Víkendové tržby: Auta si s přehledem dojela pro první místo

Oblíbení animovaní hrdinové na čtyřech kolech vjeli do světových kin a i přes slabší výdělky sesadili Wonder Woman z trůnu amerického box-office.

  1. místo – Auta 3: 53,5 milionů, novinka
  2. místo – Wonder Woman: 40,7 milionů, 3. týden v žebříčku
  3. místo – All Eyez On Me: 27 milionů, novinky
  4. místo – Mumie: 13,9 milionů, 2. týden v žebříčku
  5. místo – 47 Meters Down: 11,5 milionů, novinky
  6. místo – Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta: 8,5 milionů, 4. týden v žebříčku
  7. místo – Holky na tahu: 8 milionů, novinka
  8. místo – Captain Underpants: 7,3 milionů, 3. týden v žebříčku
  9. místo – Strážci Galaxie Vol. 2: 5 milionů, 7. týden v žebříčku
  10. místo – It Comes at Night: 2,6 milionů, 2. týden v žebříčku

Animáky od Pixaru jsou komerční jistota a Auta 3 rozhodně nebudou trhat partu. Nové dobrodružství Bleska McQueena sice otevřelo s nejnižší částkou v rámci série, ale i tak se svým tvůrcům bohatě vyplatí. Přes 53 milionů dolarů stačilo na první místo v americkém žebříčku tržeb a až Auta naplno sešlápnou pedál i ve zbytku světa, tak to bude zase ohromná jízda. Celkové výdělky předchozích dvou dílů se pokaždé pohybovaly kolem solidní půlmiliardy a to šlo o pět let, respektive 11 let staré filmy.

Aktuální naspeedovaná pohádka se může pochlubit i o něco lepšími recenzemi, než jaké měla předchozí epizoda série, a i to v celkovém součtu může filmu pomoct k lepším číslům. Příští týden sice Auta semelou noví Transformeři, ale hrdinové z Kardanové Lhoty si svoji diváckou cílovku v klidu pohlídají. Ještě aby ne, jenom příjmy z merchandisingu této série by zaplatily několik dalších pokračování.

V obdivuhodném výkonu pokračuje tento týden druhá Wonder Woman. Superhrdinka s božskými schopnostmi z komiksové stáje DC vydělala při 30% poklesu tržeb něco mále přes 40 milionů, což jsou naprosto vynikající čísla, která Warneři potřebovali jako sůl. Z nezničitelné Amazonky se stává solidní komerční trvalka, která by však ještě trochu mohla zabrat mimo domácí americkou půdu. Celosvětové výdělky se nyní pohybují kolem částky 573 milionů a vzhledem k blížícím se těžkým blockbusterovým vahám (již zmínění Transformers, Já, padouch 3 nebo Spider-Man) se nedá předpokládat, že ještě nějak zásadně porostou.

Na třetím místě se umístila novinka All Eyez on Me, která mapuje životní příběh legendárního rapera Tupaca Shakura, který hudebně působil v první polovině devadesátých let minulého století. Film odstartoval se 27 miliony, takže žádný druhý Straight Outta Compton se nekoná, ale rozhodně nelze mluvit o nějakém kasovním neúspěchu. Nízká pořizovací cena a žánrová odlišnost od typicky letních megahitů hraje tomuto průměrně hodnocenému hudebnímu dramatu do karet. Čtvrtá Mumie ztrácí na medailové pozice značný obnos a těšit se může maximálně z neamerických tržeb, které rostou přiměřeně k oblíbenosti Toma Cruise.

Pátý flek bere tento týden další novinka. Tou je žraločí thriller/horor s názvem 47 Meters Down a jde prý o celkem nenáročnou vykrádačku loňských Mělčin a těch slabších dílů série Čelisti. Jedenáctimilionový není žádné terno, ale nezávislé filmové studio Entertainment Studios rozhodně nezoufá, protože uváděný rozpočet snímku je – a teď se podržte – pět milionů dolarů! Pořizovací náklady nových Pirátů z Karibiku, kteří klesli na sedmé místo žebříčku, byly téměř padesátinásobné. Salazarově pomstě už znatelně dochází dech a vytoužená celosvětová miliarda je nedohlednu. Že by poslední filmové dobrodružství kapitána Jacka Sparrowa? Nezlobili bychom se.

Šťastná sedmička tento týden moc radosti svému majiteli neudělala. Ztřeštěná a prý naprosto debilní komedie Holky na tahu (neplést s loňskými Matkami na tahu nebo s Holkami na tahu z roku 2012, jde o nenavazující film se zpraseným českým distribučním názvem) se Scarlett Johansson nebo Zoë Kravitz (ano, její tatík je ten slavný muzikant). Osmimilionový otvírák je slušná bída a jen potvrzuje moje slova o šíleně přeceňovaném hvězdném potenciálu prvně zmíněné herečky. Ta má po Ghost in the Shell za sebou již druhý letošní propadák, který rozhodně nelze označit jako nezasloužený.

Captain Underpants se sedmi miliony bere osmé místo a o jednu příčku níže se umístilo pokračování Strážců Galaxie. Star-Lord a spol. to dotáhli už na pátý nejvýdělečnější filmem v rámci komiksového filmového světa studia Marvel. Žebříček uzavírá rychle klesající horor It Comes at Night. Do top 10 se nevešlo rodinné drama The Book of Henry režiséra Colina Trevorrowa (Jurský svět, nadcházející devátá epizoda Star Wars), které debutovalo v 579 kinech s částkou pod 1,5 milionů dolarů.