Recenze: Princezna a půl království je záchranou české televizní pohádky

Součástí probíhajících Vánoc je několik tradic, které se drží a zřejmě je nelze porušit, protože jsou zažité již dlouhá léta. Teď konkrétně není řeč o zvycích jako lití olova, pečení cukroví nebo házení botou, ale o televizi jako nedílné součásti Vánoc. Pustit si na Štědrý den Hřebejkovy Pelíšky, které právě televizní Vánoce učinily nestárnoucí klasikou, je skoro povinnost. To ale až poté, co zanadáváte na novou televizní pohádku. Letos se však tento scénář změnil.

Posledních několik let se bohužel stalo tradicí, že jsou nové české televizní pohádky příšerné, s tím bohužel nelze nic než souhlasit. Děje se tak, kdovíproč, zhruba poslední čtyři roky. Ohrané koncepty, příliš honosná a zbytečná výprava, otřesné herecké výkony, šílená triková postprodukce anebo režijně nezvládnuté pohádky tvůrců, od jakých byste to nečekali. Například tragická Slíbená princezna od režiséra Ivana Pokorného, která byla vnímána jako nejhorší televizní pohádkou posledních let, a hrozný Pravý rytíř Martina Dolenského nebo Kouzelník Žito Zdeňka Zelenky, novodobé dno české pohádky z loňského roku. Diskutovalo se tak vcelku živě o tom, jaká bude ta letošní štědrovečerní pohádka. Avizováno bylo vcelku málo, mělo se jednat o pohádku, která začíná tam, kde ostatní končí. V hlavních rolích se objevují Matouš Ruml a Eva Josefíková.

Princezna a půl království je pozoruhodným snímkem, i když nijak nepřekračuje hranice svého žánru. Vcelku pevně se v něm drží a užívá známých postav a jasně daných charakterů, které ale naopak od jejích předchůdců dál rozvíjí. Tématicky se pak vcelku nevšedně otírá o kult osobnosti, naznačuje rozkol mezi životem nižší a vyšší třídy a velmi nesugestivně se snaží naučit základům etikety. Vyniká primárně skvělou režií, kde režisér Karel Janák dokazuje svůj cit pro budování tragikomických situací. Činit tak může díky výbornému scénáři Petra Hudského, který byl sice avizován jako vtipný, což možná chvílemi je, spíše se ale dá označit za edukativní a primárně neobyčejný, hlavně s nebývale příjemným a svižným tempem.

Zatímco monotematické charaktery, výjevy a závěry zůstaly zachovány (sedlák vs. namyšlený princ – hádejte, kdo vyhraje), Hudskému se povedlo od toho odprostit a představit scénář, který mimo toho tématizuje několik soudobých jevů a dělá z nich téma hlavní. Tím se snaží právě cílové diváky – děti – pomocí pohádky přimět vnímat svět okolo sebe trochu jinýma očima než dosud. Scénář je plně funkční a škodí mu snad jenom to, že si pohádka jako žánr drží právě své dané charaktery, což se těžko mění, a druhak vcelku nelogická časová smyčka, kdy se sice spěchá, aby se zachránila princezna, ale vlastně to vypadá, jako by si postavy smyčku neuvědomovaly, když zbytečně zastavují na každém druhém kroku.

Třetí důležitou složkou snímku je kamera. Poprvé se k pohádce postavil známý kameraman Jan Šťastný, absolvent pražské FAMU, který je svojí prací vcelku specifický a vyniká zúčastněnou a živou kamerou, která je v pohádce vcelku nezvyk, naopak se spíše hodí pro soudobá a aktuálnější témata. To ostatně Šťastný potvrdil svojí prací na seriálech Okresní přebor, Lajna či ve filmu Domácí péče, za který byl nominován na Českého lva. Zatímco dosud byla zvyklostí spíše nepříliš dramatická kamera, která se drží od příběhu vcelku stranou, představil Jan Šťastný zcela nový pohled, kdy může být kamera i samotným tvůrcem děje a jedním z posuvníků divákova myšlení.

Herecky sází Janák na osvědčené tváře, se kterými už zpravidla spolupracoval na svých předchozích televizních pohádkách, jako Matouš Ruml, Eva Josefíková, Maroš Kramár či Veronika Freimanová. Novou tváří je však Jakub Prachař, který se vám zprvu zdá ve své roli naprosto otřesný a vůbec ne na svém místě, ale jak čas plyne a snímek postupně začíná odhalovat kult osobnosti jeho postavy, namyšleného prince, ukazuje se, že jeho přehrávání ve skutečnosti mělo svůj smysl a nebylo přehráváním hereckým, nicméně jakýmsi přetvařováním a přehráváním jeho postavy. Ve chvíli, kdy se tento fakt opodstatní, začíná divák na postavu nahlížet jinak a pokud mu doteď přišla nepříjemná, začíná se jí vcelku i bát. Tomu nahrává právě Šťastný svou skvělou kamerou, kdy jediného Prachaře snímá z podhledu, zatímco všechny ostatní pak v rovině očí nebo seshora.

Princezna a půl království představuje mnoho nového a svým námětem, kamerou a režií v žánru televizní pohádky vyniká. Ač se samozřejmě v jistých ohledech dívá zpátky do minulosti a občas kopíruje jisté motivy, přesto přináší něco, čím je bez nejmenšího problému sledovatelná jak malými diváky, tak těmi staršími. Objevuje Marka Ebena, který mimo to, že skoro hraje sám sebe v roli učitele etikety, jako mistra hereckého timingu. Nabízí také skvěle napsanou, zrežírovanou a zahranou tragikomickou scénu svatby v pojízdném kočáru, která je jedním z vrcholů české televizní pohádky posledních několika let.

Princezna a půl království
Česko, 2019, 92 min
Pohádka
Režie: Karel Janák
Scénář: Petr Hudský
Hrají: Matouš Ruml, Eva Josefíková, Marek Eben, Jakub Prachař, Maroš Kramák, Veronika Freimanová a další

PŘEHLED RECENZE
Jakub Kos
75 %
Předchozí článekNejlepší filmy, které o Vánocích hrají v televizi rok co rok
Další článekStar Wars: Vzestup Skywalkera: Soutěž o ceny
Jakub Kos
Student Katedry filmových studií FF UK. Pracuji pro filmové festivaly LFŠ Uherské Hradiště, MFF Juniorfest, MFDF Ji.hlava či QFF Mezipatra, dříve MFF Praha – Febiofest, Finále Plzeň, MKFF Ostrava Kamera Oko nebo Marienbad Film Festival. Pro ČSFD.cz jsem roky spravoval sekci tuzemské tvorby. Píšu pro NaFilmu a Kulturní magazín UNI, dříve Artikl. Spolupracuji s Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu a programem Ponrepo dětem. Zajímá mě současné (východo)evropské kino, česká kinematografie a studentská tvorba. Píšu prózu a poezii, fotím dokument, dál se zajímám o výtvarné umění, politiku, historii a ekologii.

150 KOMENTÁŘŮ

  1. To jako vážně? Záchrana? U abecedy od béčka jsem skončil až u písmene Q – horší už byl jen Gott se svojí slovenštinou.
    Jestli tohle je záchrana, je načase zrušit Českou televizi (a to nejen kvůli okrádání pracujících lidí pod taktovkou této banánové republiky svými reklamami)

    • Souhlas, ale jen s hodnocením pohádky. ČT bych přecejen nerušila.
      Čertí brko bylo ještě horší. To už spíš ten Čarovný kamínek. Ale stejně bych chtěla vědět, proč musí být program TV nabitý pohádkami asi 10 dní od rána až do večera.

  2. Na současné pohádky se nedá dívat.Postrádají poetiku,vystavěný příběh, hezkou češtinu,naopak nechybí vulgarismy, herecké projevy jsou příliš civilní, většinou nic nezachrání ani obsazení nějakého opravdu kvalitního herce nebo nákladná výprava. Obsazení princezen tristní,žádná z těch dívek nemá oduševnělost,jiskru a půvab Libušky Šafránkové a jí podobných. Člověk má pocit že si dotyčná odskočila ze supermarketu, kadeřnictví nebo jiné aktivity. Nedivím se divácké nespokojenosti.

  3. Lidé drazí, vždyť je to faj, že každý máme jiný názor. Jednomu se líbí a druhému zase ne. Osobně si myslím, že všechno chce svůj čas. Možná za rok za dva se na tuto pohádku budeme dívat jinak a možná se hláška o 30-ti Egonech ve stínu uchytí a stane se jednou z mnoha filmových hlášek, které máme tak rádi. Rozumím lidem, kteří vyrostli na starších pohádkách a jsou pro ně ty nej. Možná naše děti jednou v budoucnu budou zase vzpomínat i na Princeznu a půl království. Všem Vám přeji hodně hezkých televizních zážitků a aby jste si každý našel to svoje.

      • no nevím, náš 8 letý syn se s chutí opakovaně díval na Zemanovu Cestu do pravěku, ale nikdy se ani nedodíval na žádnou moderní pohádku. Nevím, na jakou cílovou skupinu chtějí mířit, 6-10 leté děti těm intelektuálním zápletkám nerozumí viz ekologický Čarovný kamínek a starší 10-15 let už pohádky nezajímají, mají filmy a seriály od Marvelu, chtějí akci a superhrdiny. Takže moderní pohádky z produkce CT jsou podle mne už jen pro kritiky (a pro vykázání jiné činnosti než většinou propagandistické pubicistiky)

  4. Na rozdíl od Kouzelníka Žita a Čertího brka jsme cekem bez problémů dokoukali do konce. Samozřejmě je hodně lepších pohádek, ale konečně tam někdo pořád nešišlal, nepotvořil. Párkrát jsme se i zasmáli, takže to bylo oproti dřívějším rokům mnohem lepší :-).

  5. byla to velmi hezká pohádka. a vzkaz těm co to kritizují: když to kritizujete, tak si zkuste natočit lepší pohádku sami. Věřím, že ten výsledek by byla pěkná „sračka“!!!

  6. byla to velmi hezká pohádka. a vzkaz těm co to kritizují: když to kritizujete, tak si zkuste natočit lepší pohádku sami. Věřím, že ten výsledek by byla pěkná „sračka“!!!

  7. Pohádka nádherná,něco jiného než klasické,kdy Honza nebo kdo zabije draka. Marek Eben pohádku naprosto oživil svými replikami ,byla to naprosto skvělá volba. Naproti tomu čertí brko-vypla jsem po 10 minutách.

  8. Děs a Běs. Scénář katastrofický, nudný předvídatelný děj, a prý vtipné repliky (královského ceremoniáře nebo co to bylo). Hudba směšná odrhovačka. Lokace vskutku pohádkové (z Hradce nad Moravicí za 10 vteřin u kostela v Sudicích (kde vítači stáli na náhrobcích – nevkusné) a ještě vzali s kočárem zatáčku ve Znojmě. Kostýmy půjčené z třetí ruky. Žádná poctivá práce, dotažené detaily, logika. Brrrrrr…

  9. Čertí brko????????,atentát na pohádku,toto už není možné i takový TOP HEREC jako je bezesporu pan Vetchý se propůjčí do takové debility,ach jo.

    • A mě se líbí obě pohádky. Jak zde někdo napsal, každá pohádka i film dozraji a myslím, že obojí brzy budeme rádi sledovat nejen o Vánocích. A ČT děkuji za kvalitní pořady. Mimo ČT téměř jiné programy ani nesleduji. Jen tak dál.

  10. Pohádka byla fajn a ráda si ji kdykoliv znovu pustím. A pokud jde o zdejší diskuzi je velice úsměvné, kolik lidí přepnulo zrovna přesně po těch nesnesitelných „20ti minutách“. Docela by mě zajímalo, zda se tu skutečně sešlo tolik zoufalců bez fantazie, kteří sice nejsou schopní vymyslet a formulovat vlastní názor, ale přesto mají tak nutkavou potřebu kolem sebe plivat zlobu, že jsou nuceni tupě opisovat předchozí komentář(e). Nebo jestli jde pořád jen o toho jednoho (maximálně několik) závistivých ubožáků, co si léčí komplexy ze svých vlastních zpackaných vánoc (a životů) tím, že pod stále novými a novými nicky haní něco, co jejich šťastnějším spoluobčanům přináší radost. Vidím to tak padesát na padesát s mírnou převahou druhé možnosti, protože kromě „20ti minut“ se tu až podezřela často opakují i další zcela stejně formulované urážky a nenávistné výkřiky (často i s těmi stejnými chybami či překlepy a podobnými nicky).

  11. jestli chcete něco na úrovni tak si přepněte na čt 2 na zasedání poslanecké sněmovny to je výborně placená katastrofa…..

  12. Pohádka nebyla špatná, prachař si to užíval, co jsem si ale neužil já, tak to byly detaily jako páskou zadělaná elektrika resp vypínač osvětlení v hospůdce, rozdělaná novodobá střecha této hospůdky atd.
    Krásná pohádka je do detailu promyšlená, tady ten detail chyběl, jinak to bylo OK 🙂

  13. Za mne to byla pohádka mimořádně špatná. Za prvé v ní byl humor příliš přímočarý až primitivní. Moc se mi nepoznávala k žánru kamera, ale úplně nejslabším prvkem byla hudba. Ta se omezila.na několik sobě velmi podobných motivů stylem umca umca a v režimu ano-ne. Práce s hudbou ve scenach neexistuje. Příběh nezáživný.
    Málokdy se mi něco tak nelíbí, jako právě tohle.

    • Čerti brko mi přišlo proti tomuto jako úplně skvělý počin. Přinejmenším to lze nazvat filmem 🙂

      • Čertí brko skvělý počin, máte pravdu. Ale je to film pro přemýšlivé, což minimálně třetina lidí u nás není. Co se týká Princezny a půl království – nemohu posoudit, pohádka běžela více méně jako kulisa při rozdílení dárků, tak možná příště.

  14. kdyby se to netáááhlo 1,5h !!! , ale třeba jen 1h tak by to mohlo mít i ten spád … , poslední TOP pohádka „Tajemství staré bambitky“ 2011

  15. Moc krásná pohádka, povedená, také vtipně napsaná. Herecké obsazení výborné. Nespokojencům doporučuji nějaký ten horor či triller, těch se taky natáčí dost. Z mých známých se pohádka líbila snad všem !
    Jana

  16. Mně se pohádka líbila moc.
    Chtěla bych vidět ty všeuměly, kteří stále jen kritizují, jak jsou pohádky horší a horší a strašné a já nevím co ještě….jak by oni sami natočili cokoli…možná tak domácí video z oslavy své hluché babičky.
    Pokud se jim to nelíbí, dobře.. Máme přeci spoustu jiných televizních stanic, kam se mohlo přepnout!
    Tohle byla hezká, neokoukaná pohádka. A ti, kterým se líbila, se na ní jistě podívají příště znovu.

  17. Mě se to moc líbilo, dobrý nápad a vtipné scény a vzdělávací okénka, ale chápu, že některým Egonům se to holt líbit nebude ?

  18. Po dlouhé době nadprůměrná pohádka. Těm co se nelíbila mohu jen poradit aby příště přepli na Novu, Primu nebo nejlépe na Barandov.

  19. Za mne velká pochvala tvůrcům pohádky i hercům. Ta je především pro děti a ty v tom měli jasno. Když se pohádka zhodnotí jako celek, tak se tvůrcům velice hezky podařilo zpracovat 100 krát omleté téma, jak “hloupý“ Honza získal princeznu. Ti, co tady blijí jsou banda idiotů, kteří nebudou spokojeni nikdy. ČT v posledních letech točila opravdové sračky, ale tohle je jinde. V pohodě koukatelné a ano byly tam lepší herecké výkony, než ten od M.Ebena, ale ta role byla tak trochu zaprděná. Za mne rozhodně palec nahoru.

  20. S manželkou jsme se dívali až do konce. Mělo to dobrý spád, za polovinou už to bylo jako detektivka a nešlo se nedodívat. Pěkná práce všech herců a tvůrců, Skoro tak dobrá pohádka jako Anděl páně. Díky a na ty negativní ohlasy nereagujte, zdají se mi, že jde o tupce.

  21. Já bych řekla nejlepší ze špatných pohádek poslední doby. Celkem se na to dalo koukat. Nejsem žádný módní kritik, ale kostýmy princezny a královny byly otřesné. Jako nejhorší kýče z vietnamské tržnice.

  22. Ono zavděčit se všem v dnešní době je asi věc scela nemožná. Taky jsem zprvopočátku bral tuto pohádku se smýšenými pocity ale potom se to podle mne scela zdárně rozběhlo. Příště se na tuto pohádku rád podívám.

  23. „Pohádka nabízí také skvěle napsanou, zrežírovanou a zahranou tragikomickou scénu svatby v pojízdném kočáru, která je jedním z vrcholů české televizní pohádky posledních několika let.“
    Jestli je do sebe zaháknutý Prachař s Myšičkou v kočáře vrchol televizní pohádky, tak se nedivme, jakou úroveň ty pohádky mají.

  24. Hezká pohádka, je pravda že po loňské pohádce kouzelník žito s kadeřávkou byla laťka dost nízko. To bylo něco hroznýho. Nejlepší jsou stejně láska rohatá a anděl páně. Těším se na dnešní a uvidíme.

  25. ti co vypnuli po 10 minutách udělali chybu konečně pohádka která se mi líbila a ještě jsem se zasmála,děkuji hercům a těm dalším,režie,scénaristi atd

  26. Obsazeni této pohádky sluníčkářskou komediantskou bandou je neskutečné. Stačí nadávat na prezidenta a premiéra a pro ČT09 je každá nula hned celebritou.

  27. Pohádka je hezká, zajímavá. Výprava, krásná, příběh o tom,co bylo potom.. je naopak zajímavý, Je to podáno velmi realisticky.. hlavně to první společné stolování, velmi humorné a reálné- přeci kde by se Honza naučil stolovat. Zajímalo by mne co by natočili ti, co tak kritizují. Lonská pohádka Žito, fakt hrozná,
    Simona-dětská sestra 58 let

    • Sice jsem to už napsal na jiném místě, ale myslím, že sem se to také hodí…

      Tak mne napadá: Kdybys šel od zubaře a kňučel, že ti nejen nespravil bolavý zub, ale provrtal ti ho až na kost, navíc vyrval dva sousední zdravé a k tomu roztrhl hubu, co bys řekl sousedovi, který by se tě zeptal:
      A kolik jsi těch zubů spravil ty, chytráku?

  28. Hezká zápletka, pak se ale příběh začal táhnout a rozuzlení bylo bohužel ubohé. Škoda promarněné šance. Sledoval jsem dnes pohádku princezna a písař, kterou jsem pokládal při uvedení za nepříliš povedenou, ale proti tomuhle rozdíl třídy. Přitom ve Dvanácti měsíčcích Janák ukázal, že dokáže naočit dobrou pohádku, ale tady by měl zajít od střižny a o třetinu zkrátit.

  29. S pohádkou velká spokojenost. Po mnoha letech jsme štědrovečerní novinku ČT nejen dokázali dokoukat, ale už nyní mohu říct, že se na pohádku určitě někdy podíváme i při její repríze.
    Pokud jsou Tři oříšky či S čerty nejsou žerty za 100%, pak pro tu letošní by 70% mělo odpovídat.
    Mnoho zdejších opovržlivých komentářů považuji za důkaz zpitomnění části spoluobčanů v důsledku přemíry sledování monitorů mobilních telefonů.

  30. Tato „pohádka“ opravdu nevybočila z odpadu tvorby po roce 2000. Bylo to jasné hned od počátečních scén, ale po zaslechnutí slov hlavního hrdiny – Já stejně nemám rád tyhle opičárny – byla u nás nemilosrdně přepnuta. Udivuje mě, že může někdo z diskutujících považovat za odborníka studenta fotografické a filmové tvorby, který zatím nic nepředvedl. Za odborníkem by měla být vidět nějaká činnost.
    Pohádka byla takovým xtým kameňákem.

  31. Nebyla spatna, i kdyz na muj vkus byla misty trochu utahana, treba cesta do Egonova kralovstvi, kdy zjistujeme, ze Egon je vazne vemeno jak stehno, klidne mohla byt polovicni. Kdyby pohadka byla o takovych 10-15 minut kratsi, myslim, ze by to vubec nevadilo.

  32. Kdyby se většina kritizujících alespoň naučila psát správně česky … ne pohádky, ale na sebe zkuste podívat kritickým okem

  33. Pohádka byla milá, vtipná, dobře zahraná všemi hlavními aktéry, prostě pravé štědrovečerní pokoukání. A kdo tvrdí opak, měl by se nad sebou zamyslet.

  34. Pohádka průměrná, dobře zahraná M.Rumlem i E.Josefíkovou, jinak poněkud bez nápadu a invence. Příběh byl dost povrchní, nezpracovaný do hloubky a opravdově. Oceňuji ale, že děj byl hraný a bez technických efektů. Ostatní herci mě nepřesvědčili – M. Kramár, V. Freimanová ani M. Eben.

  35. Po delší době normální pohádka. Líbí se mi, když má děj spád. Kdo hodnotí pohádku po dvaceti minutách, tak asi rád a často nadává. Souhlasím, že se nemusí líbit, ale po 20 minutách, to spíš ukazuje na nějaký komplex. Když vše zkritizuji, sám budu vypadat lépe 🙂

  36. Já si myslím, že tato pohádka byla celkově povedená, i našim dětem se moc líbila.Bylo by dobré, aby ten kdo sem něco píše, se nejprve zamyslel, než tak učiní zda se mu v životě něco podařilo,nebo zda tak činí jenom z recese nebo dokonce ze zlé vůle.

      • Byl tam podle mě dost, ale tak, že pobavil, já jsem se i kvůli tomu dost zasmál. A šlo to našroubovat na obě znesvářené strany. Organizovaná červená mávátka, kult osobnosti atd… za mě pohádka přímo výborná.

  37. Nikdy v životě bych nenechala svou dceru dívat na pohádku ČT aspoň z posledních let. Pohádky jsou už doslova propleteny do sebe, že už nevím, jak se která jmenuje. Včera jsem ji pustila Nekonečný příběh a viděla jsem šťastné oči. Kdyby jste ty peníze radši dali na dětskou charitu, to by byl aspoň počin,

    • Z posledních 3 let se mi líbili Čertoviny, O zakletém králi a odvážném Martinovi (Slovensko), Pravý rytíř, Nejlepší přítel, ostatní tvorba z posledních tří let spíše katastrofa, ať už obsazením nebo dějem……zvláště Kouzelník žito, Když draka bolí hlava, Princezna a půl království, Slíbená princezna, Zázračný nos.

    • Nejlépe když dceři pustíte Ordinaci na Nově nebo Soukupa na Barandově :). Nebyla to top pohádka, ale neurazila a potěšila. A netočit pohádky a dát peníze na charitu? Kdo by je dal? Producent? Vám asi jeb.o .

  38. Jsem asi rozmazlená starýma a krásnýma pohádkama. Zase další z mnoha pohádek natočených, kterou už nikdy nemusim vidět.

    • Máme tu nové pohádkové dno. Kouzelný kamínek. To se nedá ani dokoukat. Kdo to točí takové pohádky? Jasně, že to není jednoduché. Ale radši než tohle, tak to nic netocte ;(

  39. pohádka byla vtipná a komu se nelíbila tak se nemusel koukat,když si vzpomenu na kouzelníka Žita tak tahle byla opravdu fajn

  40. Pohádku jsem shlédla celou , jelikož Marek Eben je moje srdeční záležitost…Bohužel už minimálně od poloviny jsem usilovně hledala důvod, proč se k něčemu takovému propůjčil. Nenašla. Pohádka byla dle mého naprosto bez nápadu , bez vtipu , zápletky umělé , postrádající myšlenku. O to víc mě dneska překvapila pozitivní kritika odborníka…Ještěže děti jsou už odrostlé.

    • Marek Eben hrál-nehrál-ubohý.Mne připomínal kocoura v botách.Kvůli němu jsem musela přepnut.Celkově pohádka nestala za nic moc. jsem už v důchodu a za mých mladých let a dob mých dětí ty pohádky byly úžasné.Ty dnešní nejsou ke koukání.Většinou opakují ty staré-pěkné natočené před rokem 89.

  41. Opravdu – když to napíšu velmi slušně : tak se na to nedalo koukat a po 20 minutách přepnout na jiný kanál………

  42. Vydržel jsem 20 minut – nuda,nuda a zase nuda. Dnes jsem četl asi 4 recenze a všude píšou jak se tato pohádka povedla. No zajímalo by mě kolik ti kritici dostali zaplaceno??

  43. ztrata casu kravina stupidni pribeh vetcina postav jsou mentalove vubec to neni vtipny a zabavny vsichni se chovaji jako debilove. At uz radci netoci zadne pohadky umela telenovela.

  44. šílená pohádka,šílená výprava,šílený kritik,…………………Výzvy Seznamu pozvali filmového kritika a publicistu Kamila Filu.,,,,,,,,,,,,,,,,,,tento kritik je ale kus howada,

  45. šílená pohádka,šílená výprava,šílený kritik,…………………Výzvy Seznamu pozvali filmového kritika a publicistu Kamila Filu.,,,,,,,,,,,,,,,,,,tento kritik je ale kus howada,

  46. Je to jedna z nejhorších pohádek posledních let, styděl bych se být autorem. Slabý příběh, nelogické situace a naprosto nezajímavé provedení bez invence. Ještě štěstí, že máme tolik jiných, krásných pohádek…Jan Nehoda.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno