Oldřich Kubišta: Chci nabídnout nejlepší místo pro sledování filmů

Přečtěte si

Svatební filmy, ve kterých se něco zvrtlo

Svatba by měla být jedním z nejšťastnějších dnů, ať už pro nevěstu nebo pro ženicha, ne vždycky ale jde...

A Hidden Life: Hrůzy 2. světové války z trochu jiné perspektivy

Válečné příběhy dle skutečných událostí jsou v neustávající módě. Ať už v podobě knižní, či filmové. Proto není divu,...

Na co vyrazit v srpnu do kina?

Druhý měsíc letních prázdnin bude v kinech plno. Fanoušci Rychle a zběsile se dočkají chlapáckého spin-offu, svou novinku představí...

Autor

Martin Pevný
Martin Pevný
šédredaktor

Vyzpovídali jsme Oldřicha Kubištu, který řídí Cinema City pro Českou republiku a Slovensko. Co všechno nám prozradil a co se vůbec chystá do budoucna? Přečtěte si exkluzivní rozhovor pro NaFilmu.cz.

Co Vás na této práci nejvíce baví? A jak jste se k ní vůbec dostal?

Na této práci mne nejvíce baví kooperace s lidmi a její různorodost. Samozřejmě jsem také velkým fandou filmů. Například filmy Christophera Nolana jsou pro mne vždy svátkem. Ve společnosti jsem začínal úplnou náhodou při studiích jako brigádník. Po studiu jsem pracoval jako hlavní manažer jednoho z prvních multikin Galaxie a následně jsem se podílel na rozvoji Cinema City v ČR až do současného stavu.

Kolik nových multiplexů plánujete v rámci sítě Cinema City pro ČR do roku 2020 a případně ve kterých městech?

Český trh multikin je již poměrně saturovaný a není tu mnoho prostoru na otevírání nových pořádných multikin, ale několik let jsme intenzivně pracovali na projektu největšího kina v ČR v Brně, které by si podobný projekt zasloužilo. Nakonec jsme však byli nuceni z projektu po vzájemné shodě s developerem odstoupit z důvodu pro nás neakceptovatelných omezení a změn v projektu. Nyní se soustředíme na neustálé zlepšování našich stávajících multikin mimo jiné také v Brně.

Jakým směrem se Cinema City ubírá a v čem chce vynikat oproti konkurenci?

Naší vizí je být vždy nejlepším místem pro sledování filmů. Zakládáme si zejména na kvalitních zákaznických službách na nejvyšší úrovni a neustálém investování do našich kin ve formě zlepšování projekčních technologií, představování nových technologií jako například 4DX nebo ScreenX, rekonstrukcích interiérů nebo pravidelných výměn sedaček.

Cinema City Chodov je zatím například jediný multiplex v ČR, který disponuje laserovými projektory, a to na všech 18 sálech!

Diváci u nás také vždy mají na výběr z řady způsobů, jak filmy zhlédnout. Mohou si vybrat mezi 2D, 3D, 4DX, IMAX, Dolby Atmos nebo VIP sály, z nichž většinu naše konkurence vůbec nenabízí.

Když porovnáme aktuální stav ČR, SR a zbytek Evropy, jak si vede Cinema City?

Cinema City v ČR si vede velmi dobře a má stále obrovský potenciál v růstu. Tzv. ukazatel per capita v ČR (počet návštěv každého obyvatele v kině za rok) je stále daleko za některými zeměmi západní Evropy. V Čechách to bylo 1.5 v minulém roce, ale například ve Francii 3.1.

Díky silným českým filmů, jako například Ženy v běhu, český trh a s ním i Cinema City rostly meziročně v prvním pololetí přes 10 %, ale trh v západní Evropě a USA zaznamenal dokonce pokles z důvodu načasování premiér nejočekávanějších filmů na druhou polovinu roku s poslední epizodou Hvězdných válek v závěru roku.

V nedávné době jste spustili responzivní mobilní šablonu stránek Cinema City. Proč to trvalo v dnešní době až tak dlouho?

Nejednalo se jen o překlopení webu do nového designu. Společně s tím jsme spustili nové funkce a produkty pro naše zákazníky. Představili jsme nový osobní účet My Cinema City, který přináší spoustu výhod, zrychlili jsme platby online, atd. Programovalo se tedy hodně na pozadí, tzv. to co není vidět, abychom si připravili platformu, na které budeme moct přidávat a přidávat další praktické funkce pro uživatele. V blízké době se tedy můžou zákazníci těšit třeba na možnost rušení vstupenek, uplatnění E-club bodu, nakupování dárkových poukázek a to všechno online.

Připravují se nějaké nové formáty nebo nějaké inovace, které by mohly potěšit a zaujmout, ať už stávající či nové návštěvníky?

Jistě, plánujeme rozšiřování laserových projektorů nebo zvukových sytému Dolby Atmos do dalších kin. Jedná se o nové technologii ScreenX. Snahou je také otevřít další sál IMAX nebo sály VIP.

Oldřich Kubišta, Director Of Operations Cinema City

Můžete nám říci něco k digitalizaci kina?

Digitalizace projekce kina s sebou přinesla řadu výhod nejen pro provozovatele, ale zejména pro návštěvníky. Jako jeden z hlavních přínosů vidím možnost značné variability ve filmové nabídce, možnost projekce nejžádanějších filmů na více sálech najednou, kopie nebo možnost provádět naprosto flexibilní úpravy programu dle aktuální poptávky ze strany diváků.

Dvanáct let jste pracoval na pozici Director Of Operations ve společnosti Cinema City pro Českou republiku a Slovensko a nyní díky úspěchům přecházíte do Polska. Můžete nám sdělit své dojmy? Přece jen se budete potýkat s cizím jazykem, jinou kulturou. Co z toho bude pro Vás největší výzva?

Jako jednou z příprav na práci v nové zemi jsem začal se studiem polského jazyka, a už vím, jak se cítí někdo, kdo studuje češtinu. Jazyk je též plný výjimek a složitých pravidel, které není jednoduché si osvojit, pokud člověk chce mluvit gramaticky správně.

V Polsku jsem již strávil nějaký čas a země je to rozhodně zajímavá. V řadě věcí je dost vepředu. Například dálniční síť se tu rozhodně více přibližuje západní Evropě na rozdíl od pověstných parkovišť a tankodromů spojujících největší města v ČR. Líbí se mi také hustá síť cyklostezek ve Varšavě včetně centra, na kterých lze denně vidět řadu i starších lidí, jak šlapou třeba do práce nebo za zábavou. Skoro jako v Amsterodamu.

Zaujala mne tu též forma a rozměr marketingových kampaní na filmy. Kampaně jsou opravdu masivní a obsahují řadu zajímavých kreativních nápadů.

Hlavní výzvou bude především velikost trhu i firmy, která je v porovnání s ČR několikanásobná. Bohužel se zde tedy nebudu moci věnovat nějakým záležitostem spojeným s provozem multikin do takového detailu jako v Čechách a budu se muset v mnohem větší míře spoléhat na delegování pravomocí.

Můžete popsat, jaké nejdůležitější změny jste již v rámci Cinema City uskutečnil?

Za tu dobu bylo důležitých změn samozřejmě řada. Hlavní změnou byl přechod od v podstatě rodinné firmy do mezinárodní korporace, která je dnes druhá největší na světě. Tento přechod si vyžádal obrovské změny v organizační kultuře, nastavení vnitřních procesů a způsobu řízení obecně.

Mezi další změny lze počítat digitalizaci multikin včetně IMAX nebo převzetí 11 kin Palace Cinemas v roce 2011, jejichž management jsme kompletně změnili během několika měsíců. Zde se kultury obou společností a přístup k byznysu podstatně odlišovaly a celou organizační strukturu bylo třeba v podstatě vybudovat od základů znovu, což při pohlcení sítě, která byla v té době dvakrát větší, zabralo nějaký čas a obrovské nasazení našeho do té doby semknutého malého týmu. Palace Cinemas si zakládali zejména na politice slev a rozdávání zdarma čehokoliv, co by nalákalo diváky do kin. Objektivně je toto cesta do pekel a není tajemstvím, že některé obchodní řetězce dnes těžko hledají cestu, jak se z této sestupné spirály slev vymanit. Naopak téměř vůbec neinvestovali zpět do zařízení svých provozů, takže trvalo nějakou dobou kina dostat na úroveň standardů Cinema City.

Dále pak se jednalo o postupné zavádění řady diváckých služeb a vylepšení, jako například automaty na vstupenky, atd.

Nejste trochu skeptický ohledně budoucnosti kinoprůmyslu? Přece jen se raketově rozrůstají streamovací služby (Netflix, HBO Go, Hulu, Amazon Prime) a mnoho dalších se připravuje.

Naopak, jsem přesvědčen, a vývoj návštěvnosti multikin v posledních letech mi dává zapravdu, že i přes další novinky v domácí zábavě budou lidé stále hledat možnost jít se pobavit ven mimo svůj domov. Nepředpokládám, že by kluci najednou začali zvát holky na první rande domů na film na Netflixu.

V minulosti se periodicky objevovaly katastrofální scénáře s nástupem televizorů, barevných televizorů, videí, DVD, levných příbalových DVD, streamovacích služeb, ale kina jsou stále plná diváků. Samozřejmě, že kina za tu dobu prošla také signifikantními změnami, ale jsem přesvědčen, že kina, která divákům nabízejí široký výběr představení, formátů jako IMAX nebo 4DX, časů díky přiměřenému počtu sálů a kvalitní nabídku doplňkových produktů, dokáží dlouhodobě zdatně konkurovat nejnovějším trendům v domácí zábavě.

Kdo po Vás převezme „štafetu“ v rámci sítě Cinema City pro ČR a SR?

Přijde po mě kolega Tomer Keren Zvi, který posledních šest let působil na pozici ředitele provozu v Polsku. Jedná se o velmi zkušeného izraelského manažera, a tak jsem přesvědčen, že ČR bude v těch nejlepších rukách.

Máte nějaké sny, které si chcete v nejbližších letech splnit?

V rovině profesní chci samozřejmě dále profesně růst, posunout nově svěřené teritorium dále a rozvíjet po stránce velikosti sítě i po stránce úrovně poskytovaných služeb. Na tomto dalším úspěšném působení bych rád dále stavěl a využil mezinárodní zkušenosti v dalších pozicích v rámci mezinárodních struktur Cinema City.

Na osobní úrovni bych určitě byl rád, aby moje rodina zůstala zdravá a aby můj starší syn dobře studoval a dostal se v následujících letech na kvalitní univerzitu dle svých preferencí.

Z kategorie úplných snů bych si přál, aby se opět dali dohromady Roger Waters s Davidem Gilmourem a natočili ještě jedno pořádné album Pink Floyd, a pak vyrazili na turné se zastávkou v Praze nebo jinde v mém dosahu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Čtěte také