
S koncem ledna se ještě jednou ohlédneme za minulým rokem a připomeneme si nejlepší filmové thrillery.
Zlý časy v El Royale
Hvězdně obsazený retro kousek nás zavede do hotelu, skrze který prochází hranice dvou amerických států. Mezi hosty je kněz, zpěvačka, obchodní cestující a dvě dívky. Alespoň tak vypadá banda hostů na první pohled. V El Royle ale nic není tak, jak se zdá. Zlý časy v El Royale jsou bijákem, který je překvapivě svižný, naprosto báječně sestřihaný, nabízí několik nečekaných zvratů a záměn úhlů pohledů. (trailer ZDE)
Vdovy
Působivý snímek, který se sice místy až moc okatě dotýká aktuálních témat, přesto mu nelze upřít vynikající herecké výkony celého ženského ansámblu. Režisér Steve McQueen navíc postavám rozumí, což filmu strašně pomůže. Ačkoli snímek ani na moment nenudí a scénář je dobře napsaný, Vdovy mohou některé diváky odradit právě kvůli tomu, že je to ukázkový příklad znázornění ženské soběstačnosti a síly. Kdyby tvůrci netlačili tolik na pilu, bylo by to ještě lepší. (trailer ZDE)
Upgrade
Kdyby snad měl někdy přijít remake prvního Terminátora, měli by na něm pracovat tvůrci Upgrade. Kyberpunkový thriller vypadá jako jednoduchý akční film o pomstě, s jasně vymezenými stranami, říznou akcí a zdáním, že svět plný čipů v hlavě a střelných zbraní zabudovaných přímo v ruce je především atrakce. Pod tím vším se skrývá mrazivý horor o tom, jak postupně necháváme technologii ovládat naše životy a odevzdáváme vlastní vůli výměnou za pohodlí. (trailer ZDE)
Tísňové volání
Debut dánského režiséra Gustava Möllera zaujal diváky na festivalu v Karlových Varech a následně se hrál v kinech celé léto. Film sleduje směnu policisty Asgera Holma na tísňové lince, který přijme hovor od neznámé ženy a během krátkého hovoru zjistí, že je žena unesená. S telefonem jako jediným nástrojem se pak Asger snaží ženu zachránit. (trailer ZDE)
Tiché místo

Postapokalyptický thriller o světě, kde vás sebemenší vyšší zvuk může zabít, není vlastně ani moc horor. Spíš se jedná o rodinné drama o důležitosti komunikace. Ta je značně omezená, protože svět je zamořen vražednými monstry, orientujícími se pouze sluchem. Víc než zabíjení příšer tvůrce zajímají rodinné vztahy a otázka viny. Nemožnost naplno mluvit a neschopnost slyšet hrají roli nositele vnitřního významu, přesto film nabízí poměrně dost napínavých hororových scén, kde se prostředky komunikace stávají klíčem k řešení bezútěšné situace. Rodinné drama, jehož dynamika se odráží od hororových prvků, je rozhodně jedním z nejvýraznějších filmů roku. (trailer ZDE)
Sicario 2: Soldado
Pátrání
Když Davidovi Kimovi zmizí šestnáctiletá dcera, policie se pouští do vyšetřování. O 37 hodin později ale nemá žádnou stopu a David se rozhodne prohledat jediné místo, kam se ještě nikdo nepodíval: její laptop. Supermoderní thriller se odehrává prostřednictvím zařízení, která používáme ke každodenní komunikaci, a je tak svěží obměnou tradičního stylu filmové řeči. (trailer ZDE)
Nebezpečná laskavost
Nepříliš viditelný snímek, jenž paradoxně patří v minulém roce k těm povedenějším. Režisér Paul Feig si po průměrné a pro někoho i otřesné verzi nových Krotitelů duchů napravil reputaci povedeným mixem mysteriózního thrilleru a komedie. Anna Kendrick a Blake Lively jsou v hlavních rolích Nebezpečné laskavosti naprosto skvělé a ani na chvíli z nich neodtrhnete oči. V rámci žánru se jedná o skvělý film, na který se dá koukat i víckrát než jedenkrát za rok. (trailer ZDE)
MI: Fallout
Tom Cruise je borec. Šestý film s podtitulem Fallout, jenž navazuje na Národ grázlů, splnil očekávání se vším všudy. Režisér obou filmů Christopher McQuarrie naservíroval akcí nabitý snímek, který ani na moment nenudí. Cruise se stal prvním hercem, jenž absolvoval seskok HALO, což přidalo snímku na autenticitě. I když je Fallout oproti komornímu pátému dílu více akčnější a zamotanější, opět nezapomíná si ze sebe dělat legraci. Pro filmového diváka je navíc příjemné, že v záplavě všech blockbusterů, které se odehrávají ve studiu před zeleným plátnem, se zjeví takový snímek jako Fallout, jenž spoléhá na fyzickou akci a parádní kaskadérské kousky. Sedmý díl má tedy co překonávat. (trailer ZDE)
Halloween
Restarty hororových sérií dopadají zpravidla prachbídně. Mladí videoklipaři se pokoušejí látky z konce sedmdesátých a poloviny osmdesátých let nacpat do filmových norem od roku 2000 dál a to prostě nefunguje. Světlou výjimkou je zatím poslední Halloween. Zatímco ostatní remaky slasherů kráčejí po vyšlapaných cestách a používají nejotřepanější klišé v rychlých střizích a přidávají gore v naději, že to bude vypadat lépe, Halloween vsází na porušování všech žánrových pravidel, které před lety sám napsal, a vytváření napětí pěkně postaru. Žádné dlouhé seznamování s postavami, které máte nenávidět a odkládání vražd, ale řada sympatických postav, jejichž poznávání probíhá paralelně s epizodickým řáděním efektivního vraha bez motivu. (trailer ZDE)
Dokonalá loupež
Bird Box
Když tajemná síla zničí světovou populaci, je jen jediná věc jistá: Když ji uvidíte, vezmete si život. Tváří v tvář neznámému, Malorie (Sandra Bullock) nalézá lásku, naději a nový začátek. O tohle všechno ale během lusknutí prstu přijde. Musí se svými dvěma dětmi utéct a plout po zrádné řece, aby našla možná poslední místo na zemi, které jim může nabídnout úkryt. Ale aby přežili, musí tuto riskantní dvoudenní cestu podstoupit se zavázanýma očima. (trailer ZDE)