Recenze: Debbie a její parťačky (2018) – Když kradou holky

Je to už jedenáct let, co šel do kin třetí díl úspěšné série Dannyho parťáci. Studio Warner Bros se rozhodlo přivést tuto sérii zpátky k životu spin-offem, ve kterém se do velké loupeže pustí Dannyho sestra Debbie.

Debbie má stejně jako její bratr v sobě krev zločince a mistrné podvody jí nejsou cizí. Když se tedy na začátku filmu dostává za dobré chování z vězení, je celkem zjevné, že neplánuje poklidný život na předměstí. Debbie po propuštění vyhledá parťačku Lou (Cate Blanchett) a plánování loupeže roku může začít. Jak už ale napovídá název, nejsou na to samozřejmě samy. Na seznam hvězd se přidá hackerka Rihanna, ztřeštěná módní návrhářka Helena Bonham Carter, slavná herečka Anne Hathaway, kapsářka Awkwafina a mamka od rodiny Sarah Paulson. Když tyhle krásky dají hlavy dohromady, co asi vznikne?

Nejde o první remake, ve kterém muže vystřídají ženy. Ale asi každý bude souhlasit, označím-li obsazení tohoto snímku za hvězdné. Hlavní roli Dannyho sestry Debbie obsadili tvůrci Sandrou Bullock a myslím, že se dá s klidným srdcem tvrdit, že nešlápli vedle. Sandra je po celou dobu ve středu dění a celý film drží pohromadě, přesně jak byste od hlavní postavy očekávali. Nutno ale dodat, že její kolegyně se rozhodně nenechaly zahanbit a svých rolí se ujaly opravdu svědomitě.

Bohužel ani slavná jména nedokázala dohnat původní Dannyho parťáky. Film má sice velmi podobný nádech, stále mu ale něco chybí. Samotná loupež není dostatečně komplikovaná, a tak většinu filmu jen napjatě čekáte, kdy už to konečně přijde. Napětí se filmařům rozhodně vytvořit podařilo a ať už po odchodu z kina ohodnotíte film jakkoliv, těm holkám prostě palce držíte. Nedá se sice říct, že by byl příběh strhující, rozhodně je zde ale pár překvapivých zvratů, díky nimž je naneštěstí podtržena nepravděpodobnost celé situace. Do kina ale koneckonců nechodíme kvůli reálnosti příběhu.

Co na filmu oceníte, je humor. Například německý přízvuk Sandry Bullock vás dožene přinejmmenším k úsměvu. Nejde ale primárně o komedii, spíše o akční film. Ani v tomto ohledu není film úplně dokonalý, žádné šplhání šachtou se tentokrát nekoná.

Film hodnotím na solidních 70%. Nestane se asi vaším nejoblíbenějším filmem, na který se kouknete za život dvacekrát. Ale ať už chcete zajít na příjemný rodinný film do kina, nebo prostě vypnout doma u televize, tenhle film si užijete. Přestože Dannyho parťáci zůstanou na pomyslném žebříčku výš, oceníte zajímavou zápletku, napětí a adrenalin. Parťačky jsou nejspíš určeny především ženskému obecenstvu, ale ani mužská část diváků nebude zcela zklamaná.

Buďme upřímní, zhostit se takového remaku je nesnadný úkol a Gary Ross se rozhodně vynasnažil. A odvedl dobrou práci, stejně jako všichni ostatní, kteří se na filmu podíleli.

• Debbie a její parťačky / Ocean’s 8
  • Přívěs
  • Krimi / Komedie
  • USA, 2018, 110 min
  • Režie: Gary Ross
  • Hrají: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Sarah Paulson, Helena Bonham Carter, Rihanna, Mindy Kaling, Awkwafina, Dakota Fanning, Matt Damon, Richard Armitage, Damian Lewis, Olivia Munn, a další