Ticho v soudní síni! Jake Gyllenhaal exceluje v roli muže obviněného z vraždy

Zdroj: Apple TV+

Státní zástupce obviněný z vraždy kolegyně? To zní jako ideální materiál pro kriminální seriál. Nedostatek důkazů z platformy Apple TV+ nepřekračuje hranice žánru a splní očekávání fanoušků soudních thrillerů.

Rusty Sabich (Jake Gyllenhaal) vede zdánlivě skvělý život, je uznávaným státním zástupcem, má dobré vztahy v práci (včetně těch se svým šéfem) a v jeho krásném domě na něj vždy čeká manželka a dvě děti. Poměrně brzy však začne atmosféra houstnout – dojde k úmrtí jeho kolegyně Carolyn Polhemus, s níž řešil mnoho případů. Rusty se ujímá případu a dělá vše pro to, aby našel její vraha. Nebo si to alespoň myslíme, dokud se neukáže, že má možná s její smrtí něco společného. Hromada nepřímých důkazů a svědectví, které mají ukázat na něj jako na pachatele, se rozrůstá a Rusty se z role žalobce stává podezřelým, pak obžalovaným a nakonec vlastním obhájcem.

Zatímco hlavní hrdina přemýšlí o svém osudu, plave bazénem za bazénem jako každý úspěšný americký muž ve filmu. Vlastně dělá všechno, co bychom čekali od muže potýkajícího se s krizí středního věku. Na gauči u psychoterapeuta naříká, že se nechtěl stát mužem jako jeho otec, ale nějak mu to nevyšlo, podvádí svou ženu (Ruth Negga) s kolegyní z práce (Renate Reinsve), fantazíruje o sexu. Teprve když je zavražděna jeho milenka a on je obviněn z její vraždy, začne vidět realitu v jiných barvách. Vidí frustraci, žárlivost, hněv své zrazené ženy, vzpouru, zklamání a strach dětí, které dostal do bezvýchodné situace.

Už první epizody naznačují, že by mohlo jít o jeden z nejlepších výkonů Jake Gyllenaahala v kariéře. Jeho postava je lidská – má světlou i temnou stránku. Rusty je zoufalý a agresivní, ale také rozhořčený a zdrcený tím vším. Nejpodivnější je, že se tvůrci snaží změnit náš postoj k němu. V mnoha situacích je pro nás těžké mu fandit, v jiných s ním naopak soucítíme. To je možná největší Gyllenhaalův úspěch – jeho postava není dokonalá. Dělá chyby, ale srdce má na správné straně. Právě díky tomu je seriál tak napínavý. Škoda jen, že ostatní postavy zatím působí stereotypně a herci, jako Ruth Negga a Peter Sarsgaard, nemají co hrát.

David E. Kelley (Ally McBealová, Advokát) má rád soudní dramata a v nich se cítí jako ryba ve vodě. Po neúspěchu Muže na vrcholu, který si můžete pustit na Netflixu, nám tentokrát přináší něco, co od těchto příběhů očekáváme. Pochvalu si zaslouží dobře vyvážené emoce, hutná atmosféra a odpovídající napětí. Díky tomu přestává být často ohraný dějový motiv na překážku, protože se snadno necháme vtáhnout do příběhu Rustyho a jeho problémů. Divák touží zjistit, co se bude dít v dalších epizodách.

První dvě epizody seriálu Nedostatek důkazů jsou na Apple TV+ a Canal+ (Skylink) od 14. června.

Zdroj: Apple TV+