Recenze: Robin Hood (2019) – Akční příběh legendy v moderním pojetí

Legendu o zloději, který bohatým bral a chudým dával, zná snad každý. Příběh byl zfilmován hned několikrát. Nejznámější adaptací je snímek z roku 1991 Robin Hood: Král zbojníků, kde si hlavní roli zahrál Kevin Costner a proti němu stál Alan Rickman. Snímek také proslavila píseň Everything I Do od Bryana Adamse, jejíž videoklip ukazuje scény z filmu. Nyní nám filmové studio Lionsgate přináší další verzi příběhu o Robinu Hoodovi a my jsme se na něj byli podívat.

Vypadá to, že začínající filmový režisér Otto Bathurst má rád pohádky. Snímek Robin Hood totiž začíná otevíráním knihy a vypravováním příběhu, jak se vlastně z lorda stal zloděj. Po tomto „kouzelném“ úvodu se seznámíme hned s Mariannou a zhlédneme jejich první osudové setkání, při němž se do sebe zamilují. Do jejich štěstí vstoupí šerif z Nottinghamu, který nařídí povinnou vojenskou službu a tak se Robin od Marianny na pár let odloučí. A tady se potkáváme s Little Johnem, s nímž to všechno začíná.

Příběh je hezky promyšlený a krásně nalinkovaný. Přináší od všeho trochu – romantika, střílení, drama, náboženství, ale hlavně akci. Vše je doprovázeno úžasnou hudbou, za kterou stojí Joseph Trapanese, jenž skládal hudbu k několika akčním snímkům, takže zkušenosti s navozením atmosféry má a je to na filmu poznat. Ve snímku je spousta scén udělaná v CGI, bohužel je to dost znát a to filmu škodí.

Když se podíváme na herecké obsazení, nemám k tomu žádné výhrady. Naopak Taron Egerton v roli Hooda byl obrovské překvapení a skvěle se do role hodí. Milenecké jiskření mezi ním a Mariannou už ale tak silné nebylo. Ben Mendelsohn ztvárnil hlavní zápornou roli šerifa z Nottinghamu, jeho pohledy byly skvěle šílené. Postava ale dle mého názoru nebyla dostatečně děsivá, aby budila obavy nebo si získala dostatečný respekt, což byla obrovská škoda. Mendelsohn jistě mohl z postavy šerifa vytěžit více, protože tato postava v sobě ukrývá velký potenciál. Jamie Foxx a Jamie Dornan patří ve filmu k vedlejším postavám a zatímco jeden Hooda stvoří a cvičí, ten druhý ho moc v lásce nemá. Oba herci jsou skvělým zpestřením na plátně i v samotném příběhu.

Už ze začátku je jasné, že Robin Hood cílí na mladistvé publikum, které v dnešní době vzhlíží především k superhrdinům z komiksů. Myslím si, že tvůrci chtěli právě takovým divákům nastínit i obyčejného zloděje, který byl ve své době „superhrdinou“ a nejdou na to vůbec špatně. Má to drive, akci, hezkou holku a sympatického herce v hlavní roli. Otázkou zůstává, zda to bude dostačující i pro ostatní diváky, kteří mají širší filmový a historický rozhled. Na film jsem šla s tím, že neuvidím nic úžasného, a nakonec jsem odcházela docela spokojená. Robina Hooda bych označila jako filmové „guilty pleasure“, u kterého jednoduše vypnete. Užijete si skvělý akční snímek, a to i přes to, že není tak úplně dokonalý.

Na film Robin Hood si můžete zajít i v kinech Premiere Cinemas (Praha, Olomouc, Teplice).