Recenze: Médium – Strhující budoucnost

Cestování v čase, umělá inteligence a virtuální realita jsou nejčastějšími prvky v rámci sci-fi titulů. Už se z toho stala taková běžná rutina. Ale nový seriál Médium překonává očekávání tím, že je opravdu promyšlený od základu. Využívá komplexnosti jako u Westworldu a složitosti kriminálních dramat jako u Ozarku nebo Perníkového táty.

Médium vychází ze stejnojmenného románu Williama Gibsona z roku 2014. Děj se zaměřuje na sourozence Flynne (Chloë Grace Moretz) a Burtona (Jack Reynor), kteří za pomocí virtuální reality cestují v čase. V průběhu seriálu se děj střídá mezi časovými linkami, i když by bylo dost velkým spoilerem říct, proč přesně. Ale prohlásit, že je to seriál o cestování časem, by bylo trochu jako tvrdit, že Westworld je jen o robotech. Médium produkují právě tvůrci Westworldu – Lisa Joy a Jonathan Nolan.

Flynne a Burton testují prémiové VR videohry, aby si přivydělali. Především proto, že je jejich matka nemocná a zoufale potřebují sehnat peníze na koupi velmi drahých léků. Z Flynne je lepší hráčka a přijme dobře placenou práci, která zahrnuje testování experimentálního zařízení, které pravděpodobně vůbec není hrou.

Flynne se ve VR simulované budoucnosti setkává s nejrůznějšími záhadnými postavami. Například s Wilfem Nethertonem (Gary Carr) a Aelitou (Charlotte Riley). A v každé další epizodě dostáváte odpověď na další kousek skládačky. Přestože je seriál opravdu složitý a má spoustu přesunů napříč časem, tak je vlastně docela snadné ho sledovat.

Médium zcela dominuje překvapivými momenty, které jsou chytře rozděleny a na konci každé epizody vedou k napínavému rozuzlení. Navíc se jedná o plnohodnotné epizody a každý díl vás nadchne. První epizoda je sice skvělá, ale minimálně do třetího dílu není úplně prostor na využití hereckého potenciálu v rámci obsazení, ale to je jen asi jediná výtka. Velice tu vyniká T’Nia Miller, kterou jste mohli vidět v novém seriálu Nadace.

Pokud máte pocit, že se Médium rozjíždí pomalu, vydržte. Zpočátku se to tak může zdát, ale každý díl je větší a velkolepější. Ale aby bylo jasno, tohle je seriál Chloë Grace Moretzové a bez jejího jedinečného talentu si ho nedokážu představit. Je to snad její nejlepší a nejzásadnější herecký koncert za dobu její kariéry. A tahle role jí sedla perfektně.

Výsledkem je precizní thriller, který si vzal na sebe sice náročné břímě, jenž ale proměnil v bohatý a chytrý mix Matrixu a Ready Player One. Okamžitě si vás podmaní a nepodobá se žádnému jinému seriálu, který by byl v posledních letech natočen. Médium je takový kyberpunk, který v podstatě znovuobjevuje tento žánr. Pokud toužíte sledovat seriózní a zcela uvěřitelné sci-fi, které se zároveň drží při zemi a nepodobá se ničemu, co jste doposud viděli, tak je tím správným řešením pro vás. A dovolím si soudit, že se stane jedním z nejdiskutovanějších nových seriálů letošního roku.