Během uplynulého víkendu zažila kina výrazný nárůst návštěvnosti díky premiérám dvou očekávaných filmů – Čarodějky a Gladiátora 2. Snímky společně utržily působivých 270,2 milionu dolarů po celém světě, čímž připomněly loňský úspěch Barbenheimera.
Čarodějka přepsala rekordy
Režisér Jon M. Chu (Šíleně bohatí Asiati) přenesl na filmová plátna slavný muzikál Čarodějka. Příběh, adaptovaný podle stejnojmenné knihy Gregoryho Maguirea, zobrazuje počátky Elphaby, budoucí Zlé čarodějnice ze Západu, a Glindy, Dobré čarodějky. Hlavní role ztvárnily Cynthia Erivo a Ariana Grande-Butera.
Čtěte také: Rozpočet nové Sněhurky vzrostl do závratných výšin! Masivní kritika se k filmu snáší ještě před premiérou
Čarodějka debutovala s tržbami 114 milionů dolarů v USA a 164,2 miliony dolarů globálně, což z ní činí třetí nejúspěšnější premiéru roku – před ní jsou pouze Deadpool & Wolverine a V hlavě 2. Navíc překonala rekord nejvýdělečnějšího otevření broadwayské adaptace, který dosud držel muzikál Bídníci z roku 2012 (103 milionů dolarů).
Film s rozpočtem zhruba 150 milionů dolarů (bez výdajů na reklamu) je na dobré cestě. Předpokládá se, že aby dosáhl zisku, potřebuje v kinech vydělat přibližně 500 milionů dolarů. Očekává se však, že tato hranice bude brzy překonána, zejména díky vynikajícím recenzím – film chválí jak kritici (90 % na Rotten Tomatoes), tak diváci (97 %).
Gladiátor 2 se vrací do Kolosea
Na druhé straně přivedl Ridley Scott zpět legendárního Gladiátora. Po oscarovém úspěchu původního snímku z roku 2000 vsadil Paramount Pictures na sequel s rozpočtem 250 milionů dolarů. Hlavní role tentokrát ztvárnili Denzel Washington a Paul Mescal.
Gladiátor 2 debutoval s 55,5 miliony dolarů v USA, k tomu si již připsal 165 milionů mimo Severní Ameriku (za první dva týdny). Přestože domácí tržby mírně zaostaly za očekáváním (60 milionů dolarů), film si vede dobře. Během svého prvního víkendu zaznamenal nejlepší otvírací tržby mimo USA v kariéře Ridleyho Scotta.
Souboj dvou trháků: Glicked
Narážka na loňský fenomén Barbenheimer (společná premiéra Barbie a Oppenheimera) se tentokrát v podobě přezdívky Glicked sice neuchytila stejně silně, ale oba filmy dokázaly zaujmout odlišné publikum. Čarodějka přilákala převážně ženy (72 % diváků), zatímco Gladiátor 2 oslovil zejména muže (61 %). Vítězem víkendu je nicméně Čarodějka. Gladiátor 2 však potvrdil, že i velkolepé historické eposy mají své pevné místo v nabídce kin.
Kompletní víkendové tržby jsou na webu Box Office Mojo.