Apokalyptický thriller z Netflixu sklízí divácké nadšení! Napíná až do samotného konce

Netflix opět boduje!

Zdroj: Netflix

V pátek 8. prosince měl premiéru na Netflixu dlouho očekávaný thriller Nech svět světem. Hvězdně obsazený snímek o zániku civilizace obstál u diváků na výbornou, a vesměs sbírá velmi kladné ohlasy. Recenze chválí neustálé napětí, reálnost, skvělé herecké výkony a dokonalé technické zpracování.

V tomto apokalyptickém thrilleru scenáristy a režiséra Sama Esmaila (Mr. Robot) si manželé Amanda (Julia Roberts), Clay (Ethan Hawke) a jejich dvě děti pronajmou na víkend luxusní dům. Jejich dovolená je však brzy narušena, když k nim v noci dorazí dva cizinci, G. H. (Mahershala Ali) a jeho dcera Ruth, majitelé domu, se zprávou o záhadném kybernetickém útoku. Obě rodiny počítají s hrozící katastrofou, která je každou minutou děsivější a nutí všechny vyrovnat se se svým místem v hroutícím se světě.

Jako od mistra Shyamalana

„Film mi hodně připomíná Shyamalana, který si také rád hraje s očekáváním diváka a vytváří scény, které jsou nejednoznačné. A i když se v zásadě nejedná o žádný velkofilm, je to hezká napínavá jednohubka, která si diváka dokáže hezky povodit. To nehezké CGI u zvířecích kamarádů hodně tahalo za oči,“ hodnotí snímek sedmdesáti procenty Pasadenka na Kinoboxu.

Čtyři hvězdičky z pěti udělil dr.horrible na ČSFD. „Lepší než poslední čtyři Shyamalanovy filmy. Spousta lidí bude asi zklamaná, protože trikových scén není tolik a místo akční katastrofy je to hlavně konverzační thriller. Parádní je postupné stupňování napětí, kdy většinu filmu divák prakticky nic neví a nakonec nějaké rozuzlení ani nevadí. Herecky i vztahově kvalitní, kamera je skvělá a závěr je cool.“

Neustálé šponování napětí, pak prudký přeskok k dialogům, které působily někdy dosti podivně. Ale fantazie se u mě rozehrála na sto procent a potřeboval jsem nutně zjistit, co se bude dít dál. Několik opravdu nepříjemných scén, při kterých mrazilo. Škoda, že těch apokalyptických výjevů bylo tak zoufale málo. Mohlo to útočit na plnou palbu. Takhle to je velmi solidních 75 %,“ píše o novince Praxis.

Po technické stránce precizní

Nech svět světem je díky skvělé práci s kamerou vizuálně podmanivý, má správně znepokojivou atmosféru, zvládá udržovat napětí, baví skvělým ansámblem herců a za ty více než dvě hodiny prakticky ani jednou nenudí. Jenže pak přijde konec a mně se nechtělo věřit, že to je všechno. Steven47 pokračuje ve své recenzi zde.

Plnohodnotnou 75% českou recenzi napsal Martin Svoboda pro Kinobox. Zakončuje ji slovy, že „je vlastě až banálně snadné shodit film jako domek z karet. Není tak chytrý ani hluboký, jak si myslí. Ale taky s ním jde uzavřít pakt a strávit s ním dvě a čtvrt hodiny času, kdy oceníme práci, která byla vložena do jednotlivých scén, a nebudeme se v tom moc rýpat. Stojí to za to pro výkon Julie Roberts i slušnou mysteriózní atmosféru.“

Zdroj: Netflix