UKONČENO: Vyhrajte cestu na filmový festival do Cannes

Přečtěte si

Konec Spider-Mana, název 25. bondovky a zelená pro Matrix 4

V týdnu se děly zajímavé věci. Marvel se nedokázal dohodnout se Sony ohledně budoucnosti Spider-Mana, byl oznámen název další...

Tenkrát v Hollywoodu: Rozbor hravého a sofistikovaného Tarantina v životní formě

Tarantino je výrazný a sebejistý, ale i lehce kontroverzní tvůrce, přinejmenším co se politické nekorektnosti a užívání násilí jako...

Underwater: Podmořské běsnění monster s Kristen Stewart

Režisér William Eubank (Ztracen ve vesmíru, Signál z neznáma) se znovu pouští do žánru sci-fi ve snímku Underwater. Trailer...

Autor

Filmoví fanoušci mohou již po třetí navštívit Mezinárodní filmový festival v Cannes. Soutěžte společně s námi.

Program Kreativní Evropa letos v lednu již po třetí vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset vylosovaných účastníků soutěže vyhraje cestu na Mezinárodní filmový festival v Cannes, který patří mezi nejprestižnější filmové festivaly na světě. Festival se koná v květnu 2019 a pořadatel soutěže hradí výhercům ubytování i cestu.

Loňského, druhého ročníku soutěže, se zúčastnilo celkem 11 455 milovníků filmů z celé Evropy, kteří odpovídali na otázky týkající se evropského filmu. Z toho 2 881 kandidátů dosáhlo plného počtu bodů. A mezi deseti vítězi byl, stejně jako v prvním ročníku soutěže, zástupce z České republiky. “Jsem z Prahy, je mi 27 let a pracuji jako freelancer v oblasti marketingu na internetu. Jsem velký fanoušek filmů, často chodím do kina a rád jezdím také na filmové festivaly,” říká český výherce, pan Vojtěch R.

Soutěž #euFilmContest potrvá do 19. března 2019 a účastníci v ní mají odpovědět na 18 otázek týkajících se filmů podpořených programem Kreativní Evropa MEDIA. Za každou správnou odpověď získají jeden bod, bod navíc pak mohou získat také za sledování facebookové nebo twitterové stránky programu Kreativní Evropa MEDIA. Zúčastnit se mohou soutěžící starší 18 let.

Kreativní Evropa MEDIA je program Evropské unie na podporu evropského audiovizuálního průmyslu, existující od roku 1991. Každý rok podpoří kolem 2 000 projektů, včetně filmů, TV seriálů, videoher, vzdělávacích programů, kin a mnoha dalších. V České republice vzniká s podporou KE MEDIA řada českých filmů, letos se diváci díky pomoci KE mohu do kin vydat na filmy Na střeše, Nabarvené ptáče, Skleněný pokoj a mnohé další.

V roce 2018 mělo v českých kinech premiéru 53 zahraničních evropských snímků s distribuční podporou programu KE MEDIA, které navštívilo více než 520 000 diváků. Diváci tak mohli vidět například snímky Studená válka, Dívka, Jack staví dům nebo Tísňové volání.

Program podporuje také filmové festivaly – Mezinárodní festival dokumentárních filmů v Jihlavě, Anifilm v Třeboni, Jeden svět nebo MFF Zlín. Podporu má i na 33 kin ve 22 městech – Ostravě, Hradci Králové, Vsetíně nebo v Českých Budějovicích.

Pravidla a soutěžní otázky jsou k dispozici na: www.wealllovestories.eu/filmcontest.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Čtěte také