Recenze: Labyrint: Zkoušky ohněm (2015) – Další megafilm pro teenagery

Uběhl rok a parta tzv. Placerů se opět představuje na stříbrných plátnech. V minulém díle se dostali z labyrintu a nyní je čeká Spáleniště. Velký posun však nečekejte.

Děj přesně navazuje na události z minulého dílu. Poté, co Thomas a jeho mladí kumpáni utekli z labyrintu, se celá skupina ocitla v tajemném zařízení, kde se nacházejí ostatní mladí jedinci, kterým se rovněž podařilo z labyrintu uniknout. Po odpočinku si však Thomas začne všímat jisté neupřímnosti ze strany jejich hostitelů. Jeho podezření se ukáže být oprávněné, a tak spolu se svými kamarády musí základnu opustit. Venku je však čeká vyprahlá pustina, protože Zemi před lety zasáhla prudká sluneční erupce.

scorchtrials-7-gallery-image

Písečné bouře, lidé ze Z.L.S.N. nebo rozpory ve skupině však nejsou jediným problémem, kterému musí Placeři čelit. Venku totiž pobývají tzv. Raplové, virem nakažení lidé, kteří se lehce podobají zombie. Placeři hledají místo úkrytu, nic víc nechtějí. To by jim mohlo poskytnou útočiště Pravé ruky, zbytku lidí, jejichž úkolem je chránit děti z labyrintu. Placery každopádně nečeká nic lehkého, ponevadž organizace Z.L.S.N. má své lidi snad všude.

Jak jsem již zmínil, uběhl rok, co jsme byli svědky událostí v labyrintu. Pokračování se ujal takřka stejný tvůrčí tým. To je však vedlejší, protože co se týká například režie, tak si troufnu tvrdit, že je asi jedno, kdo to bude mít pod taktovkou. Neviděl jsem žádnou invenci, ani jeden dobrý nápad, který by to trochu oživil nebo odlehčil. O hereckých výkonech tu psát ani nebudu, protože tu nebyl ani záblesk nějakého hereckého talentu.

Kupodivu to ale ani nevadí, neboť jsem s tím neměl problém ani v prvním díle. Tam se vše točilo kolem tajemného labyrintu a otázky, proč tam ty děti vlastně jsou. Dialogy byly katastrofální, stejně jako jsou i ve druhém díle, ale jako celek to působí docela fajn. Tajemno a hromada otázek jsou hlavním tahounem i v pokračování, takže je jedno, co postavy vypouští z úst. Zde se mi navíc líbila linka se členkou party Placerů, která totiž poslání organizace Z.L.S.N. věří a to má své následky. Do dalšího dílu je to velmi dobrý tah a v pokračování se tedy dozvíme, jestli nebyla náhodou ke spolupráci donucena nebo se ji vrtali v hlavě.

Maze-Runner-The-Scorch-Trials-Movie-Trailer

To je asi jediné pozitivum, které, co se týká příběhu, na tomto filmu vidím. Velkým kladem je však audiovizuální stránka, která snímek doslova vytahuje z bláta. Trikaři se pochlapili a Spáleniště spolu se zdevastovaným městem ztvárnili opravdu skvěle. Filmu navíc opět pomohl hudební podkres od Daredevilovského Johna Paesana, jehož synťáky spolu s orchestrem mě pohladily po duši. Paesano má velký talent a nejspíš se stane dalším velkým hráčem v této hudební branži.

Závěrem se sluší říct, že film u mě splnil úkol, navnadil mě na pokračování. Je mi jasné, že postavy budou opět mluvit nesmysly, ale konečně se dozvím, jak to všechno vlastně bylo. A to mi, co se týká tohoto žánru, vlastně stačí.

mazerunnerscorch-xlarge

Verdikt Lukáše Vaňka:

Je to sice další z filmů pro mladou populaci, přesto svou cílovou skupinu uspokojí asi tak z poloviny. Mdlá režie a dialogy ustupují do pozadí, protože filmu dominuje hlavně audiovizuál. A to špatně přece není.

Očima Martina Pevného
Pokračování Labyrintu si zaslouží být v desítce filmových překvapení letošního roku. První díl byl mírně strohý, ale dvojka je naopak vzrušující a můžete se těšit i na zombíky. Snímek má možná několik vad na příběhu, ale rozhodně není nudný a čeká vás pořádná akce zábavy i audiovizuální podívané. Rozhodně stojí za to vidět.

Očima Roberta Prokýška
Druhý díl Labyrintu přináší pro hrdiny obtížnější situace, než které je čekali v bludišti. Dojde i na poznání mnoha nových postav, které prošli podobnou zkouškou. Zažijeme i vícero akce, jelikož se vše nebude točit jen na tom jednom samém místě. Především dojde k jedné nečekané události u jedné z hlavních postav. Máte se prostě na co těšit.

Labyrint: Zkoušky ohněm / Maze Runner: The Scorch Trials
Stopáž: 129 minut
Režie: Wes Ball