Recenze: Ledové království II – Povedené pokračování oblíbené pohádky

Před šesti lety začala éra jednoho velkého hitu. Studio Disney uvedlo do kin animák Ledové království, který si rychle získal srdce řady z nás, dětí i dospělých. Od té doby plní nejen obrazovky, ale i spoustu regálů v různých obchodech. Jména dvou princezen, sněhuláka, horala a soba jsou skloňována všude možně a není tedy divu, že pokračování bylo vyhlíženo s napětím a dlouho dopředu.

V prvním Ledovém království jsme zjistili, že princezna Elsa disponuje velice silnou kouzelnou mocí. Odkud se ale vzala? Proč ji má zrovna Elsa? Odpověď možná najde, bude-li následovat hlas, který slýchá odkudsi z dáli. A tak se všichni – Elsa, Anna, Olaf, Kristoff a Sven opět vydávají na dobrodružnou cestu, na jejímž konci může být spása i zkáza Arendellu.

Zdařilé a úspěšné první díly si na sebe vždycky ušijí bič. Kasovní úspěch a dobré ohlasy pochopitelně vedou k tomu, že dříve či později je naplánován díl další. Diváci se těší, vždyť se jim ten první film přece tak líbil. Ale až na minimum výjimek zůstane pokračování ve stínu původního filmu. Nejinak je tomu bohužel i u Ledového království.

Druhý díl se drží předem vyjetých kolejí a vzorů vyzkoušených a ověřených tím prvním. Zase je v jedné z hlavních rolí Elsina síla, ve hře osud celého království a celá parta se vydává za dobrodružstvím a směrem za záchranou (snad). Nicméně tvůrcům se v tomhle schématu podařilo vymyslet celkem originální příběh a motiv, který, ač je možná troch předvídatelný, není ohraný a nenudí.

Nenudí rozhodně ani postavy, které jsme si zamilovali už před šesti lety. Ačkoli jsou o něco starší a trochu se změnily, pořád si zachovávají svoje rysy. Opět se dočkáme spousty vtípků, škádlení, sesterské lásky, místy trochu neohrabaného chování a spousty dalšího.

A samozřejmě by to nebylo Ledové království bez spousty chytlavých melodií, fajn textů a zkrátka soundtracku, který možná chvíli nedostanete z hlavy. Není to soundtrack jednoho velkého hitu, zato spíš řady rovnocenně dobrých a příjemných na poslech (minimálně v originální verzi, ale nepochybuji, že česká je také zdařilá).

Vzhledem k tomu, že jde o film prověřeného studia, které se v animaci vyzná, tak právě ohledně kvality animace snad nikdy žádné pochybnosti neexistovaly a vyzdvihovat či chválit ji, je už ohraná (byť pravdivá) písnička. V Ledovém království ale kromě špičkové animace funguje skvěle i hra s barvami. Ty nejen často v pozadí dokreslují a specificky doprovázejí jednotlivé postavy, ale fungují i jako dobrý vyprávěcí prvek a obohacují celý příběh.

Jak je tomu skoro pravidlem u pokračování, druhé Ledové království na skvělý první díl nemá. Nicméně přes všechny jeho nedostatky jde o poměrně zdařilé pokračování, za které by se první díl rozhodně nemusel stydět. Dějově se drží určitých jistot a ověřených vzorů, ale i v nich se mu daří najít nový pohled a odlišný motiv. Písničky jsou chytlavé, dobře poslouchatelné s povedenými texty (minimálně v originální verzi). Celkově nejde o příliš výjimečný počin, srovnávání s prvním dílem mu určitě nesluší, ale na druhou stranu, když se vezme sám o sobě, pořád jde o příjemnou oddychovou podívanou a fajn způsob jak strávit necelé dvě hodiny.

Ledové království II / Frozen II
USA, 2019, 103 min
Animovaný / Muzikál / Fantasy / Dobrodružný / Komedie / Rodinný