
Na Netflixu se objevila další adaptace románu Harlana Cobena – tentokrát vůbec poprvé v latinskoamerickém podání. Argentinský seriál Lapeni v síti (Caught), inspirovaný stejnojmennou knihou z roku 2010, si momentálně drží druhé místo mezi nejsledovanějšími tituly v Česku, hned za neotřesitelným Adolescentem. Přestože seriál přináší osvědčenou cobenovskou směs záhad, šokujících zvratů a pohnutých osudů, zároveň trpí tím, že se drží příliš pevně zajeté šablony.
Příběh se odehrává v malebném argentinském městě Bariloche a sleduje investigativní novinářku Emu Garay (Soledad Villamil), která se specializuje na odhalování neodsouzených predátorů tím, že se na online platformách vydává za náctiletou dívku. Když veřejně obviní sociálního pracovníka Lea Mercera (Juan Minujín) ze zneužívání nezletilých, zničí mu život – a brzy zjistí, že se stala obětí manipulace, stejně jako on. S nově objevenou osobní motivací se pak pouští do pátrání po šestnáctileté dívce, která záhadně zmizela.
Čtěte také: Netflix má nečekaný hit. Feel-good film s hvězdou Příručáku vás mile překvapí
Ema Garay je od začátku vykreslená jako někdo, kdo si pod sebou podřezává větev, což by samo o sobě nemuselo být na škodu, kdyby se tím seriál dokázal hlouběji zabývat. Jenže její zásadní pochybení, kdy bez důkazů veřejně zničí cizí život, je nakonec jen epizodní zádrhel na cestě za „větší pravdou“. Když v páté epizodě konečně někdo nahlas řekne, že většina toho, co se děje, je vlastně její vina, působí to jako moment, který měl přijít hned na začátku. A i pak se zdá, že si z toho Ema nedělá velké starosti – prostě si otevře láhev vína a pokračuje dál. Stejně povrchně seriál přistupuje i k tématu rizik online sexuální práce. Odhalení, že atraktivní teenagerka padla do rukou nebezpečného muže, tu není dramatickým zvratem, ale spíš očekávatelným konstatováním.
Cobenovy příběhy nikdy nepatřily k těm nejveselejším, ale Lapeni v síti je ještě o stupeň tíživější. Máme tu hrůzný zločin, který není tím, čím se na první pohled zdá. Máme problematickou hlavní hrdinku, která čelí vlastním předsudkům. A samozřejmě řetězec překvapivých odhalení, která až tak překvapivá nejsou. Právě předvídatelnost je největší slabinou seriálu. Zkušenější divák může mít pocit, že už podobný příběh viděl několikrát – a to dokonce i letos. Adaptace Chybíš mi a Jeden jediný pohled přišly na Netflix v roce 2025 jen o pár měsíců dříve.