Recenze: Krvavá nevěsta – Originální pojetí svatební noci

Originálních filmů s hororovými prvky je jako šafránu. Režisérské duo podepsané pod nepovedeným hororem Zrození ďábla se však rozhodlo, že to zkusí znovu. Jako reparát si tvůrci vybrali černou komedii o prazvláštním rituálu jedné bohaté rodiny, který se pravidelně koná o svatební noci. Z titulku je vám už jasné, že Krvavá nevěsta opravdu stojí za zhlédnutí.

Grace se má stát další členkou vysoce postavené rodiny, která zbohatla na deskových hrách. Má se totiž vdát za jednoho ze synů a dědiců, Alexe Le Domase. Po nádherném obřadu se stále zaskočená Grace nemůže dočkat svatební noci, kdy bude konečně se svým manželem sama. Jenže to však není možné. Rodina totiž po generace dodržuje tradici, že se o svatební noci Le Domasovi sejdou a společně si zahrají hru, kterou vylosuje nový člen rodiny. Grace si však vylosovala tu nejhorší možnou hru – schovávanou.

Boháči jsou divní

Už z ukázek bylo patrné, že nepůjde vyloženě pouze o klasickou „vyvražďovačku“. První minuty totiž diváky naladí na vlnu černého humoru, který je dávkován pokaždé ve správnou chvíli a prakticky až do konce. Pravda, sice jsou některé scény až natolik absurdní, ale když poté postava pronese vtipnou hlášku nebo udělá grimasu, dá se to prominout. Důležité však je, aby se divák správně naladil. Jakmile totiž nepřistoupí na daná pravidla hry, může mu Krvavá nevěsta připadat jako blbost.

Zápletka, která se točí kolem rituálu s hraním her, z nichž jedna je i vražedná (ano, tu si samozřejmě vylosuje hlavní hrdinka), je totiž sama o sobě dost potrhlá. Členové rodiny jsou totiž přesvědčení, že pokud do úsvitu nevěstu nezabijí, bude s jejich rodinou konec. Divák si může ťukat na čelo, že větší koninu snad ještě neviděl, ale právě groteskní scény, kdy se rodina snaží hlavní hrdinku polapit a zabít a splnit tak úkol, dělají ze snímku perfektní černou komedii.

Křehká blondýnka = dokonalý zabiják

Šmrnc Krvavé nevěstě dodává i neteř agenta Smithe, potažmo Elronda, herce Huga Weavinga, Samara. Blondýnka se ve filmu prozatím nijak zvlášť neprosadila, ale v této černé komedii o sobě dala vědět. Ne každá herečka totiž v podobných žánrech dokáže uvěřitelně zahrát obě polohy – vystrašenou dívku a nebojácnou bojovnici. Samara Weaving to však zvládla na výbornou a byla radost se na ni dívat.

Ačkoli to může znít zvláštně, tak ve snímku dávalo všechno smysl. Velice rozporuplné pocity však může v divákovi zanechat rozuzlení, které poslalo Krvavou nevěstu do mainstreamových vod. Tvůrci se totiž (ne?)úmyslně zahnali do slepé uličky, ale právě ono FINÁLE je osvobodilo. Proto si leckdo může po právu vykládat závěrečnou scénu jako odfláknutou. To však nic nemění na tom, že devadesát minut uteklo jako voda a že šlo povedou podívanou. Jen víc takových filmů.

Krvavá nevěsta perfektně využila svého potenciálu a nabízí skvělou jízdu, při které jde sice hlavní hrdince o život, ale u níž se potrháte smíchy. Díky všudypřítomnému černému humoru a originální zápletce snímek aspiruje na překvapení roku a po právu se stává jedním z těch povedenějších žánrových filmů, který přesně ví, co chce divákovi sdělit. O fajn oddechovce, která má sice rozporuplné finále, se určitě bude ještě hodně dlouho mluvit.

Krvavá nevěsta / Ready or Not
Horor, komedie, USA, 96 minut
Režie: Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett