Víkendové tržby: Zelený chlupáč rozveseluje děti po celém světě

Aktuálnímu víkendu vévodí již nyní vánoční pohádka. Grinch.

    1. místo – Grinch: 66 milionů, novinka
    2. místo – Bohemian Rhapsody: 30,9 milionů, 2. týden v žebříčku
    3. místo – Overlord: 10,1 milionů, novinka
    4. místo – Louskáček a čtyři říše: 9,6 milionů, 2. týden v žebříčku
    5. místo – Dívka v pavoučí síti: 8 milionů, novinka
    6. místo – Zrodila se hvězda: 8 milionů, 6. týden v žebříčku
    7. místo – Nobody’s Fool: 6,5 milionů, 2. týden v žebříčku
    8. místo – Venom: 4,9 milionů, 6. týden v žebříčku
  1. místo – Halloween: 3,8 milionů, 4. týden v žebříčku
  2. místo – The Hate U Give: 2,1 miliony, 6. týden v žebříčku

Vypadá to, že letošní nejpřekvapivější peckou je Bohemian Rhapsody. Obklopuje 2. místo. Momentálně se hudební hvězdná show mílovými kroky žene ke 300 milionům dolarů (nastřádáno 285,3 milionů), což z Bohemian Rhapsody dělá 3. nejvýdělečnější hudební snímek všech dob.

Štafetu ovšem přezval zelený chlupatý mrzout, jehož nejméně oblíbeným dnem jsou Vánoce. Bez ohledu na průměrné recenze kritiků (Rotten Tomatoes – 55 %) je Grinch aktuální jedničkou a není se čemu divit. Hlavní charakter je roztomilý, animace je bezchybná, a na to dnešní děti letí. Grinch během otevíracího víkendu v Americe utržil o přibližně 16 milionů více než Bohemian Rhapsody napříč víkendem číslo jedna.

Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak si oba žánrově velmi nesourodé filmy povedou v nadcházejících týdnech. Osobně bych větší úspěch tipoval u animáku Grinch, avšak souboj rivalů bude bezpochyby vyrovnaný.