobem debutoval ve filmu Captain America: Občanská válka, se ve snímku Spider-Man: Homecoming začíná více sbližovat se svou nově získanou identitou pavoučího superhrdiny. Peter, nadšený ze svých zážitků s Avengers, se vrací domů, kde žije se svou tetou May (Marisa Tomei) pod bedlivým dohledem svého nového učitele Tonyho Starka (Robert Downey Jr.). Peter se snaží vrátit ke svému běžnému životu – což mu komplikuje touha dokázat, že by Spider-Man mohl konat mnohem větší skutky, než kterých se zatím odvážil – ale když se objevuje nový padouch Vulture (Michael Keaton), ocitá se v ohrožení vše, co je pro Petera skutečně důležité.“
Hodnocení redakce: 80%
Naši recenzi si můžete přečíst zde.
V utajení
Další z řady akcí nabitých letních bijáků velmi překvapil. Závod s časem hlavních hrdinů, snažících se zabránit útočné katastrofě, blížící se na jednu z nejvýznamnějších světových metropolí, si tak vydobyl místo v této topce. A to nejen díky vpravdě hvězdnému a lákavému obsazení…
„Špičková agentka americké CIA Alice Racine (Noomi Rapace) je po nevydařené akci přeřazena do londýnské kanceláře. Po dlouhém čase ji kontaktují bývalí nadřízení, protože se dozvěděli o zvýšené aktivitě v prostředí radikálních militantních skupin. Alici se podaří lokalizovat hlavního podezřelého, ale během jeho výslechu přijde na to, že ji někdo podvedl a ven unikly přísně tajné informace. Najednou se ona sama ocitá v ohrožení a musí udělat vše proto, aby zabránila připravovanému útoku na Londýn. Závod s časem začíná…“
Zajímavosti o snímku si můžete přečíst zde.
Válka o planetu opic
Divácky nekomfortní, kritiky přesto pasovaný na nejlepší díl nové opičí trilogie. Navzdory názvu a trailerům, evokujících pořádnou dávku akce, byl film spíše dramatem o osobní pomstě s westernovými prvky. Zaměřoval se spíše na Caesarovu rozvíjející se osobnost, právě tak jako na vývoj opičího viru a jeho stupňující se vliv na lidskou rasu. Díky tomu tak měla Válka mnohem blíž k brilantní první části nové trilogie, než k akčnější druhé. Navíc mnohými odkazy a směřováním ke konci vytvořila jakýsi most k původní klasické Planetě opic a uzavřela celý filmový trojlístek s tím, že konečně víme jak ke všemu došlo… Za nás rozhodně všechny palce nahoru (i ty oproti opům méně chápavé na nohách). Válka o planetu opic se zařadí mezi ty nejlepší sci fi filmy (nejen díky úžasnému zpracování opic), které se k nám tento rok dostaly.
„Válka o planetu opic začíná dva roky po událostech předchozího snímku Úsvit planety opic. Z inteligentního šimpanze Caesara (Andy Serkis) se stal nezpochybnitelný vůdce rozrůstajícího se společenství opic, a když se s ním nyní setkáváme, je mu okolnostmi vnucena nová role válečného generála. Situace opičího klanu vedeného Caesarem je totiž katastrofální. Jejich skupina ustoupila do lesů, kde se často utkávají v bitvách s lidskou armádou, vedenou nelítostným plukovníkem McCulloughem (Woody Harrelson). Ztráty opičího společenství jsou obrovské a Caesar cítí bolest z každé smrti. Potýká se s vlastními temnějšími instinkty a nastupuje na cestu pomsty, na níž se nevyhnutelně střetne s plukovníkem v epické bitvě, která určí, kdo se stane vůdčím druhem, jenž bude určovat další osud těch druhých, poražených.“
Hodnocení redakce: 90%
Naši recenzi si můžete přečíst zde.
Dunkerk
Christopher Nolan a jeho jedinečný filmový vhled do jedné z nejpohnutějších a nejrozsáhlejších záchranných akcí 2. světové války. Je třeba něco dodávat? To co je největším kladem snímku, je mu i mnohými vyčítáno. A sice to, že necílí na postavy, ale na okolnosti samotné. Díky výborné gradaci a několika jedinečným úhlům vyprávění se však Dunkerk beze sporu stane jedním z nejlepších válečných filmů, co kdy byly natočeny a v boji o Oscary si zajisté odnese pěkných pár sošek…
„Očekávané válečné drama vizionáře Christophera Nolana vychází z událostí evakuace obklíčených francouzských, britských a belgických vojáků z pláží severofrancouzského Dunkerku na jaře 1940.“
Hodnocení redakce: 90%
Naši recenzi si můžete přečíst zde.
Baby Driver
Hravý a správně trhlý film režiséra Edgara Wrighta si diváky získal zejména neskutečnou zábavností a chytlavým soundtrackem, jehož rytmu se celé dění uzpůsobuje. Aby taky ne, když je hlavním hrdinou řidič, který prakticky nesundá sluchátka! Tato letní akční jízda se zkrátka neskutečně povedla… Baby Driver má svěží příchuť a je natolik stylový, že mu všechna příběhová klišé, která obsahuje, jednoduše odpustíte. Navíc, co by to bylo za správný zamilovaný příběh bez trochy šablon? A automobilových honiček. A přestřelek… Zkrátka všeho, co je nezbytné pro stylovou a odlehčenou zábavu, jež sice díru do světa neudělá, ale jednoznačně stojí za divákovu pozornost.
„Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda.“
Hodnocení redakce: 80%
Naši recenzi si můžete přečíst zde.
Atomic Blonde: Bez lítosti
Režisér David Leitch se vrátil s dalším počinem na velká plátna. Po kritiky i veřejností ceněném Johnu Wickovi, na kterém režijně spolupracoval s Chadem Stahelskim, nám Leitch naservíroval svůj první samostatný celovečerní film – Atomic Blonde: Bez lítosti. Výborně zvolený sountrack, akce, a Berlín na konci devadesátých let… Přesvědčivá, netradiční ženská hrdinka rozhodně potěšila nejednoho fanouška pořádné akce a závěrečné místo na tomto žebříčku si jednoznačně zasluhuje.
„Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána během studené války do Berlína, aby vyšetřila vraždu kolegy.“
Hodnocení redakce: 77.5%
Recenzi si můžete přečíst zde.