Recenze: Panství Downton – Velkolepé zakončení a povedená sonda do života britské aristokracie

Recenze: Takové krásné šaty – Zvrácený horor o oživlých šatech nebo absurdní kritika konzumu?

Ani jedno, a přitom obojí zároveň. A k tomu ještě střelená komedie se závany mysteriózna. To bych řekl o...

Recenze: To Kapitola 2 – Pokračování téměř bez Pennywise

Dočkali jsme se. Napjatě vyhlížené pokračování nejúspěšnějšího hororu všech dob, To, vstupuje do kin. Jak se nám pokračování hororu...

David Kučaj
David Kučaj
Sám sebe bych popsal jako obrovského fanouška hororů, který se rád podívá i na sebevětší hovadinu. Už odmala jsou společně se seriály a akčními filmy mou životní láskou. Ze srdce nenávidím filmy odehrávající se ve vesmíru a muzikály.

Oproti suššímu předchozímu měsíci říjen nabídne široký výběr pro každého nadšeného filmového diváka. Troufám si říct, že jeden z nich se dokonce pravděpodobně zařadí do žebříčku nejlepších filmů roku.

Venom

Kritiky ne zas tak dobře přijatá “marvelovka“, která si však u fanoušků vybojovala pozitivní ohlasy. Novinář Eddie Brock, kterého hraje Tom Hardy, se stává vězněm uvnitř mimozemského symbionta Venoma. Není to ovšem důvod k radosti. Venom je totiž antihrdina, a tak namísto zachraňování nevinných ukusuje hlavy. Když do svého těla Eddie vstřebá jeden z Drakeových experimentů – mimozemšťana Venoma – zničehonic zjišťuje, že disponuje novými superschopnostmi a má možnost dělat, cokoliv se mu zachce.

Premiéra: 4.10.2018 (Falcon) | Natěšenost: 8/10

Zrodila se hvězda

V tomto úspěšném romantickém dramatu si hlavní role zahráli hvězdy Bradley Cooper a Lady Gaga. Jackson Maine je country hvězdou, která objeví ženu se stejným, ne-li ještě hodnostnějším nadáním Ally. Oba dva se do sebe rázem zamilují a po čase Jackson touží, aby Ally předvedla svůj nebádaný výkon před ostatními. Když se však z člověka, kterého v podstatě on sám proslavil, stává větší hvězda než on sám, musí začít bojovat se svými vnitřními démony.

Premiéra: 4.10.2018 (Vertical Ent.) | Natěšenost: 7/10

První člověk

Další film od režiséra Damiena Chazella je “nečekaně“ obrovská pecka. První člověk vypráví o životě Neila Armstronga, který jako vyvolený kdysi přistál na Měsíci a prohlásil veleznámou větu „Je to malý krok pro člověka, obrovský skok pro lidstvo.“ První člověk však není pouze o onom přistání, nýbrž o Armstrongově životě, který před něj staví nástrahy jako například nevyléčitelnou nemoc jeho dcery.

Premiéra: 11.10.2018 (CinemArt) | Natěšenost: 7/10

Zlý časy v El Royale

142minutový mysteriózní thriller od režiséra Chaty v horách se může pyšnit prvními pozitivními ohlasy ze všech koutů světa. Nacházíme se uvnitř hotelu El Royale, skrz něj prochází hranice států Kalifornie a Nevady. Hosté si tak můžou vybrat pokoj v různých státech unie a porušovat či dodržovat zákony jednoho nebo druhého. Napínavé vyprávění začíná, když se v hotelu sejde až podezřelá pětice protagonistů, mezi něž patří kněz, soulová zpěvačka, dvě dívky a někdo, kdo na první pohled vypadá jako obchodní cestující. Postupně se začnou odkrývat tajemství, která v sobě hotel ukrývá.

Premiéra: 11.10.2018 (CinemArt) | Natěšenost: 8/10

Halloween

Nejnovější díl nekončící hororové ságy Halloween kompletně ignoruje všechny po jedničce následující díly, a tak nabízí úplně nový pohled na rozuzlení Myersova útoku. Rozzuřený Michael si pobývá v psychiatrické léčebně. Problém nastává, když havaruje vězeňský autobus, který nešťastnou náhodou našeho oblíbeného psychopata převážel. Věřte, že Michael stále prahne po smrti teď už o 40 let starší Laurie Strode.

Premiéra: 18.10.2018 (CinemArt) | Natěšenost: 9/10

Králově zlodějů

Králové zlodějů vychází ze skutečného případu, který se odehrál v dubnu roku 2015, kdy v Londýně došlo k největší loupeži historie Velké Británie. Zmizely klenoty a špetky v hodnotě více než 200 milionů liber. Pátrání po lupičích však přineslo odhalení, které ve světě vyvolalo doslova senzaci. Geniální loupež měl na svědomí gang důchodců a vysloužilých podvodníků ve věku mezi 60 až téměř 80 lety.

Premiéra: 18.10.2018 (Bioscop) | Natěšenost: 8/10

Dogman

Film Dogman by se jinak dal nazvat městským westernem. Odehrává se na předměstí mezi velkoměstem a divokou přírodou. Marcello – majitel salónu pro psy – se ocitá v nebezpečném vztahu s bývalým boxerem, který terorizuje celé okolí. Ve snaze vrátit svému životu důstojnost naplánuje pomstu a jeho akce vede k nečekanému vyústění.

Premiéra: 25.10.2018 (CinemArt) | Natěšenost: 7/10

Johnny English znovu zasahuje

Nečekejte žádného Bonda, tohle je Johnny English, který se vrací již ve třetím díle zábavného akčního dobrodružství s Rowanem Atkinsonem v hlavní roli. Ten se v nynější době po náročné práci živí jako učitel. jistý geniální počítačový hacker odhalil identitu všech aktivních agentů britské tajné služby a premiérka rázem připomíná pověstného tonoucího, který by se rád chytnul i stébla. Shodou jemu vlastních nešťastných náhod je Johnny English tím jediným, kdo svou zemi může právě teď zachránit.

Premiéra: 25.10.2018 (CinemArt) | Natěšenost: 5/10

Nebezpečná laskavost

Krimi napínák s Annou Kedrick v hlavní roli vypráví o životě Stephanie, která se živí jako bloggerka. Musí se však vypořádat s náhlým zmizením kamarádky Emily. Do napínavé hry plné nečekaných zvratů, tajemství, odhalení, černého humoru, vztahů, lásky, zrady, oddanosti, vraždy a odplaty se zaplete i Emilyin manžel Sean. Zajímá vás, kam se Emily poděla a co byla zač? Neváhejte zajít na Nebezpečnou laskavost do kina.

Premiéra: 25.10.2018 (Vertical Ent.) | Natěšenost: 8/10