Recenze: Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená (2018) – Hrabě Drákula jede na výlet

Animovaný rodinný film Hotel Transylvánie se dočkal už třetího snímku. Dočkali jsme se toho nejlepšího dílu ze série nebo pouze laciného sequelu, který se snaží vylákat z diváků co nejvíce peněz?

Hrabě Drákula je z práce v hotelu už vyčerpaný. Jeho dcera to však na něm poznala a připravila pro něj překvapení – dovolenou na lodi. Ačkoli se to jejímu otci ze začátku nelíbilo, koneckonců se přemístil z hotelu do hotelu, byť na lodi, posléze si pobyt začal užívat. Mohlo za to zasažení bleskem lásky, poněvadž Drákula se zamiloval do lidské kapitánky lodi. Jak se ale nakonec ukáže, nic není takové, jak se zdá. Drákulovi totiž půjde o život.

Kouzlo Hotelu Transylvánie 3, stejně jako předešlých dílů, tkví v jednoduchosti, ať už se jedná o rozpočet, který je oproti pixarovkám přinejmenším poloviční, skoro až třetinový, nebo o příběh. Ani v tomto díle není totiž zápletka bůhví jak komplikovaná. Druhý díl se točil například o tom, zda Drákulův vnuk bude upír, nebo člověk. Poselstvím snímku nakonec bylo, že je přece jedno, zda dítko bude vysávat lidem krev, nebo se stane jeden z nich. Trojka má stejnou kostru příběhu.

Není nad pomstu

Všichni hrdinové se sejdou na jednom místě, velké výletní lodi, která směřuje k bájnému městu Atlantida. Příběh však stojí a padá na skutečnosti, že výletní loď slouží jako velká rakev pro všechny příšery, které na ní zrovna jsou. Kdyby se hlavní hrdinové rozhodli jet na dovolenou jinam, tak by nebylo co vyprávět. Když však divák na tuto hru přistoupí, dostane se mu pár vydařených vtipů, povedená animace a relativně přijatelný, byť stokrát omílaný příběh o pomstě.

I navzdory tomu je však třetí díl o fous lepší než jeho předchůdce. Gró filmu je sice opět o koexistenci příšer a lidí, což je pro hlavního zloducha, Van Helsinga (velmi trefné), zkrátka nepřijatelné, ale to by přece nebyla pohádka, aby to nakonec nedopadlo dobře. Ano, děj je předvídatelný jako v případě jedničky a zejména dvojky, nicméně téma pomsty a odpuštění je zkrátka nejvděčnější materiál, jaký filmař může zpracovat. Pro děti ideální pohádka, kterou bez újmy na zdraví snesou i dospělí.

Jednoduchý příběh, ve kterém funguje tak polovina všech vtipů. Hotel Transylvánie 3 však také nabízí povedenou animaci, rychlé tempo vyprávění a poselství, které je v dnešní době velmi aktuální. Jelikož si tvůrci žádné velké ambice nekladou, tak je velmi pravděpodobné, že pokud si udrží alespoň stejnou laťku, mohou vzniknou klidně další dva snímky. Jelikož se děti zabaví a dospělí neurazí, tak není důvod do toho nejít.

Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená / Hotel Transylvania 3: A Monster Vacation
USA, 2018, 97 min
Animovaný, komedie, rodinný