Recenze: Creed III – Vzrušující boxerský film

Režisér Ryan Coogler přinesl snímek Creed, který dodal sérii Rocky novou podobu. Film z roku 2015 úspěšně znovu přivedl diváky do kultovní filmové série a představil nám Michaela B. Jordana v roli Creeda. Jeho mimika skrývá opravdové sympatie, které jsou u současných hollywoodských filmových hvězd vzácné.

Jordan v pokračování Creeda přináší své typické melodramatické charisma. Po svém odchodu do důchodu je Adonis vystaven novému rodinnému životu, který je ale narušen příchodem Damiena Andersona (Jonathan Majors). Bianca (Tessa Thompson), Duke (Wood Harris), Mary Anne Creedová (Phylicia Rashad) a Viktor Drago (Florian Munteanu) se vracejí po boku Jordana, který nejenže hraje hlavní roli, ale debutuje i jako režisér.

Jordan se inspiroval u tvůrce Rockyho – Sylvestera Stallona, který se do tohoto dílu nevrátil. Jordan se tak hladce zařazuje mezi elitní třídu herců, kteří se stali filmaři. Chopit se volantu u rozjetého vozidla, které z něj udělalo hvězdu, zdá se být riskantní, ale Jordan prokazuje neochvějnou sebejistotu.

Samotné rvačky jsou díky dobře načasovaným pohybům kamery a střihu důsledně přehledné. I když byly všechny bojové scény dobře provedené, prioritou režiséra je vyprávět příběh prostřednictvím herců. Proto je často přechod od herectví k režii tak úspěšný, protože herec může s ostatními herci komunikovat na jiné úrovni. To je něco, v čem Jordan exceluje a z Majorse dostává strhující výkon, jenž aktuálně debutuje v roli Kanga Dobyvatele v marvelovském snimku Ant-Man: Quantamania. Zde má roli starého přítele Adonise, který po osmnácti letech strávených za mřízemi hledá šanci se dostat mezi světovou elitu.

Creed III slibuje ostřejší a temnější směr slavného příběhu o Rockym Balboovi. Vzhledem k tomu, že Cooglerovo Creed I a Capleovo Creed II byly volným remixem Rockyho I a Rockyho IV, dalo by se říct, že tento film čerpá z Rockyho III.

Jordan zde zasadil Creeda do rodného města Los Angeles a ukazuje živou kulturu tohoto města. Vše od hudby až po skutečné lokace dodává u této ságy svěží vítr. Tematicky to dává smysl, protože Adonis potřebuje zůstat poblíž své matce Mary Anne Creedové, kterou hraje Rashadová. Ta je srdcem série od prvního dílu, tudíž její výkon je podle očekávání nepřehlédnutelný. Postava Bianky Thompsonové se v tomto díle vrací bez většího významu.

Nejnovější pokračování je zdařilým soubojem, který stojí za to sledovat s přáteli. Nedivte se, když se přistihnete, že jste přilepeni očima k plátnu v rámci akčních scén. Od velkolepé podívané až po srdceryvnost, přináší tento film vše, co byste si od sportovního trháku přáli. Jordan prostě režíruje napínavý boxerský film s pevným emocionálním základem. Sice není natolik boxerským filmem jako jeho předchůdci, ale i tak přináší mnoho vážných úderů i mimo ring. Celkově vzato, pokud se jedná o jeho poslední film, tak je finále uspokojivé. Pokud ne, tak drží samotnou laťku hodně vysoko.