Godzilla Minus One se stala nejen kasovním trhákem, ale i nejlépe hodnoceným filmem o Godzille vůbec. Dokonce získala Oscara a v rámci 70. výročí tohoto ikonického monstra je znovu k vidění v kinech. Bylo jen otázkou času, kdy studio Toho oznámí pokračování – a teď je to oficiální.
Godzilla Minus One je opravdu tak dobrá, jak se o ní říká. Je to filmový triumf v té nejčistší podobě a absolutní splněný sen pro fanoušky Krále monster. K jeho 70. výročí jsme dostali klenot, na který budou další filmaři odkazovat ještě dlouhá léta. Japonská produkce dokazuje, že v klasice je obrovský potenciál.
Film se vrací ke kořenům tohoto nadčasového, univerzálního příběhu, kde velký kaidžú opět symbolizuje krutost, šílenství a hrůzu doby. Tvůrci zde nově budují legendu a zároveň obnovují něco zapomenutého – skutečný strach z nepřemožitelného monstra, které přesahuje naši představivost a síly.
O pokračování, které například potvrdil server Variety, víme zatím jen to, že se vrátí režisér Takaši Jamazaki, který opět napíše scénář a povede tým vizuálních efektů. Jinak zatím neznáme název, obsazení, ani datum začátku natáčení nebo premiéru.
EMERGENCY ANNOUNCEMENT pic.twitter.com/YhfztQgu0Z
— GODZILLA.OFFICIAL (@Godzilla_Toho) November 1, 2024
Čtěte také: Warneři chystají film ze světa Hry o trůny. George R.R. Martin ho chtěl už před 10 lety
Godzilla Minus One měla premiéru v říjnu 2023 a v USA a dalších částech světa (včetně Česka) se představila o dva měsíce později. Film získal celosvětové uznání a stal se nejvýdělečnějším filmem o Godzille s tržbami 118 milionů dolarů. Kromě Oscara za nejlepší vizuální efekty vyhrál i osm ocenění na cenách Japonské filmové akademie.
Letos v červnu se Godzilla Minus One objevila z nenadání na Netflixu – dokonce s českým dabingem. V srpnu se pak na stejné streamovací službě měla premiéru také černobílá verze snímku. „Nejde jen o verzi zbavenou barev, film jsme přetvořili kousek po kousku,“ nechal se slyšet režisér filmu Takaši Jamazaki. „Grafiky jsem nechal využít nejrůznějších nástrojů, jako by vytvářeli zcela nový film. Mým cílem bylo dosáhnout stylu, jehož jednotlivé záběry by připomínaly práci mistrů černobílých fotografií. Podařilo se nám odhalit texturu kůže a detaily scenérie, které byly v původních scénách skryté. Díky tomu se objevila děsivá Godzilla jako z dokumentárních záběrů. Odstraněním barev vznikl nový pocit z reality.“