Recenze: Tajný život mazlíčků 2 (2019) – Ani podruhé mazlíčci nepřekvapí

Oblíbení animovaní mazlíčci jsou zpátky. A jejich život opět není ani zdaleka tak nudný, jak by si jejich páníčci mohli myslet. Co tito roztomilí chlupáči vyvádí tentokrát?

Jistě si z prvního dílu pamatujete, jak teriér Max nelibě nesl přítomnost nového psa v domácnosti. A co teprve teď, když přibude ještě další páníček a dokonce malé a vřískající mimčo? Tak to je na jednoho psa prostě moc. Zpočátku Max malého Liama vidí jako to nejhorší, co se zvířeti může stát. Ale jak plyne čas, z Maxe se stává Liamův úzkostlivý ochranář s nervy nadranc. A tak se rodinka v zájmu Maxova zdraví vydává na venkov, který je pro Maxe cokoliv, jen ne klidný.

Zatímco Max trpí mezi vesničany, jeho kamarádi zažívají nejednu horkou chvilku. Brigitte hlídá Maxovu nejoblíbenější hračku a jde jí to tak dobře, že pro ni musí mezi smečku koček. A králík Snížek zase musí překonat strach a dostát své superhrdinské pověsti, když ho o pomoc požádá akční fenka Daisy. A pak že život mazlíčků je nuda.

S dějovými linkami a jednotlivými příběhy rozhodně tvůrci nešetřili. A to byl z mého pohledu nakonec velký kámen úrazu. Tři hlavní dějové linky jsou prostě v tomhle pojetí moc. Každý dílčí příběh je, možná tím, že nemá sám dost prostoru, celkem předvídatelný a šablonovitý. Až příliš, i na svůj žánr. Za mě by bylo rozhodně lepší soustředit se na jednu hlavní dějovou linku a tu lépe propracovat.

Nutno přiznat, na celý film se hezky kouká a potažmo se dobře poslouchá. Stejně jako v prvním díle, mazlíčci jsou roztomilí, okolní kulisy také povedené. Na to jsme, koneckonců, už u animovaných filmů docela zvyklí. Grafické provedení se dá označit za velmi zdařilé, ale nijak novátorské.

Celkem sympaticky u některých zvířátek působí kontrast mezi jejich vyobrazením a vybraným dabérem. Dokud nepromluví, vidíte roztomilé zvířátko, po prvním slově je z něj najednou drsňák. Pobaví také scény s různými, dobře známými, rozdíly mezi jednotlivými druhy mazlíčků, především mezi kočkami a psy. Na nich si tvůrci dali v rámci jednoho z příběhů záležet a vyplatilo se.

Snímek evidentně cílil hlavně na mladší diváky, což rozhodně není špatně, ale snaží-li se profilovat jako „rodinný“, tak to možná nestačí. Dětské publikum bude asi nadšené, to starší už pravděpodobně méně. Nových Mimoňů (resp. Já padouch) nebo Nema, kteří opravdu bavili široké spektrum diváků různých věkových kategorií, jsme se zkrátka nedočkali.

Bohužel, jako u prvního dílu, postupně vydávané trailery obsahovaly to nejvtipnější a nejlepší z celého filmu. Rozumím potřebě nalákat diváka, ale možná by bylo lepší vypustit před filmem trailerů méně a radši více překvapení a vtípků nechat až do kina. Takhle se dostaví akorát pocit zklamání a promarněné šance. Celý film se navíc tříští do několika dílčích příběhů, což mu není moc ku prospěchu. Jednotlivé dějové linky nemají samy o sobě dost prostoru a jsou tak až příliš jednoduché. Snímek se sám snaží profilovat jako rodinný, zčásti to jistě bude odpovídající. Skoro určitě zaujme dětské publikum, soudě i podle ohlasů mladších diváků přítomných v sále na projekci. Starší obecenstvo možná pobaví pár scén, ale asi už tak nadšené nebude.

• Tajný život mazlíčků 2 / The Secret Life of Pets 2
  • Animovaný / Komedie / Rodinný
  • USA, 2019, 86 min