Prolistovali jsme horory na Netflixu a vybrali jednoznačně ty nejlepší, které by Vám z aktuální nabídky neměly uniknout. Tohle jsou nejlepší horory na Netflixu.
Černočerná tma
Vina Diesela si dnes většina spojí s nekončící sérií Rychle a zběsile či marveláckými Strážci Galaxie. Nicméně předtím na sebe upozornil jako Riddick. Ten je vrahem, který má zvláštní schopnost – vidí ve tmě. To se mu začne opravdu hodit, když loď, která ho dopravuje do vězení, ztroskotá na neznámé planetě. Ta je obydlená podivnými stvůrami, které jsou aktivní během tmy. Jako na potvoru se zrovna dostane planeta do stavu úplné tmy a Riddickovi plus zbylým členům posádky zbývá pramálo šancí, že přežijí. Následují jatka, při kterých jsou postupně zabíjeni členové posádky. Při sledování jen čekáte, zda monstra přilétnou z pravé nebo levé strany, jelikož je v plno záběrech skutečně vidět jen tma. O lekačky není nouze a než vypuknou samotná jatka, dostaneme i sci-fi nádech. (Daniel Birgus)
Červený drak
V roce 1981 publikoval Thomas Harris Červeného draka, první díl volné trilogie o skvělém psychiatrovi, který své znalosti dal do služeb krvavých zločinů. Muže, který je esencí zla, si většina z nás spojuje s mistrovským hereckým výkonem britského herce Anthony Hopkinse v oskarovém Mlčení jehňátek a jeho pokračování Hannibal. Obě filmové adaptace doslova eskalovaly popularitu lidského monstra jménem Hannibal (kanibal). Na rozdíl od časové posloupnosti literárních předloh se na plátnech kin objevila první část až jako poslední.
Chata v horách
Drew Goddard je v současné době známý nejen díky scénáři k filmu Marťan nebo autorskému filmu Zlý časy v El Royale, ale také oživení komiksového Daredevila pro Netflix. Jeho režijní prvotinou však byla hororová komedie Chata v horách, ke které napsal scénář spolu s Jossem Whedonem (Avengers, Serenity). Ano, snímek hodně připomíná Evil Dead, ale s tím rozdílem, že Goddardův film šel až do fantasmagorického extrému, který ovšem finále správně vypointoval. Pokud jste to neviděli, hned to napravte. (Lukáš Vaněk)
Chraň nás od zlého
Spojnicí Derricksonových hororových snímků je motiv detektiva, který pátrá po příčinách titulního zla. Ve filmu V moci ďábla (2005) se snažila soudní obhájkyně Laura Linney zjistit pravdu o posednutí démonem mladé studentky, předloňský mysteriózní Sinister (2012) nechal pátrat spisovatele v podání Ethana Hawka, co se stalo s předchozí rodinou v novém domě. Chraň nás od zlého je taktéž o pátrání, newyorský policista Sarchie (Eric Bana) narazí během několika zásahů na podivné, nadpřirozené události. (David Bulawa)
Christine
Dnes už kultovní horor Christine natočil v roce 1983 režisér John Carpenter podle stejnojmenného románu Stephena Kinga. Završil tak nejvýraznější období své tvůrčí dráhy, kdy se koncem 70. a začátkem 80. let proslavil jako autor zajímavých, vesměs levných hororů, inteligentně využívajících „hitchcockovské“ principy navozování napětí (Mlha, Předvečer Svátku všech svatých, Věc). Christine patří k nejlepším kingovským adaptacím, protože respektuje mnohotvárnost spisovatelova světa a neredukuje jej na pouhou přímočarou demonstraci krvavých zvláštních efektů. Carpenter zachovává při vyprávění efektní střídmost, pracuje s náznaky a při předvádění titulního vraždícího automobilu využívá podobné metody práce s „oživlým“ objektem jako Steven Spielberg ve svém slavném Duelu.
Insidious 2
Tvůrci filmu Insidious 2, režisér James Wan a scenárista Leigh Whannell, získali proslulost brutálním nízkorozpočtovým hororem SAW – Hra o přežití, jenž odstartoval sérii příběhů o patologickém umírajícím vrahovi, který chce „naučit“ své oběti, aby si vážily života. Novým hororem se stejnými protagonisty navazuje tato dvojice na svůj oceněný hit z roku 2010 s prostým názvem Insidious (česky zhruba Zákeřný), který nebyl v naší distribuci uveden.
Kostka
Šestice cizinců s různých kulturních prostředí a s různými zaměstnáními se probudí v tajemné věznici. Ta je celé složená z cel ve tvaru kostek. Aby se dostali ven, musí pro sebe neznámí lidé spolupracovat a hlavně si důvěřovat. S rostoucím napětím a stále novými vyvstávajícími otázkami není vězení tím jediným, co přináší stres do života protagonistů. Vznikají mezi nimi konflikty, které však musí stranou, aby se všichni mohli dostat bezpečně z tajemného bludiště. Kostka byla ve své době něčím podobným jako Záhada Blair Witch nebo Paranormal Activity. Náklady na vytvoření snímku byly malé a zisky obrovské. Co k tomu bylo potřeba? Vincenzo Natali, režisér a spoluscénárista, vytvořil originální zápletku a vizuálně napínavou podívanou. Divák se bál a neustále řešil, co se to vlastně děje a kdo je oním záhadným tvůrcem celé věznice. Kostka je důkazem, že k filmu nepotřebujete miliony. Stačí chytrý nápad. (Daniel Birgus)
Noc oživlých mrtvol
Psal se rok 1968 a do kin se dostal snímek, který se vryl do paměti diváků na hodně dlouhou dobu. Nezávislý snímek Noc oživlých mrtvol byl pro režiséra George A. Romera, jenž se věnoval natáčení reklam, celovečerním debutem. Jednalo se čistě o amatérský film s nízkým rozpočtem, neboť Romero se kromě režie ujal i scénáře, kamery a střihu. V čem je tento snímek tak zásadní? Jednak oživil skomírající hororový žánr a jednak jako jeden z mála představil černošského hlavního hrdinu, na což americké publikum nebylo zvyklé. Romero se nebál explicitně zobrazit násilí a díky tomu je Noc oživlých mrtvol takřka dokonalým příkladem syrového filmu. Velkou premiéru si zde navíc odbyli tzv. zombie, oživlé mrtvoly lačnící po lidském mase. Zajímavostí však je, že slovo zombie není ve snímku ani jednou použito. (Lukáš Vaněk)
Osvícení
Jack Nicholson a Stanley Kubrick. Jak to mohlo asi dopadnout, že? No báječně. Perfektní psychologický snímek o romanopisci, který vezme svou rodinu a ubytuje se na samotě v horském hotelu, kde dělá správce, aby tu dokončil svůj další román. Jeho předchůdce nedopadl vůbec dobře. Ze samoty zešílel a zabil celou svoji rodinu. Autor si z toho nic nedělá. Ale jen do té doby, než se u něj začnou projevovat podobné příznaky… (Lukáš Vaněk)
Poltergeist
A zpátky do starších vod – Poltergeist se po svém prvním uvedení v roce 1982 dočkal hned několika dalších reinterpretací, a motiv duchovna v hororech se roznesl stejně rychle jako popel ve větru. Děti mají ve filmech, a nejdřív možná právě v tomto, k duchům, ať už dobrým nebo zlým, velice blízko. Zrovna tady ve své asi nejznámější scéně s televizí zazářila mladá Kennedi Clements a její postava malé Madison. (Jan Marek)
Psycho
Nejvzdálenější Hitchockův film co se jeho trademarku týče, a právě tímto filmem si kolem sebe postavil auru tvůrce napětí a děsu. Jaký to nádherný paradox. Vždycky to tak nebylo a koneckonců ani zde se své klasické zápletce točící se kolem milenců a vztahových zrad nevyhne. Hudba bezvadná, režijní vedení ohromující, Perkins děsuplný, ale nejvíc mě upoutala jiná věc. A to pečlivé vykreslení hlavní hrdinky a BÁC! Půlka filmu a už polyká na dně bažiny bublinky. Dramatická stavba se zhroutí a snímek se onou profláklou vraždou ve sprše natolik zahustí a diváka upoutá, že už nemá šanci uniknout. A Hitchcock s ním hraje hru až do konce. Šokujícího konce. Možná jen můj postřeh, ale napodruhé film působil jako černá komedie. (Radek Neuman)
Smrt ve tmě
Smrt ve tmě je výborný survival thriller s drobnými vadami na kráse, při jehož sledování budete napjatí od začátku až do konce. Za zvýšenou pozornost tu pak stojí zejména Stephen Lang, z jehož ztvárnění šíleného, nebo možná vlastně až mrazivě příčetného záporáka, budete dost možná i chvilku jako opaření. V karty mu navíc hraje fakt, že navzdory vší zvrácenosti jeho chování a jednání vlastně dávají naprostý smysl. Jeho činy jsou sice neospravedlnitelné, ale zcela pochopitelné. Značně a zdatně mu pak sekundují mladší kolegové a celková akčnost snímku v kombinaci s depresivností a silným napětím. (Tomáš Lesk)
Světová válka Z
Brad Pitt v tak trochu jiném boji se zombie apokalypsou… Film o světové válce se zombiemi (odtud název). Jeho hrdina je zde odborníkem na vyhrocené krizové situace s bohatými schopnostmi a znalostmi ohledem jejich řešení. Tyto schopnosti mu tak přijdou jedině vhod v okamžiku, kdy světem začne cloumat obrovská virová epidemie. Ta pokud nebude zastavena, zajistí že už nebude koho zachraňovat. Je tedy nutné najít zdroj nákazy, což je vzhledem k okolnostem možná i obtížnější, než hledat onu příslovečnou jehlu v kupce sena… K tomu navíc ještě stačí připočíst fakt, že nakažení nejsou zrovna z nejklidnějších, povolných pacientů, jež by se dali bez obtíží zavřít někam do karantény a máme to… Závod s časem může začít. Světová válka Z byla natočena podle stejnojmenné knihy spisovatele Maxe Brookse. (Tomáš Lesk)
Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street
Tradiční dvojice Depp-Bonham Carter tvoří v tomto filmovém muzikálu ústřední pár. Sweeney Todd je tradičním burtonovským počinem, od temného prostředí, přes krvavý romantismus až po teatrálnost jemu vlastní. Příběh holiče, který se chce pomstít za křivdy způsobené jemu a jeho rodině, je zasazen do Londýna 19. století. Sweeney se po příjezdu seznamuje s místní nepříliš nadanou pekařkou paní Lowettovou a společně spolu vymyslí ďábelský plán. Totiž holičství bude přímo spojeno s pekárnou a z nebohých obětí se stanou masové bochánky… Jak už všichni určitě víte, nedočkáme se dobrého a pozitivního konce. Herci ve filmu opravdu zpívají, nikdo je nedabuje! (Anna Svatková)
Tiché místo
Postapokalyptický thriller o světě, kde vás sebemenší vyšší zvuk může zabít, není vlastně ani moc horor. Spíš se jedná o rodinné drama o důležitosti komunikace. Ta je značně omezená, protože svět je zamořen vražednými monstry, orientujícími se pouze sluchem. Víc než zabíjení příšer tvůrce zajímají rodinné vztahy a otázka viny. Nemožnost naplno mluvit a neschopnost slyšet hrají roli nositele vnitřního významu, přesto film nabízí poměrně dost napínavých hororových scén, kde se prostředky komunikace stávají klíčem k řešení bezútěšné situace. Rodinné drama, jehož dynamika se odráží od hororových prvků, je rozhodně jedním z nejvýraznějších filmů roku. (Filip Šula)
The Invitation
Muž pronásledován svou vlastní minulostí dostane pozvání k večeři od své bývalé manželky a jejího nového manžela do domu, kterému kdysi říkal domov. Brzy však shledává, že jeho hostitelé a další stolovníci mají nečisté postranní úmysly. Večer začíná vyplňovat stoupající paranoia a hrůza. Nikdo si však nemůže být jist, co je opravdu skutečné a co nikoli…
Zombieland
Hororových momentů tu vskutku mnoho není, ale přesto se jedná o perfektní zábavu s příjemně nesourodou skupinkou cool postav s vlastními neotřelými zásadami přežití, kterým jednoduše ve světě plném nemrtvých nemůžete nefandit. V Zombielandu se setkáte i s cameem Billa Murrayho v roli sebe sama a příjemným odkazem na Kingovo hororové knižní dílo To (kdo by se nebál klaunů). Spolu s řadou svěžích a neotřelých nápadů a nesmírně zdařeným akčním finále v lunaparku si snímek po právu vydobyl místo nejen zde v tomto výčtu, ale i pochopitelně mezi fanoušky. Z pokračování však navzdory otevřenému konci naneštěstí sešlo a byl tak natočen jen seriál, který ale bohužel na úspěch filmu nenavázal a zůstalo tak (hlavně na popud protestujících fandů, které seriál nijak nenadchl) jen u pilotního dílu. (Tomáš Lesk)
kdo se ptal na to jestli netflix je nejlepší,skuste se podivat na horor strecha v kalimbosifixe masakr nejlepší horor vsech dob,nazev je divni ale na konci se vse rozlisi a da se pochopit i ten nazev,ale jak rikam horror vsehop lalibru