Do kin vtrhne každou chvíli další snímek, pod kterým je podepsaný Jaume Collet-Serra. Ten opět vsadil na Liama Neesona v hlavní roli a Cizinec ve vlaku je tak dalším výsledkem spolupráce těchto dvou pánů. Jaké byly ty předchozí?
Neznámý (2011)
Liam Neeson v roce 2008 světu díky 96 hodinám ukázal, že mu role akčních hrdinů nejsou cizí, což potvrdil právě Neznámým. Doktor Martin Harris se po nehodě probudí z kómatu a zjistí, že jeho starý život již dále neexistuje. Jeho vlastní manželka ho nepoznává a jeho identitu si přivlastnil někdo jiný. Kromě toho musí čelit nájemným vrahům, kteří mu jdou po krku. První polovina snímku nabízí spíše drama než akci a staví na originálním konceptu. Fanoušci žánru, kde mají hlavní slovo zbraně a pěsti, si však na své přijdou v druhé polovině. Ta je totiž čistokrevnou dynamickou jízdou.
Non-Stop (2014)
Druhá spolupráce populárního herce a katalánského režiséra vzlétla do výšin, jelikož se Non-Stop odehrává v letadle. Neeson se zde stal policistou zodpovědným za ochranu všech cestujících. Jeho zkušenosti však dostanou pořádně zabrat, když mu přijde sms od neznámého teroristy. Ten si žádá 150 milionů dolarů nebo každých dvacet minut jednoho náhodného cestujícího zabije. Aby dokázal, že to myslí vážně, po prvních dvaceti minutách je skutečně nalezená první oběť. Kromě boje s časem musí hrdina čelit ještě falešnému obvinění z toho, že je oním teroristou on sám. Děj přenesený do uzavřené létající plechovky, konspirace a neustálé příběhové zvraty. Collet-Serra i napodruhé s Neesonem dokázal, že není jen pouhým režisérem akčních snímků.
Noční běžec (2015)
A tvůrčí duo napotřetí! Jimmy Colton, kdysi obávaný zabiják zvaný Hrobník a nyní alkoholem naplněná troska, musí zavzpomínat na staré časy. Při ochraně syna totiž musel zabít syna svého nejlepšího přítele a shodou okolností rovněž mafiánského bosse. Ten mu slíbí pomstu a to, že půjde se všemi dostupnými prostředky po jeho synovi. Hrobník musí chránit svou ratolest nejen před mafií, ale rovněž před policií, která mu dýchá na záda. Pocta mafiánským filmům, skvělý střet Neesona a Harrise a poctivá rubačka.
Který snímek považujete za nejlepší?