Zdá se, že S. Craig Zahler točí filmy, které by sám rád viděl: brutální, pomalé, s jasným odkazem k exploatační kinematografii. Má výraznou vizi a pevnou ruku — kdyby nebyly jeho filmy tak intenzivní, snadno by mohl být jen dalším napodobitelem Tarantina. Ale Zahler je něco mnohem víc. Po Kostech a skalpu a Bloku 99 přinesl v roce 2018 svůj zatím poslední film, Na špatné straně, který si nyní můžete pustit na Voyo, Apple TV+ a Kviff.tv.
Film Na špatné straně nás uvádí do příběhu plného zvratů a napětí, kde se setkáváme se třemi hlavními liniemi děje. První z nich se zaměřuje na Henryho, Afroameričana, který právě vyšel z vězení. Henry se snaží postarat o svou rodinu, kterou tvoří promiskuitní matka a handicapovaný syn. Získá nabídku práce, která ho přinutí se pustit do nebezpečné hry. Druhá dějová linie sleduje dvojici postarších policistů Bretta Ridgemana (Mel Gibson) a Tonyho Lurasettiho (Vince Vaughn). Tito policisté jsou suspendováni za brutální zatčení podezřelého, které bylo zachyceno na video a rozhodnou se tedy jednat na vlastní pěst a trochu si přivydělat. A konečně třetí linie nám představuje tajemného muže, který se pohybuje celý v černém, nosí kuklu a je ozbrojen těžkou zbraní. Jeho přítomnost způsobuje chaos a ničí vše kolem sebe.
Čtěte také: Napínavý thriller s Ralphem Fiennesem patří mezi největší překvapení roku
S. Craig Zahler již ve svých předchozích filmech ukázal, že se nebojí tvrdého, až brutálního přístupu. Jeho styl může diváky překvapit pomalým tempem a naturalistickým zobrazováním násilí, což může být náročné i pro otrlé diváky. Na špatné straně pokračuje v tomto duchu, přičemž plynule propojuje tři dějové linie, které směřují ke své kulminaci. Zahler se svým pomalým tempem umožňuje divákům lépe poznat postavy, jejich motivace a temný, neúprosný svět, ve kterém žijí. Prostřednictvím detailů odhaluje další a další vrstvy příběhu.
Zahler ukazuje tvrdou realitu, kde není prostor na sny, ale pouze pro boj o přežití. V této bitvě je klíčem štěstí, schopnosti a odhodlání, přestože ani ty nemusí vždy stačit. Film klade důraz na drsné přátelství a zkoušky, kterým je vystaveno, a zároveň připomíná klasické kriminálky 70. a 80. let, podpořené funkovo-jazzovým hudebním doprovodem, který umocňuje atmosféru. Zahler i tentokrát ukazuje, že je stále lepší a zajímavější režisér. Pokud vás neodradí delší stopáž a pomalejší tempo, Na špatné straně vás vtáhne promyšleným scénářem a precizní režií.