Recenzia: Deti moje / The Descendants (2011)

Deti moje je v poslednej dobe veľmi oceňovaný film, v hlavnej úlohe s Georgeom Clooneym. Pozbieral ocenenia na Zlatých Glóbusoch a nomináciu na Oscara má takmer istú. Rozhodol som sa ho teda pozrieť a v nasledujúcom článku si môžete prečítať moju recenziu.

Matt King (George Clooney) si žije pokojný život až kým jeho žena po nehode neskončí v kóme. Matt, ktorý posledné mesiace tak úplne nespĺňal plnohodnotnú funkciu otca v rodine, sa musí teraz postarať o svoje dve dcéry Alexandru a Scottie. Taktiež má veľa práce s vybavovaním predaja pozemkov na Havaji, na ktorom sa musí dohodnúť s členmi rodiny. Aby toho nebolo málo, krátko na to čo zistil, že jeho manželka sa už z kómy nepreberie, dozvedá sa, že ho podvádzala. So svojími dcérami a priateľom jednej z nich Sidom sa teda vydáva na cestu za milencom svojej ženy.

Havaj je rozhodne krásne prostredie na filmovanie. Slnko, pláže, lesy, to všetko tu je. Stačí už len nájsť správny scenár z havajského prostredia (najlepšie drámu o rodinných problémoch), zohnať hercov a ide sa na to. A samozrejme nezabudnite na dojímavý príbeh.

Deti moje je film s havajským tempom. Nikam sa neponáhľa, má čas. Dôsledkom toho je, že film takmer ničím neprekvapí, nemá žiadne náhle zvraty. Ešte aj koniec (ktorý je celkom odbitý) divák tuší už od polovice filmu. Film si šliape svojím chodníčkom, pri ktorom sledujeme Matta najskôr pri oznamovaní blízskeho konca svojej manželky svojím príbuzným a neskôr pri hľadaní jej milenca. Do toho celého nám hrá havajská hudba, ktorá by mohla byť otravná, namiesto toho je ale príjemným doplnením snímky.

Vybratím Clooneyho pre rolu Matta spravili tvorcovia dobre. Naozaj tam sadol a je jedným z plusov filmu. Tým plusom je vlastne celý casting, kde všetci herci solídne hrajú, bez nejakého veľkého prehrávania. Komediálnym prvkom filmu je Sid, ktorý je dosť veľký idiot, ale dokáže pobaviť. Z hľadiska príbehu film nie je nič úžasné, ale dialógy predsa len nie sú triviálne a obsahujú aj veci na zamyslenie.

Takže na záver: Deti moje je film s pomalším tempom, slabšou príbehovou líniou, ale výborne herecky a režijne dobre zvládnutý. Určite ma ale nenadchol tak ako amerických kritikov. U mňa je to 6/10. Ako reklama na Havajské ostrovy je to ale naozaj dobré.