Recenze: Liga spravedlivých: Krize na dvou Zemích (2010)

Tekat00
Brakomil.

Teorií o alternativních realitách je nespočet. Dlouhé, krátké, vědecky zkoumané nebo také úplně laické. No a pak ta se Supermanem.

Ano i Justice League si vzala na mušku alternativní realitu. Nežije tam Batman ani Superman, ale OwlmanUltramanem. Lex Luthor je tu klaďas a má problém. Zločineckému syndikátu, který vede právě Ultraman, zobe z ruky celý svět. Všichni se bojí o život a snaží se nenaštvat tato zločinecká esa, které jsou vlastně zlé kopie „naší“ Justice League. Alternativní JL je v troskách a Lex uprchne napříč realitou do naší dimenze, aby požádal Supermana s jeho bandou o pomoc. Ten mu vyhoví a začíná pekelně akční animák, který rozhodně rvačkami nešetří.

V porovnání s New Frontier není CoTE ani trochu nudná. Prostě se rozjede a až na pár hluchých míst (kterých je minimum a je to jen taková dějová vata) nás donese až do konce. Animace vypadá pěkně, její sledování člověka nikterak neotravuje a všechny postavy jsou takové jaké je známe z komiksů. Příběh je zajímavý, ale rozhodně není největším tahákem. Tím je totiž skvěle zpracovaná akce a zábavné postavy, které soupeří se svými alter egy. Bitka ve vzduchu, bitka na zemi, bitka na lodi, bitky jsou prostě všude. A moc pěkně se to sleduje. Konec je možná trošku patetický, ale nakonec se tam vyvine i jeden moc pošahaný záporák.

Pro nováčka v komiksovém světě možná trochu zamotané, ale jinak bez větších problémů sledovatelné. Není to utahané, takže to uteče. Crisis on Two Earths můžu určitě doporučit. Hlavně lidem, kteří jsou po New Frontier a dalších natahovaných animácích zklamaní a chtějí si užít hodinku a čtvrt (je to úžasně krátké) se sympatickými hrdiny. 7/10