Frankensteinovo monstrum sešité horkou jehlou. Druhý Rebel Moon je jen prázdná vykrádačka

Zdroj: Netflix

Po krátké přestávce se vracíme k největšímu a nejambicióznějšímu projektu Zacka Snydera v jeho kariéře. Druhý Rebel Moon je však stejně prázdný jako předchozí díl.

Po toulkách vesmírem a seznámení s celou řadou postav se film vrátil do výchozího bodu – mírumilovné kolonie na okraji galaxie. Veldt, jak je tato vesnice nazývána, se opět brání invazi zlého Impéria, přičemž vojákům opět velí psychicky nevyrovnaný admirál Atticus Noble (Ed Skrein) a proti němu stojí půvabná, i když z popředí odsunutá Kora (Sofia Boutella).

Nelze popřít, že prvních několik minut filmu je skutečným déjà vu. Rozdíl je v tom, že tentokrát na to Kora není sama, protože v průběhu předchozího filmu se jí podařilo dát dohromady tým více či méně zajímavých postav, které jí pomáhají bránit tento vzácný kousek země.

Zdroj: Netflix

Zack Snyder řekl, že zatímco první film slouží k rozestavení všech pěšáků na šachovnici, druhý díl má být akčním vyvrcholením. Režisér nás však podvedl a druhý díl jde trochu jinou cestou. První hodinu této přes 120minutové podívané se prakticky nic neděje. Hrdinové vedou idylický život, sklízejí úrodu na poli, po večerech hodují u ohně, tančí, zpívají lidové písně, mluví nesrozumitelným jazykem, modlí se k nebi a připravují se na totální obranu vesnice.

Jak je u Snydera běžné, úroda se musí sklízet zpomaleně, aby bylo vidět, jak se každý klas obilí houpe ve větru, zvláště při západu slunce. A tak postavy žijí v této zemi mléka a medu a snaží se vybudovat nějaké vztahy. Stále zde však chybí chemie. Ve skutečnosti některé postavy, které Kora v původním filmu pracně shromažďovala jako Pokémony, nemají diváky čím zaujmout.

Akce až ve druhé půlce

Po sklizni, přerušované scénami Nobleho vstávání z mrtvých, se dočkáme hlavního chodu, velkolepého, epického finále. Bohužel právě zde se zcela jasně projeví všechny nedostatky Rebel Moon. Snyder využívá nejotřepanějších triků, aby v divákovi vyvolal pocit, že je svědkem něčeho mimořádného. Ale není tomu tak a bitva kromě několika pěkných speciálních efektů nemá vůbec co nabídnout. Je chaotická, nudná, předvídatelná a emočně prázdná.

Zdroj: Netflix

Druhá Duna nedávno ukázala, jak se mají točit moderní blockbustery, které zaujmou svou monumentálností, rozsahem událostí nebo bohatým světem. Při srovnání s mistrovským dílem Denise Villeneuvea vypadá druhý Rebel Moon jako film z minulé éry, který upřednostňuje CGI a další vizuální efekty před příběhem, postavami a souvislostmi.

Není žádným tajemstvím, že si Snyder pro svůj příběh vypůjčil mnoho motivů z jiných filmů, ať už to jsou Hvězdné války nebo Sedm samurajů. Bohužel zde není příliš nápaditý a ani se nesnaží z tohoto přístupu udělat něco originálního. Skutečnost, že Snyder pracuje na tomto příběhu údajně už 30 let, je upřímně řečeno znepokojující.

Zdroj: Netflix

Tohle není konec Rebel Moon

Zack Snyder se svými Hvězdnými válkami evidentně neuspěl, takže to nejlepší, co může udělat, je vydat se cestou George Lucase a předat otěže jiným tvůrcům. Snyder je však s výsledkem očividně spokojený a mnohé nasvědčuje tomu, že již chystá třetí díl (včetně prodloužených verzí původních dvou). V nedávném rozhovoru se dokonce nechal slyšet, že by rád natočil čtyři až šest filmů z tohoto universa.

Rebel Moon je Frankensteinovo monstrum sešité horkou jehlou, které není schopno života. Film nenabízí téměř nic zajímavého a ani postavy, ani příběh nemají v podstatě co nabídnout. Všechno je takové prázdné. Jizvonoška prohrává bitvu ve všech ohledech, dokonce i s prvním filmem, který zdaleka nebyl tak špatný. Vzhledem k tomu, že se Snyder nehodlá zastavit, je děsivé si vůbec představit, co nás čeká příště.