Válečný Dunkerk uhájil první místo v žebříčku před dotírajícím animákem a akční Charlize Theron.
- místo – Dunkerk: 28,1 milionů, 2. týden v žebříčku
- místo – Emoji ve filmu: 25,6 milionů, novinka
- místo – Girls Trip: 20 milionů, 2. týden v žebříčku
- místo – Atomic Blonde: Bez lítosti: 18,5 milionů, novinka
- místo – Spider-Man: Homecoming: 13,4 milionů, 4. týden v žebříčku
- místo – Válka o planetu opic: 10,4 milionů, 3. týden v žebříčku
- místo – Já, padouch 3: 7,7 milionů, 5. týden v žebříčku
- místo – Valerian a město tisíce planet: 6,8 milionů, 2. týden v žebříčku
- místo – Baby Driver: 4 milionů, 5. týden v žebříčku
- místo – Wonder Woman: 3,5 milionů, 9. týden v žebříčku
Má víra v lidstvo je obnovena. Nebo alespoň částečně, protože z „očekávaného“ debutu animáku Emoji ve filmu se žádná hitparáda nestala a prvenství tak mohl opět jako minulý týden slavit Dunkerk Christophera Nolana. Smajlíci studia Sony otevřeli v amerických kinech s 25 miliony, což dává napovědět, že se žádný další megaúspěch typu V hlavě konat nebude a ke cti Emoji je snad jen skromný padesátimilionový rozpočet.
Ale není se čemu divit. Celovečerní film o potrhlých klávesových zkratkách je už prostě přes čáru a kritici to dávají tvůrcům pořádně sežrat – k dnešnímu dni svítí na RottenTomatoes děsivých 8 % pozitivních recenzní. Již zmíněný Dunkerk tedy i při 44% úpadku návštěvnosti bere zlato a už jistě vyhlíží únorový oscarový ceremoniál.
Třetí místo obsadila černošská komedie Girls Trip, která je sice distribučně omezena jen na americké publikum, ale i tak sbírá solidní kasovní úspěchy. Snímek není v kinech ještě ani 14 dní a už více než ztrojnásobil svoji pořizovací cenu. Studio Universal má tak další důvod k radosti. Pokolikáté už letos? Výdělky osmých Rychle a zběsile, Rozpolceného či Uteč mluví samy za sebe.
Čtyřku bere tento týden novinka s názvem Atomic Blonde, která dostala zbytečný český podtitul Bez lítosti. Bohyně Charlize Theron se v této retro žánrovce promění v zabijáckou agentku ve východním Berlíně v období studené války. Start s 18 miliony není žádné terno, ale v rámci podobně laděné konkurence (John Wick) to ještě ujde. Z trailerů ohromně cool tvářící se akčňák nejspíš nebude tím předpovídaným černým koněm léta, ale na živobytí by si měl bez problémů vydělat.
Následuje Spider-Man: Homecoming s 13,5 miliony na pátém místě. Peter Parker nijak zvlášť netlačí na pilu a bere slušných 633 milionů ze zbytku světa. Pro někoho úspěch, pro mě mírné zklamání, protože když se podívám na výnosy všech komiksáren od MCU, tak i taková kritizovaná dvojka Thora na tom byla o něco lépe. Avengers či Iron Mani jsou pak úplně jiná liga.
Válka o planetu opic nezáří a je ráda za šesté místo v žebříčku. V rámci restartované opičí trilogie jde o komerčně nejslabší film. Jen pro srovnání – veleúspěšná dvojka Úsvit planety opic vydolovala z celosvětových kin 710 milionů dolarů, Válka je prozatím na částce 224 milionů. Nezáviděníhodná špatenka. Případné další díly jdou samozřejmě mimo rozumnou diskuzi.
To z Já, padouch 3 na průběžné sedmičce se vyklubal famózní megahit s více než 800 miliony. Tahle série prostě šlape jak správně namazaná mašina, jejíž výdrž může kdekdo závidět. Třeba i takový Valerian se svým městem tisíce planet, který bude jistě jedním z nejprodělečnějších filmů (nejen) letošního roku. Luc Besson musí urychleně napsat scénář pro dvojku Lucy, jinak už se do současného Hollywoodu nepodívá.
Parádní Baby Driver bere deváté místo a komiksová Wonder Woman se drží zuby nehty nejlepší desítky. Božská Amazonka s tváří Gal Gadot už pošilhává po dvacítce nejvýdělečnějších filmů v amerických kinech všech dob. Zbytek světa jí však příliš nakloněn není, ale to by měla změnit letošní listopadová týmovka Justice League.