Recenze: Sousedská hlídka / The Watch (2012)

Vedeli ste, že najdokonalejšie mesto na svete je Glenview a že keď už sa má stať mimozemská invázia, tak práve tam. No, nech je to akokoľvek pritiahnuté za vlasy, práve to je ústredná zápletka novej komédie The Watch. A zároveň to aj rúca klasické klišé s mimozemšťanmi vo filmoch, lebo v tomto filme padne za obeť len jedna budova, a nie celé mestá.

Seth Rogen a jeho dlhoročný scenáristický parťák Evan Goldberg napísali zábavnú a vôbec nie prehnanú komédiu, v ktorej svoje sily spojili Ben Stiller, Vince Vaugh, Jonah Hill a Richard Ayoade, ako štyria neohrozený muži, ktorý sa chcú jednoducho postarať o to, aby v ich dokonalom mestečku nebehal vrah. Pri pátraní ich však cesty zavedú takmer až k medziplanetárnej misii na záchranu sveta a zastaveniu intergalaktickej vojny. Ale až potom, čo sa s nimi poriadne zasmejeme.

Sousedská hlídka: Trailer

Ústredná štvorka je dobre vybratá. Aj napriek tomu, že aj Ben Stiller, aj Vince Vaugh a dokonca aj Jonah Hill maly svoje slabé chvíle, stále patria medzi komediálnu špičku. Teda v rámci tých typických amerických komédii. A to, že je to typická americká komédia vôbec neškodí. Nemá to obrovskú kadenciu neustálych vtipov, ale aspoň je väčšina skutočne vtipná. A herci sa ani nemuseli snažiť. Stiller hrá v podstate toho istého chlapa čo vždy, len má iné meno a charakteristické črty. To ho však neodlišuje napríklad od role vo filme Tú starú treba zabiť, kde si zahral taktiež toho správneho, ktorému sa vždy stanú zlé veci. Avšak narozdiel od jeho posledných filmov, tu nieje konečne prvý krát od roku 2008, kedy bol vo filme Tropická Búrka ešte vtipný, trápny. Narozdiel od neho je tu Vince Vaugh, ktorý je vždy trápny a hrá naprosté hovadá. Sem však celkom sadol, a asi prvý krát od Vybíjanej mi neprekážal. Psychopatická postava Jonaha Hilla tam taktiež perfektne pasuje a Richard Ayoade je taktiež dobrým spestrením.

Celý film ubehne príjemne rýchlo a zabávate sa dobre, zároveň má aj scény, na ktoré budete pamätať ešte dlho. Avšak scenár mohol byť viacej obalený do rúška tajomna, takto som vyčítal celé rozuzlenie už v polovici filmu a záverečné rozuzlenie nemalo žiadny prekvapivý efekt. Taktiež by nevadilo ani 20 minút naviac.

Záver: Každý rok je tu komédia ako je The Watch, a tak moc popri Diktátorovi a Macíkovi nevyčnieva, ale samozrejme sa ani nemá za čo hanbiť. Vtipov je dosť na to, aby to pobavilo a nieje to moc trápne, ústredná štvorka bola správne vybratá, avšak typické americké klišé a predvídateľnosť trochu skazia záverečné rozuzlenie. Ale stále je to príjemná komédia s pamätnými scénami a hlavne nikoho neurazí (narozdiel od hore zmienených). 6/10