Recenze: Les sebevrahů (2016) – Vstup na vlastní nebezpečí

Na úpatí hory Fuji v Japonsku leží les Aokigahara, ve kterém se děje cosi tajuplného. Lidé si tam chodí pro smrt. Během ani ne tří let tu máme druhý film na tuto tematiku.

Sára (Natalie Dormer) se vydává do Japonska hledat svou nezvěstnou sestru, dvojče, Jess (opět Natalie Dormer), jež se ztratila v lese Aokigahara, který je určen pro sebevrahy. Sářin příběh fascinuje přistěhovaleckého novináře z Austrálie Aidena (Taylor Kinney), který se s ní a s průvodcem Michim (Jukijoši Ozawa) vydávají Jess hledat společně. Když se však setmí, Sára a Aiden nedají na radu zkušeného průvodce, aby se společně vrátili ještě před úplnou tmou a v hledání pokračovali hned zítra ráno, a zůstanou v lese přes noc. Tím pro Sáru začínají hodiny plné strachu, pochybností a ztráty důvěry vůči Aidenovi. Boj o život začíná.

forest-trailer-natalie-dormer V roce 2013 byl natočen televizní film s velmi podobnou tematikou pod názvem Grave Halloween, ale u nás se vysílá rovněž pod názvem Les sebevrahů. Zde tu však máme v centru dění vysokoškolačku, která jde do nechvalně známého lesa bojovat o duši své mrtvé matky, která se stala jeho součástí. A to doslova. V novém filmu od debutujícího režiséra Jasona Zady se však sází na otřepané téma jednovaječných dvojčat, která poznají, jestli se náhodou něco tomu druhému nestalo. Něco jako šestý smysl. Díky tomu se tak Natalie Dormer vydává do lesa a na tuto frázi o cítění své sestry přiláká novináře a zkušeného průvodce.

The-Forest

Bohužel to není všechno. Film je plný nelogičností a chyb od samého začátku až do konce. Dobrá, pominu fakt, že rodiče dvojčat zemřeli před domem na ulici, když do jejich vozu najel kamion, ale sestry je našli dole v domě v garáži, ale co už šlo mimo mě, to je naprosto chaotické chování postav. Ano, můžete argumentovat tím, že za všechno může les, že mrtví promlouvají k živým, dokonce je straší, ale tento argument přece nemůžete předhazovat po celý film. Dialog typu: „Dej mi svůj telefon!“ „Proč ti mám dávat svůj telefon?“ „Něco snad tajíš?“ Tohle jako tvůrci myslí vážně? Takovéto scény, bohužel, působí vtipně a kroutíte u nich hlavou, což by se asi stávat nemělo, když se s postavami nacházíme uprostřed temného lesa. Nebo Sářina reakce na jeden čin, který provedla ke konci filmu, vám rovněž udělá úsměv na tváři. A to všechno ještě podtrhuje úplně jalový výkon Natalie Dormer, které ten strach vůbec nevěříte. A co víc, díky jejímu chování a vystupování jí tak trochu přejete, aby z toho lesa už nikdy nevylezla.

Kdyby to zachránila alespoň nějaká zdařilá lekačka, tak by to byl průměrný film, ale všechny rádoby lekací scény byly jako z čítanky a naprosto předvídatelné. A aby toho ještě nebylo málo, jednu takovou scénu nám režisér naservíroval úplně na samotný závěr. Klasika.

Filmový debut Jasona Zady se bohužel vůbec nepovedl. Špatný casting, nesmyslné dialogy, chaotické chování postav, žádné budování napětí, laciné lekačky. Až se někdy vydám do Lesa sebevrahů, tak to bude jedině v případě, až opět uvidím tento Les sebevrahů.

Les sebevrahů / The Forest
Stopáž: 87 minut
Režie: Jason Zada