Originální horor z pohledu nadpřirozené bytosti vypadá děsivě. Přichází od věhlasného režiséra

Zdroj: Extension 765

Steven Soderbergh uhranul diváky i kritiku novým experimentálním filmem Presence, temným psychologickým thrillerem, který se pohybuje na hraně hororu a rodinného dramatu. Jeho děj se odehrává v tajemném domě, kde napětí postupně narůstá, zatímco se odhalují trhliny ve vztazích uvnitř rodiny, která se po tragické události snaží začít nový život. Film měl premiéru na filmové festivalu Sundance a objevil se také v Torontu nebo Sitges.

Hlavní postavy tvoří Rebekah (Lucy Liu), která má zřejmě jedno ze svých dvou dětí o něco radši, a Chris (Chris Sullivan), který se obává, že rodina se možná rozpadá. Jejich děti, Chloe (Callina Liang) a Tyler (Eddy Maday), jsou na první pohled naprosto rozdílné, přestože mezi nimi probíhá nikdy nekončící slovní přestřelka. Dům, do něhož se nastěhují, působí prázdně a děsivě, a kamera nás zpočátku provádí skrze jednotlivé místnosti, čímž okamžitě navozuje pocit neklidu.

Soderbergh ve svém novém filmu nechává diváka sledovat rodinný život očima tajemné nadpřirozené bytosti, která v domě přebývá. Z tohoto úhlu pohledu se nikdy neodchýlí, což nás vtahuje hlouběji do rodinných konfliktů a snah jednotlivých postav adaptovat se na nový začátek. Přestože rodina není o přítomnosti této bytosti přímo informována, Chloe se několikrát podívá přímo do kamery, jako by věděla, že ji někdo – nebo něco – sleduje, jak je patrné i v nedávno zveřejněném traileru.

Čtěte také: Tento strhující thriller s Emmou Watson se odehrává za branami jedné z nejděsivějších sekt historie

Jak prozrazují první slibné recenze (89 % na RottenTomatoes na základě 56 hodnocení), režisér důmyslně používá střihy do černé obrazovky, čímž narušuje typickou časovou linii a zanechává diváka v nejistotě ohledně toho, co se mezi jednotlivými scénami mohlo odehrát. Každý skok do další scény nabízí další střípky z dysfunkčních vztahů rodiny, přičemž neustále sílí pocit, že se blíží něco špatného. Záhadná bytost se údajně stává postupně méně děsivou než samotné lidské postavy, jejichž vzájemné vztahy postupně odkrývají hlubší a mrazivější motivy. Presence zřejmě není Soderberghovým vrcholným dílem, ale díky skvělé práci s formou a atmosférou se řadí k filmům, které si zaslouží pozornost. Česká premiéra ale ještě nebylo oznámena.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno