Malá mořská víla má srdce a duši původního animáku. První recenze ale nepějí jen chválu

V Los Angeles měl premiéru další hraný remake klasické disneyovky, Malá mořská víla. Ostře sledovaná novinka zkušeného režiséra Roba Marshalla sklidila na Twitteru poměrně rozporuplné reakce, nejvíce se kritikům líbila představitelka titulní role Halle Bailey a ďábelská Uršula v podání Melissy McCarthy.

První recenze na Malou mořskou vílu se vesměs shodují na tom, že Halle Bailey a Melissa McCarthy podívají výkony, které si diváci zamilují, scény si pro sebe ale krade krab Sebastian. Hned několikrát se v recenzích objevilo, že jde o nejlepší Disneyho hraný remake, skvělou práci zřejmě odvedli také tvůrci vizuálních efektů, jejichž záběry podvodního světa berou dech. Courtney Howard z Variety například uvedla, že hraný remake má duši a srdce původního díla. Najdou se ale také recenze, které tolik chvály nepějí. Novinář z již zmíněného Variety Simon Thompson napsal, že film nepřináší kouzlo původního animáku, je v něm ale dost novinek, aby byl zajímavý, na čemž se shoduje hned několik dalších předních kritiků. Jiní zase napsali, že jde přesně o takový film, jaký očekáváte. Ti, co se těší, si ho užijí, jinak je ale naprosto zbytečný.

Malá mořská víla, jejíž první trailer (debutoval na Oscarech) zaznamenal přes dva miliony disliků na Youtube a stal se tak nejvíce záporně hodnocenou upoutávkou Hollywoodu v historii, je dalším letošním převyprávěním filmové klasiky od Disneyho. Na konci dubna měl premiéru hyperkorektní remake Peter Pan a Wendy, který zakotvil na streamovací službě Disney+.

Film má premiéru v českých kinech 25. května.