Recenze: Kingsglaive: Final Fantasy XV (2016) – Vizuální orgie z orientu

Final Fantasy je v herním světě pojmem, který má po celém světě miliony oddaných fanoušků. U příležitosti vydání nového dílu vyšel v rámci propagace celovečerní snímek lákající mimo jiné i na velká jména.

Příběh je zasažen do světa Eos, který okupují dvě království. Lucius je poslední baštou zastánců svobody, která je utlačována neustále se roztahujícím Niflheimem. Většina děje se odehrává v posledním městě ovládaném Luciusem – Insomnii. Hlavními hrdiny jsou král Regis, člen elitní vojenské jednotky Nyx Ulric a mladá princezna Lunafreya.

kingsglaive_trailer-1200x675

Zápletka moc komplikovaná není. Máme tu klasický střet dvou stran (z nichž je jedna prohnilá), nebojácného hrdinu i spanilou slečnu. Scénář se místy pomalu vleče, ale na druhou stranu divák ocení, že nemusí znát historii předchozích dílů. Postavy moc komplexní nejsou a jejich chování a uvažování jsou dělány podle klasických příběhových šablon. Dočkáme se tak klasického padoucha, dívky v nesnázích i úžasného geroje. Nicméně i přes nevelkou originalitu se moc nudit nebudete. A to především díky vizuální stránce snímku. I přes to, že je celý snímek dělaný v CGI, máte dojem, že se koukáte na hraný film. Mimika aktérů je na vynikající úrovni a těžko někdy uvěříte, že bytosti na plátně nejsou živé. Kromě toho je film prošpikovaný řadou akčních scén. Ty jsou dynamické a monumentální, i když jim někdy kvůli zběsilému střihu chybí přehlednost. Navíc se tu poměrně často vyskytují záběry, které slouží jako předěl mezi dějově nesouvisejícími scénami. Tento předěl je vyřešený klasickým zatmívačkami. Ty ruší celkový spád a jsou zbytečné.

kingsglaive_05-26-16_top

Fanoušky série potěší přítomnost věcí a bytostí z předchozích dílů, ale i diváci nepolíbení značkou ocení některé vychytávky a zajímavosti z tohoto podivného světa mixujícího moderní technologie se středověkými zbraněmi a magií. Například díky elitní královské družině sloužící jako nástroj k teleportaci mají vysoký „cool faktor“.

kingsglaive-final-fantasy-xv-6

Tvůrci ulovili pro své animované hrdiny velká televizní jména. Krále Regise namluvil například Sean Bean, kterého všichni známe jako Boromira či Neda Starka. Odborník na filmové umírání propůjčil své postavě charisma a majestátnost. Král Regis díky němu tak působí dojmem, že jde o mocného a rozvážného vládce. Aaron Paul, známý jako nevyrovnaný narkotik Jessie z legendárního Breaking Bad, namluvil Nyxe Urlica. I když je mladý člen elitní jednotky spíše fádní postavou, Paul jí přece jen dodává pár bodů navíc. Sean Bean nebyl jediný ze Hry o trůny, kdo se ve filmu ukáže. Lena Hedley, jejíž Cersei většina lidí z duše nenávidí, propůjčila zde hlas princezně Lunafreye. Neměla však moc prostoru, spíše jen takové štěky.

Celkově je Kingsglaive: Final Fantasy XV dobrým filmem, který slouží jako povedený téměř dvouhodinový trailer k samotné hře. Komplexní příběh nečekejte, ale vizuální stránka, kvalitní herci a zajímavé vychytávky v rámci světa dělají z díla příjemnou jednohubku.

• Kingsglaive: Final Fantasy XV
  • Japonsku / USA, 2016, 110 minut
  • Režie: Takeshi Nozue