Recenze: Sousedi 2 (2016) – Noví „nájemníci“ odvedle zavaří podruhé a trochu jinak

Praštěná komedie Sousedi se letos dočkala svého pokračování. Film, ve kterém si vyhlásili válku pařící vysokoškoláci a manželský pár, zaznamenal při svém uvedení úspěch (ostatně i my jsme jej zařadili mezi nelepší komedie roku 2014) a proto není divu, že letos došlo k uvedení pokračování. V něm se tentokrát do domku v sousedství nastěhovala děvčata, vedoucí vysokoškolské sesterstvo. A že ani nyní nejde o žádné milé andílky se manželé, toužící vlastní dům výhodně prodat, dozví citelněji než by se jim bývalo kdy zachtělo… Inu, historie se opakuje.

Hrdinové předchozího dílu (Seth Rogen a Rose Byrne) se rozhodli s rostoucí dcerkou a dalším dítětem na cestě přestěhovat do většího domu. K tomu se ale musí zbavit stávajícího obydlí za nějakou rozumnou cenu. Což jim začnou znemožňovat řádící vysokoškolačky, které si pronajaly vedlejší dům pro dívčí jízdy. Není snad nutné dodávat, že takové sousedky by asi jakýkoli potenciální zájemce o koupi nechtěl… Snaha o kompromisy a jakoukoli dohodu selže a oba manželé se tak podruhé ocitají v mezigenerační válce. Tentokrát se zástupkyněmi nežného pohlaví, jež vede Chloë Grace Moretz.

413423b3-020e-11e6-af88-9c8e9959be16

K celému konfliktu se ještě přidá Zac Efron, kterého můžeme znát z předchozího dílu, z jehož postavy se během těch několika let stal lúzr, který se nejprve potom, co ho jeho spolubydlící a homosexuální kamarád (David Franco) z vysoké požádá, aby si našel nové bydlení, rozhodne svým starým nepřátelům pomstít. Když se ho ale holky demokraticky odhodlají ze svého sesterstva vyhodit, zběhne se na stranu opačnou a pomáhá nově objeveným spřízněným duším v boji… To celé vyústí v rozličnou eskapádu, které poměrně svižnou jízdou odsýpá až ke klasicky šťastnému zakončení, jež pro všechny aktéry vyzní zcela idylicky.

KRR60bb77_TrailerSousedi

Komedie zpravidla stojí a padá nejen na originálním a vtipném námětu, ale zejména na hercích. V Sousedech 2 se sešla sympatická sestava herců, a to ať už jde o teenagerské hlavní představitelky či jejich zachovalé protivníky. Po stránce humorné asi film nejvíc táhne Seth Rogen (podílel se i na scénáři), jemuž zbytek obsazených poměrně zdatně sekunduje. Pár výchovných motivů a „hlubších“ myšlenek pak kontrastuje s množstvím vulgarit, nechutností a někdy i nekorektních vtipů.

Ty se snaží více či méně zdařile reflektovat některé současné problémy, nejzásadněji pak sexismus… Je trochu škoda, že některé opravdu povedené gagy byly nacpány do traileru, či zkrátka převzaty už z předchozího dílu. Řada scén a situací navíc nepřináší v rámci komediálního žánru moc nového a neokoukaného a diváku se tak nejednou dostane pocitu déjà vu, tedy že tohle už prostě někde viděl… A ne jednou.

160617188_4bf4d4

O to víc však potěší vtipy, které naopak padnou na úrodnou půdu díky své aktuálnosti, ať už jde o propíraný feminismus, či mezirasové obouvání se. Povedená honička na parkovišti s pytlem marihuany je pak pomyslným vrcholem celého filmu. Některé humorné situace se v průběhu stopáže bohužel až násilně opakují v trochu křečovité snaze z nich vyždímat co nejvíc, zatímco blíže nejmenované okamžiky zase citlivější část obecenstva znechutí (byť nejméně jedna z nich je použita záměrně ve snaze poukázat na distinkce v obecné snášenlivosti (konkrétně se mi jedná o scénu s tampóny), nicméně na druhou stranu jich není zase až tolik.

Snímek tak díky tomu a gagům, které se zdařily, celkem vkusně a přijatelně balancuje na hraně únosnosti, přes kterou, byť je to místy o fous, nepřepadne. V konečném důsledku se tak jedná o lehce nadprůměrnou letní komedii. Komedii se zajímavým, byť už opakovaným a jen lehce pozměněným ústředním motivem, kterou si divák užije, pobaví se u ní a dost možná už se na ni znovu nepodívá…

Sousedi 2 / Neighbors 2: Sorority Rising
USA, 2016
Komedie, 104 minut
Režie: Nicholas Stoller
Hrají: Seth Rogen, Chloë Grace Moretz, Zac Efron, Rose Byrne, Dave Franco, Selena Gomez a další

Na film Sousedi 2 si můžete zajít i v kinech Premiere Cinemas (Praha, Olomouc, Teplice).

60 %
Očima Martina Pevného
70 %
Předchozí článekKrvavý western v rukou Ridleyho Scotta
Další článekRecenze: Angry Birds ve filmu (2016) – Zuřiví opeřenci sviští do kin
Jsem pisálek, snílek, knižní a filmový skoro-všežrout se slabostí pro tvorbu Quentina Tarantina, mimo jiné pak pro seriál Doctor Who. Mám zarytou nenávist vůči béčkovým slasherům a špatně použité třaslavé kameře. Ve volném čase píšu o filmech, komiksech a knihách, čtu a zírám.