Víkendové tržby: Den nezávislosti nestačil na ztracenou Dory

Přečtěte si

Autor

Martin Steinbach
Filmový maniak, vyučený historik a milovník hudby.

Animované podmořské dobrodružství si hravě poradilo s nástupem nováčků. Z pokračování Dne nezávislosti žádný hit nebude. McConaughey propadl.

  1. místo – Hledá se Dory: 73,234 milionů, 2. týden v žebříčku
  2. místo – Den nezávislosti: Nový útok, 41,6 milionů, novinka
  3. místo – Centrální inteligence: 18,370 milionů, 2. týden v žebříčku
  4. místo – Mělčiny: 16,7 milionů, novinka
  5. místo – The Free State of Jones: 7,772 milionů, novinka
  6. místo – V zajetí démonů 2: 7,705 milionů, 3. týden v žebříčku
  7. místo – Podfukáři 2: 5,650 milionů, 3. týden v žebříčku
  8. místo – X-Men: Apokalypsa: 2,475 milionů, 5. týden v žebříčku
  9. místo – Želvy Ninja 2: 2,4 milionů, 4. týden v žebříčku
  10. místo – Alenka v říši divů: Za zrcadlem: 2,147 milionů, 5. týden v žebříčku

První příčku amerického žebříčku tržeb obhájila zapomětlivá rybka Dory. Oproti minulému týdnu si snímek Hledá se Dory pohoršil jenom o necelých 46 %, což je jen tak mezi řečí osmý nejlepší druhý víkend všech dob a konečné víkendové výdělky se zastavily na cifře 73 milionů 234 tisíc dolarů. Třináct let stará filmová značky tedy ještě získala síle a už se řeší, kdo se bude hledat ve trojce. Až se Dory podívá v širší distribuci i do zbytku světa, tak už budeme jen odpočítávat miliony k překonání bájné miliardové hranice.

O podobných výsledcích by si mohla nechat zdát dvojka Dne nezávislosti s podtitulem Nový útok. Pokračování dvacet let starého blockbusteru, který ve své době válcoval kina po celém světě, se podle většiny ohlasů příliš nepovedlo a to se muselo nutně projevit i na diváckém zájmu. Přes 41 milionů za první víkend v kinech není vzhledem megalomanskému pojetí filmu žádná sláva a údajně se už stihnul odpískat i případný sequel.

finding-dory-octopus

Není to ale žádné velké překvapení a to hned z několika důvodů – neúčast hlavního hereckého tahouna „jedničky“ Willa Smithe, dokola vykrádající se Roland Emmerich, mdlé ohlasy a fakt, že o tohle pokračování snad vůbec nikdo nestál. V roce 1996 byl Den nezávislosti takovým bleskem z čistého nebe na poli katastrofického žánru, ale dnes už tento příběh asi nemá čím překvapit. Studio Fox také těžce podcenilo marketing, protože ty přeplácané trailery a neosobité plakáty musely iritovat snad každého, kdo na ně v kinech narazil.

V povedené jízdě pokračuje také komedie Centrální inteligence s Johnsonem a Hartem. Ani ne 50% propad návštěvnosti oproti minulému debutujícímu víkendu znamená v řeči čísel 18,370 milionů. Snímku se logicky moc nedaří mimo USA, ale to je pro tento žánr naprosto typické a se silným zámořím se ani moc nepočítalo.

Bramborovou medaili bere poměrně chválené drama Mělčiny, ve kterém se sympatická Blake Lively snaží uniknout hladovému žralokovi na otevřeném moři. Filmu určitě pomohly ohlasy na Rotten Tomatoes (73 % pozitivních recenzí) či na IMDb (7,4 bodů z 10) a vyšel z toho start za slušných 16,7 milionů, což je téměř stejná částka, za kterou byl film pořízen.

The-Free-State-of-Jones-First-Look

Vyloženým zklamáním však skončil debut historického dramatu The Free State of Jones s oscarovým Matthewem McConaugheym. Snímek z období americké občanské války natočil uznávaný režisér Gary Ross, ale diváky v kinech to evidentně nechalo úplně chladnými. Otevírací víkend za 7,7 milionů je při padesátimilionovém rozpočtu pořádným kopancem do slabých míst malému studiu STX Entertainment, který má také na svědomí letošní šílenost (a podobný komerční propadák) Hardcore Henry.

Nelze čekat, že by McConaughey táhl snímek mimo USA, na to je jeho star-power až příliš živena fanoušky-fajnšmekry, proto mu za celou redakci NaFilmu.cz chceme poradit, ať kývne na nabídku pokračování televizního Temného případu. Jeho poslední celovečerní zářezy (samozřejmě kromě Interstellaru) se nesetkaly s přílišnou odezvou – snímek The Sea of Trees prý dokonce vypískali na filmovém festivalu v Cannes a ne, v animácích nás tento charismatický herec opravdu nezajímá.

Druhá část žebříčku obsahuje staré známé tváře. Na šestce se usadila dvojka V zajetí démonů, která už stihla nastřádat téměř 250 milionů z celého světa a je jasné, že nás další díl nemine. O něco hůře si v celkovém součtu vede sequel Podfukářů, kterému tento týden patří sedmá pozice.

O jednu příčku níže si vedli noví X-Meni. Apokylypsa má do dnešního dne na kontě líbivých 523 milionů, ale jelikož si předchozí Budoucí minulost vedla o poznání lépe, studio plánuje zemětřesení v tvůrčím týmu a další díl série už by se měl vydat jiným směrem. Zatím ještě nevíme, o jaké změny půjde, ale mutantům to může jedině prospět.

teenage-mutant-ninja-turtles-out-shadows

Do nejlepší desítky se vešly ještě dvojky Želv Ninja a Alenky v říši divů. Ty však pravděpodobně vidíme tento týden naposledy, protože za týden se v box-office potkáme například s novým Tarzanem, třetí hororovou Očistou nebo s Obrem Dobrem, který vzešel z dílny legendárního Stevena Spielberga.

Za zmínku ještě stojí nepovedený debut nového snímku Nicolase Winding Refna (Drive, Bronson, Jen Bůh odpouští) s názvem Neon Demon. Tato do sebe zahleděná žánrovka startovala sice jen v necelých osmi stovkách kinosálech, ale i tak je těch 600 tisíc jednoznačným zklamáním. Na tvůrčí exhibice kdysi do nebe vynášeného umělce už asi není nikdo zvědavý.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Čtěte také