Recenze: Podfukářky (2019) – Nenáročná komedie, která ničím nepřekvapí

Anne Hathaway a Rebel Wilson se představují v nové letní komedii Podfukářky. Ukázky se snažily lákat na vtipnou, byť třeba nenáročnou podívanou v čele s oblíbenými herečkami. Čeho jsme se nakonec dočkali?

Když dva dělají to samé, není to nikdy to samé. Josephine (Anne Hathaway) a Penny (Rebel Wilson) se obě živí různými podvody. Ale zatímco Josephine je ve svém oboru takřka profesionál a sází na šarm a distinguované vystupování, Penny je stále poněkud amatér a navíc dost neohrabaná.

Když se tyhle dvě dámy setkají, může to skončit dvojím způsobem. Buď se s vidinou lepších výsledků a vyšších výdělků spojí, nebo se rozhodnou soupeřit a dokázat si, která je vlastně ta lepší.

Už od prvních momentů (a možná ještě před nimi v různém promo materiálu) se film profiluje jako nenáročná letní oddychovka, nemá vyšší ambice. Naštěstí. Jako jednohubka, pokud máte rádi prvoplánový humor a chcete na několik desítek minut vypnout, asi poslouží docela dobře. To je ale všechno. Snímek není vůbec ničím zajímavý a s největší pravděpodobností si jej nebudete po nějaké době ani nějak výrazně pamatovat. Při nejlepším jde o dalšího zástupce kategorie „neurazí, nenadchne“.

Co mi přišlo velmi povedené, byly úvodní titulky. Graficky jednoduché a (možná proto) efektní. Ale je trochu škoda, že když se na ně divák pozorně soustředí, vlastně mu prozradí notnou část děje. V dějové lince se najde pár fajn momentů, které třeba i překvapí, ať už podstatou nebo provedením, ale většinou jde spíše o maličkosti, které celkový koncept nijak neposouvají. Mimo to se ale jedná o celkem klasický příběh, ve kterém i když divák možná neodhadne hned rozuzlení nebo jednotlivé části, tak ho ale vlastně neudiví, když přijdou, chybí jakýkoliv „wow“ moment.

Ani herecky nejde o nic výjimečného. Rebel Wilson se asi tohoto typu rolí snadno nezbaví. Anne Hathaway ničím nepřekvapí, ti, co ji milují, tak ji budou milovat i tady, pokud jste ji neměli rádi doposud, tak tenhle film vám názor k lepšímu nejspíš nezmění (spíš má šanci vás utvrdit v antipatiích). Ve filmu ale zvládala obdivuhodně pracovat s hlasem a střídat různé (více či méně uvěřitelné) přízvuky.

Snaha nalákat diváky do kina končí u těchto komedií často tím, že velká část vtipných scén je použita už v upoutávkách. Podfukářky bohužel nejsou výjimkou. Jinak se ale dá říct, že film si na nic nehraje. Od začátku se tváři jako nenáročná letní komedie, kterou vlastně je. Dalo by se určitě polemizovat o vtipnosti jednotlivých hlášek a scén, ale ve výsledku lze počin s celkem čistým svědomím zařadit do kategorie „neurazí, nenadchne“ (a pravděpodobně se rychle vytratí z paměti). Pokud jste fanoušky poměrně prvoplánového humoru a chcete si u filmu hlavně odpočinout, mohly by se vám Podfukářky líbit. Za mě to ale velká sláva nebyla.

• Podfukářky / The Hustle
  • Komedie
  • USA, 2019, 94 minut