Recenze: Venom (2018) – Svižné komiksovce škodí bezkrevnost

Venom je drcený kritikou za západního světa. Zaslouží si film opravdu takovou kritiku? Ne, ale není bez vad. Má mnoho negativ ale i pozitiv. Ale rozebereme to postupně.

Všechno začíná tím, že jsou nám představeni symbionti, které převáží organizace Life Foundation z vesmíru na Zemi. Celou tuto společnost ovládá Carlton Drake (Riz Ahmed). Později se setkáváme se šťastně zasnoubeným párem, právničkou Ann Weyngovou (Michelle Williams) a novinářem Eddiem Brockem (Tom Hardy). Nicméně po jednom neúspěšném interview, se celý jeho život rozpadá. Vzápětí přijde o kariéru, slávu i peníze. A díky své vlastní chybě i o snoubenku. Eddie se tak stává zcela poraženým a naprosto zničeným.

Stručně sečteno – stane se spousta nudných věcí, dokud se nakonec Eddie nesetká s Venomem, který se po několika spíše vtipných scénách stává nejlepším přítelem bývalého novináře. V dnešní době, kdy jsme znuděni příběhy o minulosti nám prvních čtyřicet minut zcela nešťastně ukazuje, co jsou zač téměř veškeré postavy. Myslím, že to byla ta nejzbytečnější stopáž z celého filmu. Nemohli vymyslet kurióznější scénář?

Je tedy Venom opravdu tak špatný, jak se říká? Upřímně samotný příběh se mi úplně nelíbí, je to jako, kdybychom se vrátili časem alespoň o deset let zpět. Ale Venom naštěstí nepotřebuje příběh, jako má například Temný rytíř povstal. Všechny karty sází na zábavu a i přes absenci solidní zápletky, se mu to poměrně daří. Akční scény dělají docela dobrý dojem, avšak krvák nečekejte, bohužel se studio na poslední chvíli rozhodlo, že to bude mládeži přístupný film a když už myslíte, že přece jen na tu krev dojde, tak kamera uhne pohledem jinam. Za mě osobně je to velké mínus.

To nejlepší na celém snímku je určitě vztah mezi Eddiem a Venomem. Je vidět, že Hardy si tu roli užívá. Problémem je, že Venom dostal zelenou až v této době, takže budeme muset přežít desítky minut řečnění o záchraně lidstva. Jakmile se Eddie stane hostitelem Venoma, tak to celý děj nakopne neskutečným způsobem. Je až škoda, že v posledních minutách poznáváme lidskou tvář symbionta, protože pak jeho vztah s neohroženým novinářem vstupuje na zcela jinou úroveň a stávají se tak skutečným týmem.

Kromě Hardyho je těžké přijít na chuť někomu jinému z obsazení. Každý další dělá jen přesně to, co je dáno v tom precizním scénáři a podle toho to taky vypadá. Na Hardym je skvěle vidět, že ho to baví a že si uvědomuje absurdní situace, ve kterém se jako hrdina ocitá a díky němu nás to baví o to víc.

Snímek obsahuje potitulkovou scénu, která slibuje fanouškům skvělé věci, ale až v případném pokračování. A věřte tomu nebo ne, upřímně bych to rád viděl. I přes nudný scénář, který mohli překopat k dnešním poměrům, se přeci jen naštěstí výlučně zaměřují na Eddieho a Venoma. Prozatím je Venom lehkým nad průměrem se zajímavou hlavní postavou, ale se slabým zbytkem všeho ostatního.

• Venom
  • Akční / Sci-Fi / Thriller / Horor
  • USA, 2018, 112 min