Recenze: Pařba o Vánocích (2016) – Když firemní večírek dostane nový rozměr

Na plátnech kin už jsme viděli nejrůznější party a večírky, které se díky nadměrné konzumaci alkoholu a jiných omamných látek poněkud zvrhly. Experty na nezřízené oslavy jsou určitě chlápci z Vlčí smečky, jejichž dobrodružství z Las Vegas a Bangkoku nasadila laťku dost vysoko. Má nový snímek Pařba o Vánocích ambice se jim vyrovnat?

Josh (Jason Bateman) je čerstvě svobodný muž, který sice při rozvodu přišel o většinu majetku, ale stále mu zbyla jeho milovaná práce ve firmě Zenotech. Tam je zástupcem vedoucího pobočky Claye (T. J. Miller), který se všemi prostředky snaží vyrovnat oblíbenosti jeho otce, jenž vedl firmu před ním. Pár dní před Vánocemi ale do města dorazí jeho protivná a nemilosrdná sestra Carol (Jennifer Aniston) usilující o pozici ředitelky celého koncernu a vyhrožuje Clayovi, že díky nedostatečným výsledkům bude nucena jeho pobočku zavřít. Kromě toho ještě zakáže vánoční večírek a zruší lidem prémie, takže slavnostní atmosféra z nastávajících svátků je rázem ta tam. Jedinou záchranou by pro Clayovu pobočku bylo uzavření několikamilionové smlouvy s Walterem Davisem (Courtney B. Vance), která by firmě pomohla se vyhrabat z problémů. Davis ale není vidinou spolupráce nadšený, a tak se Clay, Josh a jeho kolegyně Tracey (Olivia Munn) uchýlí k zoufalému řešení. Uspořádají party ve velkém stylu, která se zvrhne do nečekaných rozměrů. Waltera se jim sice podaří získat na svou stranu, ale zjištění, že jej ten den vyhodili ze zaměstnání, staví partu ze Zenotechu před nečekaný problém.

csm_ocp-04095r2_141c8f398b

Je nutné uznat, že nápad s natočením snímku o zhýralém pracovním večírku, který do kin vstupuje těsně před Vánocemi, je velmi chytrý marketingový tah. Samotná tématika je však na milion způsobů omílaná již v desítkách jiných filmů, kde sice party nebyly hlavním motivem, ale byly stejně (ne-li víc) velkolepé a skandální. Opravdu si lze jen těžko představit vedení firmy, která by svým zaměstnancům odpustilo takové drancování kancelářských prostor, i kdyby to bylo za cenu získání obchodního kontraktu. Ale absurdita a nadsázka není v tomto filmu až tak na škodu.

O tom, že Jennifer Aniston není hraní potvor cizí, jsme se přesvědčili už ve filmu Šéfové na zabití, a ani tentokrát ji hraní ústřední mrchy nedalo příliš práce. Carolin ostrý jazyk a Krav Maga schopnosti, kterými dovedla ve snímku skolit nejednoho chlápka se vzhledem kulturisty, byly jednou z nejlepších stránek filmu. Její potrhlý bratr Clay alias T. J. Miller byl jen takovým milým mimoňem, který se „vybarvil“, až když se pořádně opil. Jason Bateman v roli Joshe také nijak neexceloval, protože mu to jeho nemastná neslaná postava chlápka, co chce být nejlépe se všemi za dobře, ani moc nedovolovala. Jinak byl snímek plný nejroztodivnějších lidí s podivnými vlastnostmi, prdící Mary počínaje a Fredem s batolecím komplexem konče.

office-christmas-party-3

Přestože každý tuší, že do traileru bývají sestříhané ty nejlepší scény, většina lidí určitě doufá, že jich v reálu bude ve filmu mnohem víc. Ale ne vždy to tak je, což je přesně případ Pařby o Vánocích. Kromě pár opravdu vtipných hlášek a dialogů je dějová linka neoriginální a předvídatelná. K tomu si ještě připočítejte sentimentální „polepšení“ hlavní záporačky, nějakou tu lovestory, trošičku kýčovitý happy end a máte definici průměrné americké komedie. Za pochvalu však stojí určitě soundtrack, protože bez kvalitní hudby by party za moc nestála. Ve filmu se tak dočkáte nejrůznějších hitů od 2Paca, Panic! At The Disco přes Capital Cities až po Tygu nebo Redfooa.

Pokud hledáte oddechovou komedii s vánoční tématikou, při které byste se rádi trochu zasmáli, pak je Pařba o Vánocích pro vás vhodnou volbou. Snímek sliboval víc, než kolik nakonec nabídl, takže neočekávejte, že by vás příběh mohl překvapit nebo se vám nějak výrazně vrýt do paměti. Alan, Phil, Stu a Doug tak nadále zůstávají neporaženými šampiony ve zhýralých oslavách a večírcích, které asi jen tak nikdo nepřekoná..

Pařba o Vánocích / Office Christmas Party
USA, 2016, 105 minut
Komedie