Netflix válcuje nový katastrofický film ze severu! Hornické město se v něm propadá do země

Nad propastí balancuje se snesitelností.

Zdroj: Netflix

V pátek 16. února uvedl Netflix nový katastrofický snímek Nad propastí, který vypráví o ničivých událostech v jednom švédském hornickém městě. Ačkoli námět zní velmi lákavě, díky čemuž se snímek vyšvihl mezi nejsledovanější tituly Netflixu, diváci nešetří kritikou a film nedoporučují.

Zdroj: Netflix

O čem je film Nad propastí

Nad propastí je prvním švédským katastrofickým snímkem, který vypráví o ničivých událostech v hornickém městě Kiruna a železném dole Kiirunavaara. Film měl premiéru v září minulého roku ve švédských kinech.

V centru dění je Frigga, která se snaží sladit svou riskantní práci bezpečnostní manažerky v dole Kiirunavaara s rodinným životem, svou novou láskou Dabirem a svým bývalým, který se jí nechce vzdát. Když se jim však náhle začne třást půda pod nohama, začíná boj o holé přežití.

Režisérem je Richard Holm, tvůrce celé řady severských kriminálek ze série Johan Falk, přičemž jeho nejznámějším filmem je zřejmě akční hororová komedie Sex, lögner & videovåld z roku 2000.

„Během své kariéry jsem režíroval spoustu akčních filmů a nyní se mohu posunout o krok dál a natočit skutečně rozsáhlý katastrofický film, což je fantastický pocit. Žádná akce ale nezaujme, pokud v ní nejsou postavy, s nimiž se lze ztotožnit,“ řekl před švédskou premiérou filmu režisér Holm.

Ostrá kritika českých diváků

Zatímco hodnocení na Kinoboxu slibuje průměrnou podívanou (57 %), komentáře diváků z ČSFD vás od zhlédnutí filmu možná odradí. Hodnocení zde dokonce kleslo na 46 %.

„Otravné rodinné drama než katastrofický film. Švédské město ohrožuje hora a důlní otřesy…. Hodinu se řeší rozbitá rodina a pořád se hledá ztracený syn… Následuje katastrofa, propad města a trvá to asi 4 minuty a vidíme že spadnou asi 4 budovy…. nuda,“ píše o filmu Daiker ve svém dvouhvězdičkovém hodnocení.

Podobně to vidí i Johny M.: „Film s takovým tématem a potenciálem je nakonec pojat nechutně civilně. Z pádu města do propasti vidíme veskrze prd, naprostá většina stopáže je zaměřena na vcelku nesympatickou rodinu, kde jen tak mimochodem je důlní inženýr klaustrofobik.“