7 nejočekávanějších říjnových kino novinek

Na co jít v říjnu do kina?

Na co jít v říjnu do kina?
Zdroj: Vymítač ďábla: Znamení víry (Universal Pictures), Zabijáci rozkvetlého měsíce (Paramount Pictures), Démon ve mně (Neon)

Říjnová nabídka kin není bůhvíjak bohatá. Například Netflix ji svými nejočekávanějšími tituly převálcuje na plné čáře. I tak ale na velkém plátně najdeme jeden kousek, který se může zapsat do historie tučným písmem. Řeč je pochopitelně o Scorseseho Zabijácích rozkvetlého měsíce.

Úsvit | 5. října

drama | krimi

Úsvit je výpravné detektivní drama z roku 1937. Do městečka Svit pod Tatrami přijíždí ředitel velké továrny, aby zde po baťovském vzoru postavil moderní průmyslové město. Jejich plán ale naruší znepokojující nález v areálu továrny. Jediný, kdo chce záhadu vyřešit a nalézt odpovědi, je těhotná manželka ředitele. Dobová kriminálka z třicátých let minulého století vypadá opravdu skvěle. Úsvit režiséra Matěje Chlupáčka soutěžil letos ve Varech.

Peníze těch tupců | 5. října

životopisný | komedie | drama

Komediální drama popisuje neuvěřitelný příběh boje Davida s Goliášem, kdy se parta amatérských investorů na internetu rozhodla ukázat, jak je burza na Wall Street křehká, a organizovaně začala navyšovat hodnotu společnosti GameStop (ano, obchod s videohrami), až se z ní stala nejúspěšnější společnost na světě. Film podle skutečných událostí přivede na plátna kin režisér Craig Gillespie, tvůrce hrané disneyovky Cruella a krasobruslařského dramatu Já, Tonya.

Vymítač ďábla: Znamení víry | 12. října

horor

Od smrti své těhotné ženy před dvanácti lety vychovává Victor Fielding svou dceru Angelu sám. Když však Angela a její kamarádka Katherine jednoho dne zmizí v lese, aby se po třech dnech vrátily bez vzpomínek na to, co se jim stalo, rozpoutá to řetězec událostí, které Victora donutí postavit se zlu a v hrůze a zoufalství vyhledat jediného žijícího člověka, který byl něčeho podobného svědkem: Chris MacNeil. Přesně před padesáti lety na podzim vstoupil na plátna kin nejděsivější horor v historii, který šokoval diváky po celém světě. Letos v říjnu začíná jeho nová kapitola.

Zabijáci rozkvetlého měsíce | 19. října

drama | historický | krimi

Indiáni z kmene Osedžů patřili před sto lety k nejbohatším lidem na světě. Z obrovských příjmů, jež jim plynuly z ropy vytěžené na jejich území, si vystavěli nové domy nebo nakoupili luxusní automobily. Jejich bohatství ovšem přilákalo i to nejhorší: zkorumpované politiky, křivácké právníky, podvodníky všeho druhu – a chamtivce, zloděje, násilníky a vrahy. Očekávaný, více jak tříhodinový film Martina Scorseseho, je adaptací stejnojmenného románu z roku 2017 (u nás vyšel jako Krvavé prachy), jehož autorem je David Grann.

Anatomie pádu | 19. října

drama

Úspěšná spisovatelka Sandra žije se svým manželem Samuelem a jedenáctiletým nevidomým synem v odlehlé chatě ve francouzských Alpách. Jednoho dne je ale Samuel nalezen mrtev. Byla to sebevražda, nešťastná náhoda nebo má manželovu smrt na svědomí samotná Sandra? Justine Triet natočila napínavé rodinné drama, které díky rafinovaně vystavěnému scénáři, nápadité režii a vynikajícím hereckým výkonům získalo na MFF v Cannes nejvyšší ocenění Zlatou Palmu.

Démon ve mně | 26. října

drama | horor | thriller

Horor sleduje americkou studentku indického původu, která odmítá svou kulturní identitu. Když se pohádá se svou bývalou nejlepší kamarádkou, nevědomky vypustí démonickou bytost Pishacha, která sílí tím, že se živí lidskou osamělostí. Snímek debutujícího režiséra Bishala Dutty získal ocenění na festivalu SXSW (cena Půlnočního diváka) a vychází z hinduistických a buddhistických mytologií. Démon Pishacha v nich bývá označován za skutečný projev zla. Režisér se nechal inspirovat příběhem svého vlastního dědečka.

Bratři | 26. října

drama | historický

Jen málokteré téma moderní české historie vzbuzuje tolik emocí jako příběh skupiny bratří Mašínů. Pětice mladíků s pistolemi pronásledovaná tisíci vojáky se v boji o život dotkne hranic vlastního strachu i statečnosti. Tajemstvím dějin je fakt, že je nemůžeme pochopit. Režisér Tomáš Mašín se k filmu vyjádřil slovy: „Máme filmy adorující nástup komunismu i oslavující odboj. Chybí nám však o této době snímek krutě upřímný, film o snaze uniknout ze sevření, o touze zůstat svobodný.“