Recenze: Všechno nejhorší (2017) – Déjà vu trochu jinak

Pokud jste nadšeni do videoher, určitě dobře znáte ten nechvalně ubíjející pocit, kdy musíte jednu instanci procházet xkrát, jelikož si vždy vylámete na jejím konci zuby na finálním bossovi. A přesně takový pocit zažívá nespoutaná vysokoškolačka, která si takovou instanci prochází pořád dokola.

Vysokoškolačka Tree prožila noc plnou alkoholu a ráno se probouzí v cizí posteli, s kocovinou a první člověk, kterého potká, je neznámý kluk, u kterého přespala. To je ale jen slabý odvar oproti tomu, co ji během následujících hodin čeká. K narozeninám dostane totiž dárek – ukončení vlastního života od neznámého vraha s maskou. Nicméně tady to nekončí, ráno se probudí opět ve stejné posteli se stejnou kocovinou a s pohledem na stejného kluka, jako den předtím. Nezbývá jí nic jiného, než se stávat obětí dál a dál, dokud nepřijde na to, jak to celé zastavit.

Christopher Landon, který se scénáristicky podepsal téměř pod všechny díly hitové série Paranormal Activity, vsadil zde z pozice režiséra na mix thrilleru a odlehčené americké komedie.  Hlavní hrdinka zažívá sice pravidelná muka, kdy ji na konci dne pokaždé zabije neznámý vrah, ale často je to v odlehčeném duchu. Ten známý pocit sklíčeností, typický pro vypjaté hororové snímky, se zde nedostavil. Momenty hrající spíše na strunu dramatičnosti zde nemají tak silný efekt a nic nového nepřináší. Dostane se nám jednoho klišé za druhým, jako je pád hrdinky utíkající před vrahem, lekačky a podobné evrgreeny. Zkrátka nic ojedinělého.

Naopak za co je třeba tvůrce pochválit, je zmíněná odlehčenost. Humorné scény občas přišly jako blesk z čistého nebe, ale pobavily. Celková komická část snímku působící na naše bránice a ne na náš srdeční tep byla kvalitativně na mnohem vyšší úrovni než její vážnější sestra. Kdyby byla celá stopáž vedená v duchu ironické parodie, celkový výsledek by byl mnohem lepší. Rovněž lze také ocenit kreativitu vyvstávající ze zápletky. Jelikož hrdinka neustále prožívá stejný den, podíváme se na něj vždy z trochu jiného pohledu.

Jessica Rothe byla pro obsazení Tree trefou do černého. Její lhostejnost a aura „zlobivé holky“ jí sedí a charakterové rysy jí uvěříte. Neztrácí však ani šarm, smysl pro ironii a humor. Ostatní za řeč moc nestojí a hlavní protagonistce zdatně sekundovali.

Všechno nejhorší je příjemným překvapením, u kterého je škoda, na jaký žánr se soustředí. Kdyby se kladl větší důraz na komickou stránku snímku místo toho dramatického, hodnocení by bylo vyšší. Takhle se jedná o příjemnou jednohubku, která však nepotřebuje opětovní zhlédnutí.

Všechno nejhorší / Happy Death Day
Horor / Mysteriozní / Thriller
USA, 2017
Stopáž: 96 minut
Režie: Christopher Landon
Scénář: Scott Lobdell
Hrají: Jessica Rothe, Israel Broussard, Charles Aitken, Rachel Matthews, GiGi Erneta, Ruby Modine, Rob Mello, Laura Clifton

Na Všechno nejhorší si můžete zajít i v kinech Premiere Cinemas (Praha, Olomouc, Teplice).

Daniel Birgus
70 %
Předchozí článekKevin Spacey obviněn ze sexuálního obtěžování. Na Netflixu končí.
Další článekTrailer #1: The Disaster Artist (2017) – Příběh „Občana Kanea špatných filmů“
Daniel Birgus
Jsem filmový fanoušek, který je žánrový všežravec. Svého diváckého ducha krmím psychologickými sondami i komiksovými akčními adaptacemi. Preferuji snímky od Wese Andersona, Quentina Tarantina, Seria Leoneho či Miloše Formana.