Víkendové tržby: Hororové To hlásí rekordní výdělky

Z adaptace knižní klasiky Stephena Kinga se vyklubal náramný hit. Děsivý klaun Pennywise se dostrašil k nejlepšímu zářijovému debutu všech dob.  

  1. místo – To: 123,1 milionů, novinka
  2. místo – Který je ten pravý?: 9 milionů, novinka
  3. místo – Zabiják & bodyguard: 4,8 milionů, 4. týden v žebříčku
  4. místo – Annabelle 2: Zrození zla: 4 milionů, 5. týden v žebříčku
  5. místo – Wind River: 3,2 miliony, 6. týden v žebříčku
  6. místo – Balerína: 2,5 milionů, 3. týden v žebříčku
  7. místo – Spider-Man: Homecoming: 2 milionů, 10. týden v žebříčku
  8. místo – Dunkerk: 1,8 milionů, 8. týden v žebříčku
  9. místo – Loganovi parťáci: 1,8 milionů, 4. týden v žebříčku
  10. místo – Emoji ve filmu: 2,3 milionů, novinka

Tak To mi opravdu vyrazilo dech! V kině jsem se náramně bavil a říkal si, že by vůbec nebylo od věci, kdyby toto poctivé hororové dobrodružství zazářilo i na poli finančních výnosů. Mé přání bylo vyslyšeno a snímek Andrése Muschiettiho předčil veškerá očekávání. Při svém debutovém víkendu si připsal na konto úctyhodných 123 milionů dolarů, což je samozřejmě nejlepší zářijový výkon v historii (rekord dvojky Hotelu Transylvánie byl překonán téměř o 80 mega!) a co se týče filmů s omezenou eRkovou přístupností, tak lépe se vedlo jen loňskému komiksovému Deadpoolovi.

To zkrátka válí a s úžasnou lehkostí násobí svůj skromný 35 milionový rozpočet. Další díl už je na cestě a myslím si, že není nutné připomínat, studio Warner Bros. narazilo na zlatý důl. Vůbec bych se nedivil, kdyby nás v budoucnu zasypávalo jednou adaptací mistra Kinga za druhou. O něčem podobném jistě snila i nedávná Temná věž, ale s tou studio Sony těžce narazilo. Škoda. O zbytku top 10 je téměř zbytečné psát, ale aspoň ve zkratce tedy – druhý flek obsadila novinka s výmluvným názvem Který je ten pravý?

V této komedii prožívá matka samoživitelka Reese Witherspoon existenciální krizi, a proto se rozhodne utřídit si myšlenky ve svém rodném městečku, kam se po mnoha letech v depresi vrací hledat smysl bytí. Nevýrazných 9 milionů je jen odrazem bídných ohlasů a recenzí, které si snímek s poměrně sympatickým obsazením vysloužil. Za touto post-letní komedií skončili staří známí z minulých týdnů a to Zabiják & bodyguard, kteří už jsou téměř na sedmdesáti milionech jen z Ameriky.

Na dalších místech se neudálo nic moc zajímavého. Snad jen, že ani po deseti týdnech se nový Spider-Man s podtitulem Homecoming nechce poroučet z nejlepších příček a i nyní bere sedmé místo – pošesté v řadě! Je tu nějaký matematik, který by mi vysvětlil, jak je tohle statisticky možné?