Recenze: Kocour v botách: Poslední přání

Obutý hrdina, kterého jsme si zamilovali už ve Shrekovi 2, nyní konečně po jedenácti letech dostal vytoužené pokračování. Film Kocour v botách: Poslední přání je vánočním dárkem pro každého, kdo se rád vrací do Shrekova světa.

Kocour v botách byl pravidelnou postavou ve všech filmech se Shrekem od jeho uvedení ve filmu Shrek 2 (2004). Jeden z nejoblíbenějších hrdinů po boku tohoto zeleného monstra dostal o sedm let později i vlastní film, Kocour v botách. Za oblíbeností této postavy se rovněž skrývá talent Antonia Banderase, který Kocoura v botách dabuje. Banderas se podílel na většině projektech s tímto hrdinou, tedy až do roku 2012, kdy mu naposledy propůjčil hlas v krátkém filmu Kocour v botách: Tři ďáblíci. Nyní se ale po deseti letech vrátil po boku Salmy Hayek, která si zahrála i v původním filmu postavu Čiči Tlapičku.

První film byl přijat tehdy poměrně dobře a ukázalo se, že si pokračování skutečně zasloužil. Přesto úspěch Kocoura v botách: Poslední přání, který nás víceméně připravuje na Shreka 5, nezávisí na svém předchůdci. Pokračování nabízí svěží atraktivní pojetí Kocoura v botách. Ctí charakteristické rysy této ojedinělé postavy a zároveň sebevědomého šermíře zasazuje do nečekaného scénáře. Nový přístup k hrdinovi také podtrhla animace, která je podobná u filmu Spider-Man: Paralelní světy. Díky tomu film nepůsobí jako obyčejné pokračování.

Film se může pochlubit svým neotřelým tónem, výkonem Antonia Banderase a srdceryvným příběhem se silným emocionálním dopadem. Tvůrci filmu opravdu zvolili vcelku odvážný přístup, jenž umožnil filmu vyniknout už tak v plodném a stále konkurenčním světě animovaných filmů. Úspěchu také pomáhá hvězdné obsazení kromě zmiňovaného Antonia Banderase a Salmy Hayek. Dalšími herci jsou například Florence Pugh, John Mulaney, Da’Vine Joy Randolph nebo například Olivia Colman.

I když je většina postav oproti jedničce zcela nových, Kocour v botách s nimi interaguje skvěle. Po představení postav nemáte ani pocit, že byste je už kdysi nepoznali. Spíš máte pocit, že už jste je někde ve Shrekově světě viděli a teď se jen vracejí po tak dlouhé době. A vzhledem k příběhu je to další plus u tohoto filmu.

Rozdíl mezi jedničkou a pokračováním je značný a rozhodně si po zhlédnutí tohoto filmu příběh zapamatujete. To se u jedničky moc říct nedá. Přesto to tvůrci s pokračováním neměli zrovna jednoduché. Museli najít rovnováhu mezi tím, co fungovalo u jedničky a zároveň přizpůsobit to, co u diváků u jedničky propadlo. Zároveň je ještě dobré zmínit, že co se týče kritiků, tak si od původního filmu značně polepšil. Na režisérském křesle se navíc vyměnili režiséři, což jistě zapříčinilo i tento svěží nádech. I když je režisér Joel Crawford spíše známý za pozici tvůrce příběhu u série filmů Kung Fu Panda, není tento film jeho jediným režisérským počinem. Každopádně je to poprvé, co měl možnost režírovat film takového rozsahu.

Přestože film Kocour v botách: Poslední přání dorazil v tomto roce na poslední chvíli, troufám si tvrdit, že se stal animákem roku. Film, který má necelé dvě hodiny, vám uteče jako voda. I tak se ale kapitola Kocoura v botách velmi posune dál a z kina si i nějaké to ponaučení odnesete. Sladkou tečkou na závěr je potom známá nostalgie, kterou ucítíte především na konci filmu, a ta vás zahřeje u srdce. A pokud jste milovníci koček, tak je pro vás tento film značnou nutností.