Report #3: Letní Filmová škola – Shakespeare a další Evropané

Přečtěte si

Autor

Daniel Birgus
Jsem filmový fanoušek, který je žánrový všežravec. Svého diváckého ducha krmím psychologickými sondami i komiksovými akčními adaptacemi. Preferuji snímky od Wese Andersona, Quentina Tarantina, Seria Leoneho či Miloše Formana.

Neděle pokračovala v cestě napříč evropskou kinematografií, nechyběla však ani americká klasika.

Nedělní den začal velikán viktoriánské Anglie, William Shakespeare. Adaptace jeho známého díla Bouře, kterou si vzala na starost Julie Taymor, vynikala především hereckými výkony (kterým dominovala Helen Mireen) a nápaditou vizuální stránkou.

Od anglického mýtu vedla cesta dále k historickým momentům. Polský černobílý snímek Poznaň 56 sleduje povstání téhož roku z pohledu dvou chlapců. Zdánlivě jednoduchá premisa stavějící na mladých výrostcích toulajících se ulicemi postupně rozplétá svou komplexnost.

Z rebelií sužovaného Polska došlo k přesunu za velkou louži. Slepá ulička sází na drsného hrdinu v podání Humphreyho Bogarta, částečné vyprávění z pohledu první osoby a rychlý spád. Osud nespravedlivě obviněného muže z vraždy své manželky bude napínat, i když je to dlouhá doba, co oslovil první diváky.

Den byl zakončený půlnoční delikatesou a podle mnohých nejlepším filmem Rogera Cormana – Terče. Dvě dějové linky (jedna zaměřující se na stárnoucí hvězdu hororových filmů a druhá na maniakálního šílence střílející nevinné) nenudí a slibují napínavou podívanou. A to bylo z nedělní projekce vše.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Čtěte také