Film o skutečném páru sériových vrahů je mrazivou podívanou! V kinech bude už za týden

„Dokud vás smrt nespojí.“

Už příští týden zamíří do kin jeden z nejočekávanějších českých filmů tohoto roku, Manželé Stodolovi. V konkurenci s druhou Dunou to nebude mít vůbec jednoduché, šanci si ale rozhodně zaslouží. Snímek vypráví o skutečném manželském páru, který v letech 2001 a 2002 zabil osm důchodců a jejich vraždy skrýval za nešťastné náhody. První recenze navíc slibují mrazivou podívanou se skvělými herci v hlavních rolích.

O filmu Manželé Stodolovi

Režisér Petr Hátle natočil snímek Manželé Stodolovi jako temný milostný příběh inspirovaný životy skutečného manželského páru sériových vrahů Jaroslava a Dany Stodolových, kteří společně vraždili osamělé seniory. V titulních rolích se představí Jan Hájek a Lucie Žáčková.

„Byla to náhoda, že je dopadli. Mohli vraždit dlouho dál a nikdo by si toho nevšiml,“ říká Petr Hátle. Manželé Stodolovi se zaměřovali na důchodce žijící na vesnici, a protože vraždy maskovali za nešťastné náhody či sebevraždy, policisty dlouho nenapadlo, že by mohlo být něco v nepořádku. „Senioři žijí osaměle a sebevražednost je u nich hodně vysoká, i když se o tom nemluví. Kdyby zavraždili jako první třeba pracující ženu z města, asi by se na to přišlo dřív.“

Případy manželského páru sériových vrahů se v minulosti zabývaly dvě epizody dokumentárního cyklu České televize Legendy kriminalistiky (2017), a postava Jaroslava Stodoly se objevila také v šestém díle Bez lítosti (2023) z dílny TV Prima.

Recenze na Kinoboxu

Manželé Stodolovi nenabízí příběh s komplexně vykreslenými postavami. Nevypráví alegorii společnosti, která vede k zhmotnění lidského zla. Nebuduje reprezentativní rekonstrukci skutečných zločinů a událostí. Jedná se o portrét jedné absolutně zlé a zvrácené postavy. Jestli vám to přijde jako lákavý prospekt, rozhodně má smysl to s tímhle filmem zkusit,“ píše v recenzi na Kinoboxu Martin Svoboda. Film od něj dostal 55 %.

70 % na ČSFD

Týden před premiérou hodnotilo snímek už přes 30 uživatelů na ČSFD. Vesměs jde o kritiky, kteří ho měli možnost vidět v předstihu. „Na film se nekouká dobře a to nejen díky činům, kterých se Stodolovi dopouští, ale především díky způsobu myšlení a chování těhle hnusných lidí,“ píše v rozsáhlém rozboru Enšpígl. „Celkově je to určitě film, který stojí za vidění, není špatně natočen, zahraný je dokonce skvěle.“

Manželé Stodolovi budou v kinech od 29. února.

Zdroj: CinemArt