Nástupce Bratrstva neohrožených začal slibně! V příštích epizodách ale musí nastat zlepšení

Vládcové nebes v prvních dvou epizodách.

Zdroj: Apple TV+

Od premiéry Bratrstva neohrožených uplynulo už téměř 23 let, od neméně zdařilého Pacifiku skoro 14. Tvůrčí tým těchto revolučních seriálů znovu spojil síly a na streamu Apple TV+ uvedl očekávanou devítidílnou novinku Vládcové nebes. V pátek 26. ledna jsme se dočkali prvních dvou epizod.

Hodnocení prvních dvou epizod

Člověka napadá, jestli by Vládcové nebes nebyli působivější, kdyby Bratrstvo neohrožených nebo Pacifik nenastavovaly tak vysokou laťku. Seriál vypráví o významné kapitole z historie druhé světové války a je nepopiratelně působivé se na ni dívat. Množství peněz, které Apple vynakládá na podobné produkce, stále bere dech, tato novinka je ale potomkem seriálů, které nebyly jen dobře udělané, ale byly revoluční a ve své době působily zcela odlišně. To se ale bohužel nedá říct o Vládcích nebes.

Vládcové nebes zachycují od samého začátku nebezpečí, které přinášela služba v letectvu za druhé světové války. Když vás nedostal nepřítel, dostal vás fakt, že jste létali v sotva funkční plechovce. Když k tomu připočteme, jak moc tehdy (ne)fungovala technologie, na kterou jsme zvyklí dnes, je ještě více neuvěřitelné, že mise byly vůbec úspěšné.

Seriál pochopitelně vypadá velkolepě. Pochvala patří týmu kameramanů, výpravě a kostýmům, nejdůležitější je ale sledovat Vládce nebes na co největší obrazovce, a ještě důležitější je vychutnat si je na tom nejlepším možném zvukovém systému. Každé krupobití kulek, nervy drásající exploze a děsivé selhání přístrojů se totiž počítá.

Vládcové nebes očima diváků

„Velice solidní díl. Hlavní postavy jsou převážně sympatické a dobře zahrané, i když trochu stereotypické v rámci žánru. Austin Butler stále zní jako Elvis, ale vlastně se to k jeho postavě i docela hodí. Seriál (nebo zatím alespoň tato epizoda) dobře zobrazuje bratrství pilotů ale zároveň se vůbec nesnaží prezentovat válku jako něco romantického, naopak ukazuje její krutost a hrůzu,“ hodnotí první epizodu MiniMinion na ČSFD.

Druhý díl například zhodnotil Remivsremi. „Zlepšení. Vyprávění bylo ucelenější, míň roztěkané, stravitelnější. Postavy již měly nějaký prostor se více odlišit. Samotné akce bych pojal jinak. Chtěl bych více vědět o taktice, očekávaní, přípravě. Možná i pohled na lokace a vliv na obyvatelstvo. V dalších epizodách musí přijít nějaká změna v tomto ohledu, pač jinak dojde k nepříjemnému zacyklení.“

Zdroj: Apple TV+